دوشنبه 6 فروردین 1403
معریف ترین خیابان های دبی از نظر گردشگری

معروف ترین خیابان های دبی از نظر گردشگری

معروف ترین خیابان های دبی از نظر گردشگری

شهر دبی به عنوان پهناورترین شهر کشور امارات متحده عربی، در جنوب کشور ایران قرار دارد.

جمعیت این شهر ثروتمند عربی ، یک میلیون و هفتصد و هفتاد و یک هزار نفر و مساحت آن یک میلیون و دویست و هشتاد و هفت هزار متر مربع است.

زبان رسمی ساکنان آن، عربی و دین رسمی آن ها اسلام است.خیابان های دبی بسیار جذاب هستند.

البته تعداد قابل توجهی هم مسیحی ، هندی و بودایی هم در آن جا سکونت دارند.

این شهر مهمترین بنادر را دارا می باشد و یک مسیر مهم تجاری محسوب می شود.

مهمترین مراکز خرید خاورمیانه را دارا می باشد و همه ساله درآمد زیادی را از بخش گردشگری به دست می آورد، زیرا تنها شش در صد از در آمدش از فروش نفت به دست می آید و بقیه آن از صنعت پر در آمد گردشگری اش به دست می اید.

معروفترین خیابان های دبی

بزرگراه شیخ زائد

آسمانخراش های سر به فلک کشیده و همچنین بلندترین برج های تجاری و مسکونی ای که تا به حال دیده اید دقیقا همان چیزی است که وقتی در بزرگراه شیخ زائد حرکت می کنید مشاهده خواهید کرد.

تصور اینکه شهر دبی در مدت کوتاهی توانسته چنین پیشرفتی داشته باشد کمی دور از ذهن به نظر می رسد اما با عبور از این بزرگراه به واقعیت آن اطمینان پیدا خواهید کرد.

بزرگراه شیخ زائد که از خیابان های معروف دبی است به موازات خط ساحلی از مرکز شهر به سمت ابوظبی امتداد یافته است.

این جاده قبلا به نام جاده دفاع شناخته می شد اما بعد از رئیس جمهور امارات، شیخ مکتوم حاکم زمان دبی نام آن را به شیخ زائد تغییر داد.

بسیاری از برج های دبی در کنار این بزرگراه قرار داشته و همچنین این جاده بسیاری از قسمت های جدیدی مانند مارینای دبی و نخل جمیرا را نیز به یکدیگر متصل نموده است.

هواپیمایی زاگرس را چقدر میشناسید

این بزرگراه در اکثر قسمت های خود در هر مسیر بیش از ۷ خط عبور داشته و دارای پل های چند راهی ای است که به کاهش ترافیک از طریق تقسیم آن بر بزرگراه های دیگر کمک می کنند.

معریف ترین خیابان های دبی از نظر گردشگری

خیابان الرقه و منطقه دیره

این خیابان که از معروفترین خیابان های دبی محسوب می شود، معروفترین برج ها از جمله برج ساعت و هتل ها و رستوران های زیادی را در دل خود جای داده است.

علاوه بر این ، مرکز اصلی برگزاری نمایشگاه های دبی به شمار می رود و جزو منطقه دیره محسوب می شود.

مناطق دیره که در شرق دبی واقع شده است، از مراکز تجاری و اقتصادی و یکی از مناطق تاریخی آن به شمار می رود.

در این منطقه بازار های سنتی طلا فروشی، ادویه جات و عطریات وجود دارد.

در غرب این منطقه مراکز خرید و هتل های بی نظیری قرار دارد.

خیابان و منطقه جمیرا

جمیرا به معنی زیبا بوده و این منطقه به دلیل وجود شن های سفید رنگ در ساحل خود جزء خیابان های معروف دبی شده است، به دلیل وجود شرکت راه آهن که تانکرهای ذخایر نفت خود را در ساحل جوش داده بودند، این قسمت به ساحل شیکاگو شهرت داشته است.

در دهه ۱۹۹۰ این بخش ها تخریب شده و هتل شیکاگو به هتل برج العرب تغییر نام داد.

هتل برج العرب که در منطقه جمیرا و بر روی یک جزیره ساخته دست انسان قرار دارد به عنوان نماد دبی محسوب می شود.

منطقه جمیرا خود شامل سه بخش جمیرا ۱، جمیرا ۲ و جمیرا ۳ می باشد که لوکس ترین و گران ترین هتل ها و اقامتگاه ها را در خود جای داده و اغلب مورد توجه اروپایی ها قرار دارد.

هتل اورنگ در پروژه هزار و یک شهر تهران، نگینی درخشان بر پایتخت

در قسمت جنوب ساحل جمیرا هتل های لوکس دیگر، پارک آبی وایلد وادی (Wild Wadi) و همچنین شهر قدیمی جمیرا قرار داشته و در ادامه در راستای ساحل، نخل جمیرا قرار گرفته است که آن نیز جزیره ای بزرگ ساخته دست انسان است و دارای هتل لوکسی مانند آتلانتیس (Atlantis The Palm) می باشد.

برای بازدید از تور دبی کلیک کنید.

خیابان داون تاون

این خیابان نیز به اسم محله اش یعنی داون تاون نامگذاری شده است.

جاذبه های توریستی زیادی از جمله برج ها و آسمان خراش های امن دبی مانند برج خلیفه و برج ویستا، مراکز خرید و آب نماهای معروف دبی ، در آن قرار دارند و این خیابان را به یکی از معروفترین خیابان های دبی تبدیل نموده است.

برج خلیفه بزرگترین بنای ساخته شده در دبی و در این خیابان است و هزینه ساخت آن بالغ بر1.5 تریلیون دلار بوده است.

همچنین هتل بزرگ داون تاون که در این منطقه و خیابان واقع شده است، سی و ششمین ساختمان جهان است و در نزدیکی مرکز خرید دبی قرار گرفته است.

منطقه البرشاء

این منطقه بین بزرگره شیخ زائد و محمد بن زائد قرار گرفته و در نزدیکی شهر اینترنتی دبی، مارینای دبی و نخل دبی قرار گرفته است.

البرشاء یک منطقه آرام و لوکس بوده و نسبت به سایر قسمت های دبی دارای جمعیت کمتری می باشد و بهترین مکان برای اقامت گردشگران و مسافرین است که از همین نظر جزء خیابان های معروف دبی قرار گرفته است.

این منطقه دارای یکی بخش ویلایی و یک بخش بزرگتر که آپارتمانی است می باشد.

از جاذبه ها البرشاء می توان به وجود پارک های متعدد در آن، مرکز خرید امارات و همچنین پیست اسکی و اتودروم دبی (پیست اتومبیل رانی) آن اشاره کرد.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *