دوشنبه 6 فروردین 1403
بایدها و نباید ها در سفر به دبی

بایدها و نباید ها در سفر به دبی

بایدها و نباید ها در سفر به دبی

در این مقاله به بایدها و نبایدهای سفر به دبی خواهیم پرداخت، چرا که کشور امارات کشوری مهم در سواحل خلیج فارس و خاورمیانه تلقی می گردد و حواشی آن ممکن است برای هر شخصی، مخصوصا گردشگرانی که همه ساله به آنجا سفر می کنند اهمیت داشته باشد.

امارات کشور پیشرفته ای است که پر از دیدنی های شگفت انگیز می باشد و مردم از سراسر دنیا برای بازدید به آن سفر می آیند، اما این مدرنیته بودن باعث نشده که مردم بومی از سنت های خود دور شوند.

لازم است هنگام سفر به این منطقه، سنتی بودن مردم آن را فراموش نکرده و از قوانین آن آگاهی داشته و تبعیت کنید.

در ادامه به تعدادی از مهم ترین بایدها و نبایدهای امارات اشاره خواهیم کرد.

برای بازدید از تور دبی کلیک کنید.

رعایت پوشش در سواحل توسط بانوان

سواحل مشهور و پرزرق ‌و برقی در این منطقه موجود است؛ نظیر سواحل جمیرا، قصر سیاه، الممزر و … . توصیه می شود هنگام سفر به امارات حتماً از سواحل زیبای این منطقه و دریای نیلگون خلیج‌فارس که به برج های شگفت انگیزی ختم می شود دیدن کنید؛ اما فراموش نکنید برای بانوان حدود پوشش خاصی تعیین‌شده و لباس شنای آن ها نباید از حد مجاز کوتاه تر باشد.

البته آفتاب در این سواحل به‌قدری سوزان است که پیشنهاد می کنیم حتماً میزان پوشش را برای حفاظت از پوست خود رعایت کنید.

در مکان های عمومی شئونات را بسیار رعایت کنید

از مهم ترین نبایدهای سفر به امارات رعایت شئونات در این شهر توریستی، زیبا و جذاب است.

دبی را اکثرا زوج های جوان برای سفر ماه عسل خود انتخاب می کنند و الحق هم که انتخاب درست و به جایی است و جاذبه های لذت بخش زیادی در این سفر در انتظارشان است اما به هر حال عرف نه تنها در دبی بلکه در دیگر شهرهای امارات این است که لازم نیست زیاد عشق و علاقه ی خود را نشان دهید.

آشنایی با سواحل و تفریحات آبی جزیره قشم

از مردم محلی عکس نگیرید

البته که به شما حق می دهیم تا بگویید که چرا باید از مردم محلی و عادی عکاسی کنیم اما به هر حال پیش می آید که بخواهید از هر چیزی که در سفرتان برایتان به نظر جالب می آید عکاسی کنید و به هر حال شاید دلتان خواست تا با مردم محلی دبی هم عکس بگیرید یا آن ها را کانسپت مورد علاقه ی خویش در عکاسی قرار دهید اما باید صراحتا به شما بگوییم که مردم دبی اصلا این کار را دوست ندارند.

به هر حال به صورت کلی، عکاسی و عکس گرفتن از مردم و اهالی دبی بدون کسب اجازه و رضایت از آن ها در قوانین کلی کشور امارت متحده عربی یک جرم با مجازات برای همه کس محسوب می شود و اصلا هم این که شما گردشگر هستید برایشان توجیه قبال قبولی نیست.

مجازات عکس گرفتن از مردم حتی به صورت ناخواسته هم دارای جریمه ی نقدی و زندان است.

داروهایتان را بدون نسخه با خود به دبی نبرید

بایدها و نباید ها در سفر به دبی

اگر به صورت روزانه و روتین باید دارو مصرف کنید، حتما در سفرتان به دبی نسخه ی پزشک خود را به همراه داشته باشید زیرا داشتن دارو با نسخه در دبی از واجب ترین نبایدها در سفر به دبی است.

لطفا توجه کنید که حتما باید نسخه ی شما به زبان انگلیسی و واضح باشد تا ماموران فرودگاه بتوانند از صحت آن مطلع گردند.

البته برخی از داروها در لیست داروهای ممنوعه در دبی قرار می گیرند و اگر از لیست آن ها مطلع نشوید می تواند حتی برای شما مشکل ساز شود.

نکات مهم برای سفر با هواپیما در دوران بارداری

بنابراین حتما نسخه ی انگلیسی واضح و کسب اطلاع از قوانین دارویی دبی را در سر لوحه ی اقدامات قبل از سفر به دبی خود قرار دهید البته اگر داروی خاصی را مصرف می کنید.

یادتان باشد که از برخی از ساختمان ها نمی توانید عکس بگیرید!

دبی هر چیزی که را برای خوشگذرانی لازم دارید را در اختیار شما می گذارد و تنها کافی است که از برخی از کارها دور باشید.

در لیست نبایدهای سفر به دبی به نظرم یک پوشه ی اختصاصی باز کنید در ذهنتان و اسمش را نبایدهای عکاسی در دبی بگذارید زیرا عکاسی از آن مسائلی است که ممکن است شما را ناخواسته گیر بیندازد.

در دبی عکاسی از ماشین تصادفی، تجهیزات و تاسیسات حکومتی و یا حتی هواپیماهایی که متعلق به دبی هستند، ممنوع است.

اگر برای بار اولتان است که به دبی می روید باید به شما بگوییم که در دبی آنقدر جاذبه وجود دارد که کلی سوژه ی خوب برای عکاسی به شما بدهد.

در دبی لباس هایی با طراحی ساده بر تن کنید

در انتهای لیست باید ها و نبایدهای دبی به یک نکته ی ساده و روتین خیلی توجه کنید و آن نکته چیزی نیست جز این که، لباس هایی با طرح ساده بر تن کنید.

البته منظور از طرح ساده شکل دوخت و یا طراحی روی لباس نیست بلکه منظور این است که از لباس های ساده و پوشیده استفاده نمایید.

در کل همانند مردم دبی لباس بپوشید راحت تر هستید.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *