پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
معنی کلمه ok 1

معنى کلمه‌ی ok چیست و از کجا آمده است؟

معنى کلمه‌ی ok چیست و از کجا آمده است؟

محل تولد کلمه‌ی ok کجاست؟

کلمه‌ی ok ذاتا آمریکایى است که بعدها تبدیل به یک کلمه انگلیسى تمام عیار شده است و در ده ها زبان دیگر انتشار یافته است.

در حال حاضر میلیون ها نفر از مردم در سراسر جهان از کلمه‌ی OK استفاده می کنند. در واقع، بعضی‌ها می‌گویند که این کلمه بیشتر از هر کلمه دیگری در جهان استفاده می شود.

آیا تا کنون از خود پرسیده‌اید که کلمه‌ی ok یعنی چه؟ یا به این فکر کرده اید که این کلمه‌ی اختصاری، از کجا به وجود آمده است؟

کلمه‌یOk به این معنی است که همه چیز درست یا قابل قبول است و توافق یا تایید را بیان می کند.

با این وجود متخصصان زبان هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند که این کلمه دقیقا از کجا آمده است.

بعضى از مردم مى گویند این کلمه از قبیله هندى بومى آمریکایى آمده است که از ok به همان معنى آمریکاییش استفاده مى کردند.

کارشناسان در این باره مى گویند جستجوگران آمریکایى در قرن نوزدهم زبان چوکاتو را در کشور معرفى کردند و دلیل اصلى پخش شدن اصطلاحات زبان چوکاتو هم همین افراد بوده‌اند.

اما بسیارى از مردم در این باره اختلاف نظر دارند.

با جست و جویى کوتاه در اینترنت مى توانید روایت هاى مختلفى که راجع به بوجود آمدن کلمه‌ی ok است را ببینید.

از جمله این روایات کشتى سازى است که اول اسم و فامیل خود که همان ok بوده است را برروى کشتى حک مى کرده است و یا سربازان جنگ هایى که پرچم هاى o-killed به معنى (بدون کشته) را با خود حمل مى کرده اند.

معرفی سازمان جهانی گردشگری و وظایف آن

حقیقت درباره کلمه‌ی ok ، بزرگترین کلمه آمریکا، داستان ناخوشایندى دارد که مربوط به یک ویرایشگر روزنامه است که از کلمه‌ی ok به عنوان یک شوخى در نوشته خود استفاده کرد، این روایت تنها داستانى از یک شخص نیست که موضوعی را یکبار شنیده و بازگو کرده است. بلکه کتاب او شرح کاملى از تحقیقات آلن واکر پژوهشگر دانشگاه کلمبیا است که سال هاى زیادى بر روى منابع تاریخى موجود از کلمه‌ی ok کار کرده است.

این داستان با شوخی آغاز شد:

داستان اینجاست، در روز شنبه، 23 مارس 1839، سردبیر روزنامۀ بوستون، یک مقاله خنده دار درباره یک سازمان طنزآمیز منتشر کرد که در آن به جاى استفاده از کلمه all correct از مخفف آن یعنى ok استفاده کرده بود.

نوع تغییرى که نویسنده دراین کلمه داده بود و آن را مخفف کرده بود مسئله عجیبى نبود چون قبل از این هم بارها در از اختصارات استفاده شده بود، مسئله عجیب در این داستان این بود که با وجود این که کلمه all correct را با املا اشتباه مختصر کرده بود، تنها کلمه اى در میان این نوع کلمات بود که همگانى شد و تا به امروز هم از آن به وفور استفاده مى شود.

در آن زمان پس از ابداع این کلمه، استفاده هاى متعددى از آن شد، کلمه‌ی ok خوش شانس بود، در سال ١٨٤٠ اسم رییس جمهور کاندیداى آمریکا با حروف اختصارى ok شروع مى شد و حزب هایى با این کلمه در آمریکا به وجود آمدند.

همچنین در همان سال ها بود که تلگراف ابداع شد و کلمه‌ی ok در نامه هاى تلگرافى به دلیل سهولت در نوشتن، به فراوانى استفاده مى شد.

محبوب ترین و خاص ترین سوغاتی های ایتالیا

این ها همه از جمله دلایلى هستند که باعث ماندگار شدن کلمه‌ی ok و تبدیل آن به بزرگترین کلمه آمریکایى شدند.

حال آنکه استفاده از این اختصارات در تمام دنیا امرى کاملا طبیعى است و گاها این اختصارات تا حدىپیش مى روند که قابل فهم نیستند، باز هم کلمه‌ی ok در راس همه ى این کلمات قرار دارد، همه‌ی ما بدون این که بخواهیم به این مسئله فکر کنیم که ok یعنی چه بارها و بارها از آن استفاده می‌کنیم.

براى درک این موضوع کافیست فقط یک روز، تعداد دفعاتى که در صحبت هاى خود از کلمه‌ی ok استفاده مى کنید را بشمارید تا میزان استفاده این کلمه را متوجه شوید.

ترنم صارمی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *