دوشنبه 6 فروردین 1403
نکات مهم برای سفر با هواپیما در دوران بارداری

نکات مهم برای سفر با هواپیما در دوران بارداری

نکات مهم برای سفر با هواپیما در دوران بارداری

اگر قصد سفر در دوران بارداری را دارید یا کسی از اطرافیانتان چنین قصدی دارد بهتر است که این مطلب را بخوانید، همچنین واکسیناسیون و بیمه مسافرتی را همراه خودتان داشته باشید، یا اگر همراه خانم باردار هستید بهتر است که این مطلب را بخوانید تا در طول سفر با مشکلی مواجه نشوید.

ممکن است به دلایل مختلفی بخواهید در دوران بارداری به سفر بروید، در این دوره حساس تنها کافیست چند نکته را رعایت کنید تا شما را از خطر سفر ایمن کند، گرچه در این مطلب قصد داریم نکات ضروری سفر با هواپیما را در دوران بارداری گوشزد کنیم، اما با دانستن این مطالب می‌توانید آن را به وسایل نقلیه دیگر همچون اتومبیل شخصی یا قطار نیز انتقال دهید.

مسافرت با هواپیما سرو صدای زیادی دارد، که همین موضوع باعث ایجاد تغییر در حالتان می‌شود، کلافکی در سفر برای خانم باردار بسیار مضر بوده و بایستی از آن دوری کنید، برای رهایی از کلافکی کافیست چند دستورالعمل را رعایت کنید تا خطر این سفر برایتان کاهش یابد.

آیا در دوران بارداری میتوانید سفر کنید؟

هیچکس نتوانسته ثابت کند که سفر در دوران بارداری خطرناک است، بلکه کاملا بی خطر است، بنابراین به نظر دکتر نیازی نیست و لازم نیست استرس داشته باشید، با این وجود بهتر است که قبل از خرید بلیط با پزشک خود مشورت کنید، مخصوصا اگر بیماری دیابت، فشار خون بالا، بیماری صبحگاهی بیش از حد و صابقه سقط جنین داشته باشید.

نکات مهم برای سفر با هواپیما در دوران بارداری

تا چندمین هفته بارداری پرواز برای شما امن است؟

طبق تحقیقات کالج سلطنتی متخصص زنان و زایمان در خارج از کشور، پرواز تا 36امین هفته بارداری بی خطر است، البته این پیشنهاد مناسب خانم‌هایی است که یک قلو دارند، دکتر ونسا مکای متخصص و مشاور زنان و زایمان در این باره می‌گوید: پس از 36امین هفته بارداری هر زمان ممکن است زایمان اتفاق بیوفتد و پرواز در این دوره غیر عاقلانه است، او در ادامه می‎‌گوید: البته اگر بیش از یک قلو دارید بهتر است که این محدوده زمانی را به 32امین هفته برسانید.

اپلیکیشن های کاربردی آفلاین مناسب سفر

یک جفت جوراب ضخیم و محکم بپوشید

یکی از مهم ترین خستگی ها در هنگام پرواز در دوران بارداری مربوط به پاهای خانم های باردار است.

چرا که برای مدت ها بر روی صندلی نشسته اید و جریان خون طبیعی در رگ هایتان جریان ندارد.

همچنین آویزان بودن پاها و البته ارتفاع می تواند باعث اذیت شدن و کلافگی شما شود.

از فروشنده مخصوص زنان باردار یا همان ماما بخواهید تا جوراب های الاستیکی محکمی را برای خرید به شما پیشنهاد دهد.

برای دوران بارداری و این شرایط جوراب هایی را طراحی نموده اند که بسیار راحت تر و مناسب تر از جوراب های مناسب پرواز یا جوراب های معمولی است.

حتی جوراب هایی که با نام جوراب های مناسب سفر به فروش می رسند، هم با این نوع جوراب ها، متفاوت است.

دکتر ونسا می گوید:

پوشیدن این جوراب ها، برای پروازهای طولانی و در مجموع پرواز بسیار مهم هستند.

برای بازدید از تور مسکو کلیک کنید.

مصرف زیاد آب و خوراکی در دوران بارداری

کابین هواپیما رطوبت پایینی دارد هرچند که در سفرهای طولانی این مشکل حل می‌شود و کمبود رطوبت ناچیز است، اما برای خانم‌های باردار بسیار خطرناک می‌باشد، زیرا کمبود آب بدن باعث زایمان زودرس می‌شود.

در نتیجه اطمینان حاصل کنید که آب کافی در کیف خود دارید.

همچنین نباید با معده خالی روزتان را شروع کنید، چون باعث افت فشار می‌شود، بنابراین بهتر است که همراه خود شیرینی زنجبیلی یا هر نوشیدنی که زنجبیل در خود دارد را به همراه داشته باشید.

صندلی های کنار راهرو را انتخاب کنید

هنگامی که برای خرید بلیط هواپیما اقدام می کنید، صندلی هایی را انتخاب کنید که در کنار راهرو قرار گرفته و به دو انتهای راهرو نزدیک تر باشند.

بیمه سفر وضرورت آن

از انتخاب صندلی های کنار پنجره خودداری کنید.

به این موضوع فکر کنید که در طول پرواز نه تنها نیاز دارید که به سرویس های بهداشتی بروید، بلکه گاهی نیاز دارید که بلند شده و پاهای خود را بکشید و کمی نرمش کنید.

نشستن بر روی صندلی های کناری در راهروهای هواپیما این امکان را به شما می دهد که آزادی عمل بیشتری داشته باشید و هر زمان که مایل بودید از روی صندلی خود بلند شوید.

چرا که دیگر نیاز نیست از مسافر بغل دستی خود، بخواهید تا از روی صندلی خود بلند شود تا شما بتوانید عبور کنید.

نکات مهم برای سفر با هواپیما در دوران بارداری

چمدان و لوازم سبک

سعی کنید از لوازم سبک و چمدان چرخ دار استفاده کنید، کوله پشتی اصلا توصیه نمی‌شود؛ همچنین بهتر است در کیف رودوشی خود وسایل ضروری را قرار دهید اما آن را نیز زیاد سنگین نکنید.

چه زمانی برای مسافرت زنان باردار مناسب است؟

بسیاری از خانم ها به خاطر بیماری خاصی بنام مریضی صبحگاهی و احساس خستگی مفرط ترجیح می دهند در ۱۲ هفته اول حاملگی خود سفر نکنند.

خطر جایگزینی نامناسب جنین نیز در سه ماهه اول حاملگی، شایع تر است.

مسافرت در ماه های آخر حاملگی هم ناراحت کننده و خسته کننده است.

بنابراین بیشتر زنان دریافته اند که بهترین زمان برای سفر و یا داشتن تعطیلاتی مناسب، در اواسط دوران حاملگی یعنی بین ماه چهارم و ششم است.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *