چهارشنبه 8 فروردین 1403
سبک مدرن بوهو

6 راه برای خلق یک‌ خانه شیک به سبک مدرن بوهو

یک‌ خانه شیک به سبک مدرن بوهو

سبک مدرن بوهو به همان اندازه که به‌ظاهر اهمیت می‌دهد، به نگرش و فرهنگ نیز مربوط است. در زبان فرانسه، ” bohémien “به شخصی با علایق هنری اشاره می‌کند که معیارهای معمول رفتار را نادیده می‌گیرد. دکوراسیون به سبک مدرن بوهو نیز همان اصول غیرمتعارف در چیدمان دکوراسیون را پیروی می‌کند، تا جلوه‌ای اصیل در خانه خود داشته باشید.

منظور از بوهو (boho) چیست؟

کلمه فرانسوی bohémien به گروه خاصی از مردم که از بوهمیا، منطقه‌ای در جمهوری چک سفرکرده‌اند، گفته می‌شود. این کلمه بعداً شامل هر هنرمند، نویسنده، بازیگر یا نوازنده‌ای شد که غالباً در شهرهای بزرگ اروپایی در سفر بودند. کانون جدید فرهنگ بوهو در دهه 1950 در گرینویچ ویلج در شهر نیویورک بود و سرانجام جای خود را به فرهنگ هیپی در دهه 1960 و 70 داد.

امروزه بوهو بیشتر یک صفت است تا یک اسم و نشان‌دهنده یک سبک زیبایی‌شناسی است که تأثیر خود را از روحیه آزاد نسل‌های گذشته می‌گیرد. ظاهر سبک مدرن بوهو التقاطی است و بر فرهنگ قومی و غنی در دهه 1950، 60 و 70 تاکید دارد. در اینجا شش روش برتر پذیرش سبک مدرن بوهو در خانه ارائه شده است.

خانه شیک به سبک بوهو مدرن چیست؟

دکوراسیون منزل شیک به سبک مدرن بوهو ترکیبی از وسایل دکوراتیو و مبلمان آرام، جسورانه و غیرمعمول است.

دکوراسیون به سبک مدرن بوهو معمولاً شامل ترکیبی التقاطی از عناصر طبیعی و بسیاری از رنگ‌ها طرح‌ها و بافت‌ها است.

1. طرح‌ها و رنگ‌ها را آزادانه با هم تلفیق کنید

یک فرمول بی‌عیب‌ونقص برای تطبیق حرفه‌ای بالش‌ها و کوسن‌ها وجود دارد. اما، وقتی صحبت از ایجاد یک فضای شیک بوهو می‌شود، رعایت قوانین و فرمول جایز نیست، زیرا بوهو ینی رعایت‌نکردن معیار و قانون. رنگ‌های روشن و بسیاری از طراحی‌ها مانند گل در تلفیق با الگوهای قومی مانند چاپ‌های قبیله‌ای و الگوهای هندسی از ویژگی‌های بارز سبک مدرن بوهو است. اگر رنگ‌های روشن برای شما مناسب نیستند، ترکیبی از رنگ‌های تیره مانند سبز زیتونی، زرد خردلی و نارنجی زنگ‌زده را در آغوش بگیرید. در یک فضا می‌توانید ترکیبی از بالش و ملحفه را روی کاناپه یا روی مبل ساده برای راحتی و انرژی بیشتر استفاده نمایید.

8 نکته مهم در خصوص خرید مبلمان خانه عروس

تلفیق آزادنه طرحها و رنگها

2. از رنگ‌های طبیعی و روستیک استفاده کنید

تأثیر هیپی دهه 1960 و 70 در سبک مدرن بوهو را می‌توان از وجود لوازم دکوراتیو ساخته شده از مواد طبیعی یا خام مانند کنف، سیزال، و چوب متوجه شد.

آویز بافته شده، آویزهای مکرومه بافی گلدان گیاهان، فرش سیزال، زیرپایی چرمی یا نردبان تزئینی فکر کنید. اگرچه همین دست‌بافت‌های طبیعی در این سبک بسیار کلیدی هستند، اما وجود فانوس برای تمایز و درخشش در کنار بقیه عناصر طبیعی جزء جدایی‌ناپذیر است.

3. افزودن فرهنگ جهانی به دکوراسیون

باتوجه‌به اینکه بخش عمده‌ای از فرهنگ بوهو برگرفته از زندگی هنرمندان و نویسندگان اهل سفر می‌باشد، بدین ترتیب لوازم دکوراتیو و مبلمان منزل در فضایی الهام گرفته از بوهو باید حس جهانی را تداعی می‌کنند.

مواردی مانند مجسمه‌های بودا، فانوس‌های مراکشی، چاپ‌های قبیله‌ای هند و گلدان‌های به سبک مینگ همه اینها این حس را دارند.

اگر شما به اندازه کافی خوش شانس هستید که به مناطق دور افتاده سفر کنید، به دنبال سوغاتی های زیبا باشید تا زیبایی بخش و القاکننده حس اصیل قومی در جهان به دکوراسیون منزلتان باشند.

اما اگر سفر برای شما مقدور نیست به‌راحتی می‌توانید از فروشگاه‌های وارداتی یا خرده‌فروشی برای تهیه وسیله مورد نظرتان خریدی مقرون‌به‌صرفه در نزدیکی منزلتان داشته باشید، تا با این وسیله دکوراتیو عجیب‌وغریب دکوراسیون خانه را جذاب‌تر کنید.

4. از وسایل غنی و اصیل استفاده کنید

اتاق‌های به سبک مدرن بوهو مانند هر فضای خانه‌ای متفاوت و جالب، از وسایل زیبا و منحصربه‌فرد قدیمی استفاده خلاقانه می‌کنند. این سبک بیشتر بر لوازم جانبی مدرن اواسط قرن و همچنین هر چیزی که یادآور فرهنگ هیپی آزاد در دهه 1960 و 70 باشد، تمرکز می‌کند. به‌عنوان‌مثال، یک لامپ قوس مربوط به اواسط قرن در ترکیب با یک فرش چاپی قبیله‌ای و دیواری پر از عکس‌های جلد مجلات از دهه 1970 ، ظاهر را بی‌عیب‌ونقص ارائه می‌دهد.

8 نکته مهم در خصوص خرید مبلمان خانه عروس

رنگ‌های طبیعی و روستیک در سبک بوهو

5. بر فرهنگ تاکید کنید

هیچ فضای بوهمیایی بدون ترکیب هنری با کتابخانه کامل نمی‌شود. در حقیقت، در دوران های گذشته به‌احتمال زیاد کتاب‌های بیشتری به نسبت لباس، مبلمان یا سایر وسایل مادی داشتند.

اگر این سبک دکوراسیون برای شما جذاب است احتمالاً یا هنرمندید یا جزو افراد علاقه‌مند به هنر هستید. در دکوراسیون به سبک مدرن بوهو این مجوز را دارید تا کتاب‌های هنری را روی میز قهوه بچینید، جلد آلبوم‌ها را به‌عنوان نقاشی روی دیوار نصب کنید، یا مجموعه‌ای از آثار چاپی هنری را بر دیوار مانند گالری مجموعه عکس‌ها از کف تا سقف آویزان کنید.

در مورد چگونگی چیدمان مجموعه‌ها و آثار هنری شما هیچ قواعدی وجود ندارد و قطعاً قافیه یا دلیلی وجود ندارد، در این سبک تا آنجا که ممکن است رویکردها و روش‌های جدید و عجیب‌وغریب مورد استقبال قرار می‌گیرند.

6. ساده و معمولی بودن، کلید سبک مدرن بوهو

در نهایت، و شاید مهم‌تر از همه، ساده و معمولی بودن است. به دکوراسیون فضاهای سبک مدرن بوهو توجه کنید، به کوسن‌های پف و تعداد زیادی بالش یا یک فرش نرم و گرم، فضاهایی مناسب و دنج و راحت که گفتگو، کتاب خواندن و گوش‌دادن به موسیقی یا بازی‌کردن را تشویق می‌کند تا تماشای تلویزیون یا برگزار مهمانی‌های شام رسمی.

ساده بودن در سبک دکوراسیون بوهو

دکور ایده‌آل به سبک بوهو چیزی نیست به جز رنگ، بافت و اشیاء هنری، سوغات از سفرها که در نهایت، با تلفیق و ترکیب نامتعارف این بافت‌ها و رنگ‌ها و اشیاء، دکوراسیونی عجیب‌وغریب و رنگارنگ و البته بسیار شاد و پر از زندگی و فرهنگ ارائه می‌کند. این سبک از دکوراسیون داستان شما را بازگو می‌کند، در مورد تغییر کاربری اشیاء قدیمی و ترکیب و تلفیق اشیاء کاربردی زمان حال شما که شخصاً از کشورهایی که سفر رفتید یا در آنها زندگی کرده‌اید، جمع‌آوری‌شده و ایجاد یک صحنه شخصی از فردیت و تجربیات شخصی شما که بسیار منحصربه‌فرد است را ارائه می‌دهد.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *