چهارشنبه 8 فروردین 1403
یک دفتر کار منظم در خانه

7 مرحله برای داشتن یک دفتر کار منظم در خانه

یک دفتر کار منظم در خانه داشته باشید تا از کار در آن لذت ببرید.

در صورت تمیز و منظم بودن دفتر کار در خانه چه برای انجام کارهای اداری و چه برای انجام امور شخصی، زمان پربارتر و دلپذیرتر سپری می‌شود. میز کار نامرتب با انبوهی از کاغذها یادآور کارهایی است که باید انجام شود.

از این فرصت که بیشتر در خانه هستید، استفاده کنید تا به دفتر کار خانگی خود نظم دهید. این مقاله به شما کمک می‌کند تا درهم‌وبرهم ریختگی را برطرف کنید. با انجام منظم کارها، سیستمی را در دفتر کار خود قرار دهید تا در طول سال منظم و عالی بماند و روز کاری خود را با یک لبخند در دفتر کار خانگی تمیز و منحصربه‌فرد شروع کنید.

برنامه‌ای برای شروع سازماندهی دفتر کار

مطمئناً اندازه و ابعاد دفتر کار و مقدار وسایل موجود در آن، تفاوت زیادی در زمان لازم برای سازماندهی مناسب دفتر کار ایجاد خواهد کرد.

اگر از دفتر کار خانه به طور مرتب استفاده می‌کنید، یا اندازه ابعاد آن بزرگ است، یا اینکه بسیار درهم‌وبرهم است، برنامه‌ریزی سازماندهی دفتر کار طولانی‌تر است. اگر فضای دفتر کار، کوچک است و یا خیلی شلوغ نیست، ممکن است بتوانید برنامه مرتب کردن دفتر کار را یک‌روزه به طور فشرده انجام دهید.  قبل از شروع برنامه را بخوانید و آن را مطابق نیاز خود تنظیم کنید.

  1. کاغذهای دفتر کار را مرتب کنید

در شروع ممکن است با انبوهی از کاغذهای نامرتب مواجه شوید که نمی‌دانید و مطمئن نیستید که آنها را نگهدارید یا نه. با کمی تحقیق و بررسی مشخص می‌شود که چه کاغذهایی و برای چه مدت لازم به نگهداری هستند. در ابتدا ممکن است دفتر کار شما شلوغ‌تر و درهم‌ریخته‌تر به نظر بیاید. با دسته‌بندی و برچسب نشانگر زدن هر دسته از کاغذها به‌راحتی می‌توانید آنها را مرتب کنید و در آینده به هرکدام نیاز داشتید به‌راحتی آنها را پیدا کنید. بدین‌وسیله، کاغذها را به بهترین شکل دسته‌بندی کنید. هر چیزی که متعلق به دفتر کار نیست، کنار بگذارید و به جایی که به آن متعلق است (یا متعلق به چه کسی است) برگردانید.

  1. کمی استراحت کنید

برای خود یک فنجان قهوه یا چای بزرگ بریزید، و کمی استراحت کنید. وقتی کارتان تمام شد، فضای کار شما باید به طور قابل‌توجهی بهتر شود. کاغذهای اضافه را که دیگر نیاز ندارید، به زباله بیندازید. اگر هنوز هم از نوشتن دستی کاغذها برای صورت‌حساب و دیگر امور خود استفاده می‌کنید امروز موقعیت مناسبی است تا آنلاین شوید و کارهای خود را با کامپیوتر خود انجام دهید.

هر مورد (غیر کاغذی) ازروی میز کار را دسته‌بندی کنید. به‌عنوان‌مثال، همه وسایل نوشتن را در یک جا قرار دهید. یا هرآنچه که به کامپیوتر مرتبط است را قسمتی دیگر بگذارید.

 

  1. دفتر کار را سازماندهی کنید

به یک سیستم سازماندهی مفید و کاربردی برای دفتر کار فکر کنید. در اینجا چند ایده برای سازماندهی دفتر کار در خانه آورده شده است که عبارت‌اند از:

  • یک تخته بورد روی دیوار می‌تواند مکانی مناسب برای منظم نگه‌داشتن کاغذها یادداشت باشد.
  • فنجان‌های دیواری، اغلب برای مرتب و در دسترس بودن لوازم مورداستفاده گزینه مناسبی است.
  • سبدهای برچسب دار و روباز در قفسه‌ها برای افرادی که دوست دارند وسایل مشابه را در کنار هم قرار بدهند عالی است.
  • فایل‌های قدیمی هنوز برای اسناد مهم مفید هستند.

 

  1. تمیزکردن دفتر کار

تا اینجا سخت‌ترین کارها را پشت سر گذاشتید. همه چیز برای تمیزکردن فضای دفتر کار در خانه حاضر است، با تمیزکردن دفتر کار محیطی سالم‌تر و دلپذیرتر برای گذراندن وقت کاری در آن خواهد داشت.

دفتر کار را از بالابه‌پایین جاروبرقی بکشید. برای تمیزکردن پنجره‌ها، گوشه‌ها و قفسه‌ها از یک‌پارچه مرطوب میکرو فیبر استفاده کنید. برای تمیزکردن صفحه مانیتور کامپیوتر از دستمال‌های مخصوص مانیتور استفاده کنید. برای تمیزکردن گردوغبار بین کلیدهای صفحه‌کلید کامپیوتر، از پاک‌کننده صفحه‌کلید استفاده کنید، یا آنها به‌آرامی با گوش‌پاک‌کن تمیز کنید.

 

چند گلدان گیاه سرسبز و شاداب برای هوای دفتر کار گزینه‌ای عالی هستند.

  1. راحتی در دفتر کار بسیار مهم است

اگر غالباً از دفتر کار خود در خانه استفاده می‌کنید، انتخاب صندلی بسیار اهمیت دارد. قابل تنظیم بودن پشتی صندلی و یک چهارپایه برای قراردادن کف پای خود هنگام نشستن بر صندلی برای راحتی هنگام کارکردن بسیار مهم است.

نور مناسب طبیعی یا مصنوعی برای دفتر کار گزینه‌ای لازم و ضروری است.

  1. دفتر کار خود را باسلیقه شخصی زیباتر کنید

زیبایی دفتر کار در خانه این است که با قراردادن وسایلی دکوراتیو هرچقدر دوست دارید می توانید بر جنبه غیررسمی و خانگی آن تاکید کنید، از جمله:

  • قاب عکس‌های خانوادگی از سفر که یادآور خاطره شادی است، بر دیوار یا روی میز.
  • پارچه‌ای زیبا روی صندلی.
  • سبدهای بافته شده یا باکس‌های پارچه‌ای زیبا برای قراردادن لوازم موردنیاز در قفسه‌ها.
  • چند فنجان یا ماگ موردعلاقه برای نوشیدن چای یا قهوه.
  • چند شاخه گل تازه در یک گلدان روی میز
  • روشن‌کردن یک شمع معطر.

هر کاری که باعث می‌شود دفتر شما بیشتر شبیه شما باشد انجام دهید.

  1. نگهداری‌های روزانه از دفتر کار

از ابتدای روز سعی کنید کاغذهای دریافتی صورت‌حساب یا یادداشت را در دسته‌بندی مخصوصش قرار دهید تا روی‌هم انباشته نشود. درصورتی‌که هر روز زمان کافی برای انجام این کار ندارید، یک جعبه یا پوشه برای جمع‌آوری این اوراق جدید در نظر بگیرید تا بعداً رسیدگی به آنها راحت‌تر شود. مهم است که با یک یادداشت توضیح دهید چه کاغذهایی را و برای چه مدت باید نگهداری کنید. حتماً به صورت هفتگی به جعبه جمع‌آوری اوراق خود را رسیدگی کنید.

قبل از پایان کار روزانه، دفتر کار خانه خود را مرتب کنید. فنجان‌های قهوه را به آشپزخانه برگردانید و میز کار خود را کاملاً تمیز و منظم کنید.

آیا تابه‌حال دفتر کار در خانه‌ای را در یک برنامه تلویزیونی یا در یک مجله یا در پینترست دیده‌اید. در این مقاله سعی بر این داشتیم تا به شما بگوییم، برای یک دفتر کار منظم و زیبا باید چه اقداماتی را انجام دهید. اینکه به صورت پاره‌وقت یا تمام‌وقت کار می‌کنید، یا امیدوار هستید که یک شغل از راه دور پیدا کنید، بنابراین به آن فضای اداری سازماندهی شده در خانه حتماً نیاز خواهید داشت.

درحالی‌که مبلمان و رنگ جدی دیوارها تأثیر زیادی دارند، اما روش‌های کوچک زیادی نیز برای ایجاد فضای راحت‌تر و الهام‌بخش در دفتر کار شما وجود دارند از جمله:

  • یک گلدان کوچک از گل‌های تازه روی میز.
  • کارت‌پستال‌های هنری بر تابلو اعلانات.
  • پارچه‌ای زیبا به روی پشت صندلی.
  • سازماندهی لوازم اداری در جعبه‌ها و باکس‌ها.

به ما بگویید: بزرگ‌ترین مشکل تمیزکردن دفتر کار در خانه شما چیست؟

 

 

 

 

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *