پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
بیمه سفر

بیمه سفر وضرورت آن

بیمه سفر و ضرورت آن

چرا داشتن بیمه یکی از ضروریات هر سفر است؟

سفر پر از زیبایی، هیجان و اتفاق های پیش بینی نشده است بنابراین داشتن بیمه سفر یکی از ضروریاتی است که پیش از هر سفر باید آن را تهیه کنید.

بسیاری افراد بیمه سفر را یک هزینه اضافه دانسته و از تهیه بیمه سفر شانه خالی می کنند، درحالیکه بیمه سفر یکی از امور واجب پیش از سفر است که می تواند نجات بخش زندگی شما و همسفرانتان باشد.

بیمه سفر چیست؟

بیمه سفر قراردادی است که ما بین شما و شرکت بیمه‌گذار جهت تامین هزینه‌ آسیب‌های احتمالی سفر تنظیم می شود و برمبنای بندهای درج شده در هر بیمه سفر، شرکت بیمه متعهد می شود هزینه زیان‌های احتمالی ناشی از حوادث حین سفر را به شما بپردازد.

در مقابل شما باید وجه بیمه نامه را پرداخت کنید.

چرا بیمه سفر ضروری است؟

شما در هیچ سفری نمی توانید اتفاقاتی که می افتد را پیش بینی کنید،دقیق ترین برنامه ‌ها و بهترین وسایل سفر و اقامت هم به شما این امکان را نمی‌دهد که دقیقا بدانید در حین سفر چه اتفاقاتی ممکن است رخ بدهد.

بیمه سفر ریسک سفر را کاهش داده و از شما در برابر حوادث احتمالی محافظت می کند و هزینه‌ها را جبران می کند.

بیمه سفر به معنای در نظر گرفتن جوانب مختلف سفر است که می تواند سفر شما را دلنشین‌تر کرده و لذت شما از سفر را چند برابر کند، با بیمه سفر نگرانی و استرس شما به میزان قابل توجهی کاسته خواهد شد.

نقش سفر در تغییر روحیه

بیمه سفر شامل چه مواردی است؟

هر چقدر هم که مواظب باشید همیشه احتمال گم شدن وسایل شما یا حتی دزدی آن ها وجود دارد بیمه سفر می تواند هزینه مفقود شدن وسایل شما را جبران کند.

در برابر خطرات آسیب های احتمالی مثل شکستگی، بیماری‌های مختلفی که حین سفر ممکن است بروز کند و آسیب دیدگی‌های ناشی از سفر بیمه می تواند هزینه آسیب‌های احتمالی را پرداخت کند.

آرامش خیال یکی از مهمترین مزایای داشتن بیمه سفر است که به شما کمک می کند از سفر لذت بیشتری ببرید.

در نهایت پرداخت خسارت مالی به خانواده شما در زمان فوت و حادثه‌هایی که منجر به فوت شود هم از امکانات بیمه سفر است که می تواند در جای خود کمکی به خانواده‌تان باشد، البته که امیدواریم هیچ گاه چنین حادثه ای برای شما و هیچ یک از عزیزانتان بروز نکند.

درصورتیکه در سفر تاخیری پیش بیاید، نظرتان در مورد سفر تغییر کند و یا در صورت کنسلی پرواز بیمه سفر می تواند خسارت های شما را پرداخت کند.

خطرهای ناشی از نداشتن بیمه سفر

وقتی کیلومترها از محل اقامت و نزدیکان خود دور هستید نداشتن بیمه سفر خود یک ریسک بزرگ است که می تواند حتی جان شما را تهدید کند.

اگر خدای نکرده برای شما حادثه ای بروز کند رساندن پول به شما با وجود تمام پیشرفت هایی هم که تکنولوژی داشته بسیار دشوار خواهد بود.

به ویژه در شرایط تحریم ارسال پول به خارج از کشور بسیار دشوار است بنابر این بیمه سفر گزینه مناسبی است که می تواند خیال شما را در خصوص تامین هزینه ها به ویژه درشرایط خاص راحت کند.

لوازم ضروری در سفر به هند

نداشتن بیمه سفر در چنین شرایطی می تواند بسیار دردسر ساز باشد و سبب هدر رفت وقت شما شده و هزینه های بسیاری را به شما تحمیل کند.

به این ترتیب خدای ناکرده لذت سفر با یک حادثه کوچک از بین رفته و ناراحتی و نگرانی جای آن را خواهد گرفت.

نکات تهیه بیمه سفر

هنگام تهیه بیمه سفر حتما تمام بندهای قرارداد را به دقت مطالعه کنید و بررسی کنید بیمه سفر شامل چه مواردی است.

هزینه برگشت اضطراری از سفر،فقدان پاسپورت، گواهینامه و مدارک ضروری، جبران خسارت های احتمالی وارد شده به بار شما، ارسال خدمات بهداشتی و درمانی، پوشش تاخیر در حرکت و… می تواند در بیمه سفر درج شود.

اگر بندی مد نظر شما بود که در قرارداد ذکر نشده می توانید درخواست کنید به قرارداد بیمه سفر شما افزوده شود.

هر چه بیمه سفر تکمیل‌تر باشد هزینه بیشتری هم باید بابت آن پرداخت کنید که قطعا تصمیم گیری در این خصوص بر عهده شما خواهد بود.

شهرزاد کیافر

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *