دوشنبه 6 فروردین 1403
سفر به بهترین شهرهای خاورمیانه

سفر به بهترین شهرهای خاورمیانه

سفر به بهترین شهرهای خاورمیانه

بسیاری از اروپایی ها تصوری که در مورد خاورمیانه و شهرهای آن داشته اند این بوده که عده ای اقوام محلی هستند که هنوز برای جا به جایی و سفر از چهارپایان استفاده می کنند.

امروزه این تصور در مورد شهرهای خاورمیانه تغییر پیدا کرده است؛ شهرهای این قسمت از قاره آسیا در ده های پیشین دچار تغییرات شده است و به بروز ترین شهرهای دنیا بدل شده اند.

این پیشرفت نه فقط در حوزه های اقتصادی و تجاری بلکه در حوزه گردشگری نیز بوده است.

امروز، مقاصد پرطرفدار در خاورمیانه بیش از شهرهای معروفی است که ما می شناسیم و تقریبا می توان گفت در هر گوشه ای از آسیای میانه که به خاورمیانه معروف شده است، شهری برای پذیرایی بی نظیری از گردشگران از گوشه و کنار جهان وجود دارد.

سری به این مقاصد می زنیم و بیش تر با آن ها آشنا می شویم.

دبی در ایالات متحده عربی

دبی در ایالات متحده عربی

از سال ۲۰۱۷ میلادی تا کنون، دبی پذیرای ۱۵ میلیون و ۷۹۰ هزار مسافر و گردشگر به طور میانگین در هر سال بوده است.

بسیاری با همراهی تور دبی به این شهر عربی و پیشرفته در حاشیه خلیج فارس سفر کرده اند و عده ای دیگر به خودی خود، اقدام به خرید بلیط هواپیما دبی کرده اند و به طور مجزا به این شهر سفر کرده اند.

دبی به «شهر طلا» نیز معروف است.

البته در حال حاضر، این شهرت بیش از طلا به برج ها و آسمان خراش های بلند مرتبه این شهر داده می شود.

از دهه های قبل، سرمایه گذاران از دور و نزدیک به این شهر سفر کرده اند و بنا بر پتانسیل بالایی که از این شهر دیده اند به این نتیجه رسیده اند که می توان با خیال راحت در این شهر آینده دار سرمایه گذاری کنند و در آینده با سود دهی فراوانی، خود را در رتبه های برتر سرمایه گذاری در جهان ببینند.

بزرگ ترین مراکز خرید جهان، اقامتگاه ها و هتل های هوشمند و برج هایی که هر کدام به نمادی تبدیل شده اند، همگی در این شهر قرار گرفته اند و باعث شده اند تا نام دبی حتی در دور دست ترین کشورها و شهرها معروف و آشنا به نظر بیاید.

جاذبه‌های گردشگری تنگستان

البته جاذبه های دبی تنها به محصولات و بناهای ساخت انسان آن خلاصه نمی شود.

صحراهای عربی این شهر و اسپاهایی با کلاس جهانی و وجود کلاس های گسترده یوگا آن هم به صورت رایگان، در واقع یک بسته کامل آرامش را در میان مقاصد پرطرفدار در خاورمیانه برای مسافران و گردشگران و ساکنان این شهر فراهم آورده است.

شرم الشیخ در مصر

شرم الشیخ در مصر

این سرزمین باستانی به طور ایده عالی میان صحرای سینا و دریا سرخ قرار گرفته است و این بهترین نوع جاگیری جغرافیایی برای یک کشور است تا بتواند نوباوه ای مانند مصر را زایا باشد.

در میان تمام شهرهای این کشور اسرارآمیز، شهری به نام شرم الشیخ امروزه تبدیل به نگین پرطرفدار گردشگری شده است.

این شهر بیش از هر جاذبه و طبیعتی که دارد، یکی از اماکن مورد پسند گرما دوستان است؛ یعنی کسانی که عاشق فضای صحرایی و گرم هستند و می خواهند با درخشان ترین طلوع آفتاب، روزشان را شروع کنند و هنگام پایان روز، زیباترین و واضح ترین غروب خورشید را ببینند، بهترین گزینه به حساب می آید.

البته همه قسمت ها صرفا به صحرا ختم نمی شود؛ سواحل سبک صحرایی شاید تنها در مصر پیدا شود.

یکی از ویژگی های دریاها و آب های این کشور و به ویژه شهر شرم الشیخ، آب زلال این منطقه از مصر است که برای بسیاری از شناگران یکی از خاص ترین تجربه ها به حساب می آید.

آب شفاف دریای سرخ در مجاورت شهر شرم الشیخ تا اعماق چند متری را به خوبی نشان می دهد و می توان فعالیت های آبزیان این دریا را در شرم الشیخ به وضوح دید.

پارک ملی راص محمد در این شهر مصری قرار دارد که علاوه بر جانداران نادر در خود، دیواره ها و معابدی را از زمان خدایگانی مصر در خود جا داده است که باید برای لمس لحظه لحظه این پارک سوار بر شترهای آرام این شهر شد و از تماشای هر لحظه پارک لذت برد.

شهر مشهد شهری زیارتی با آداب و رسوم تاریخی

شهر پترا در اردن

شهر پترا در اردن

یکی دیگر از مقاصد پرطرفدار در خاورمیانه شهر پترا در اردن است که در خشکی مثال زدنی جا گرفته است.

شهر پترا و تمام ساختمان ها و معابد چند هزار ساله اش در میان منطقه سنگ-شنی اردن جا گرفته است.

شهر پترا را طاق نصرت خلاقیت بشری می دانند و همچنان بعد از گذشت هزاران سال همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است.

خوب دقت کنید؛ بناهایی که در پترا می بینید به امپراطوری نبطی ها تعلق دارد که جز باستانی ترین امپراطوری های جهان است.

شاید نام شهر گمشده را شنیده باشید؛ این نام بیش از هر شهر فانتزی که در داستان ها و فیلم ها شنیده باشید به پترا در اردن بر می گردد.

دلیل این که این شهر را شهر گمشده می نامند این است که امپراطوری نبطی ها در پایان کارش بر خلاف دیگر حکومت ها نابود و یا ویران نشد بلکه ممنوعه اعلام شد و تمام اشرافی ها و شاهزادگانش تبعید شدند.

آنتالیا در ترکیه

آنتالیا در ترکیه

این شهر در خلیج آنتالیا و در منطقه ای قرار گرفته است که هزاران سال پیش به عنوان سوگلی شهرهای مرکزی تحت سلطه یونان به حساب می آمده است.

دور تا دور این شهر را بنادر بی نظیری تشکیل داده اند که همگی شان میعادگاه مسافران و گردشگران بسیاری از سراسر دنیا هستند.

آنتالیا، شهری بندری در ترکیه است که از مقاصد پرطرفدار در خاورمیانه به شمار می رود و در دهه های پیشین پیشرفت های شگفت انگیزی را به خود دیده است.

زیباترین طاق نصرت های رومی را نه فقط در روم و ایتالیا بلکه در این شهر بندری می توانید ببینید.

موزه آثار باستانی شهر آنتالیا مانند صندوقچه ای بی مثال از مجسمه های خدایگان رومی و یونانی است که در هیچ کجای دنیا نمی توان نمونه آن را یافت.

برای بازدید از تور آنتالیا کلیک کنید.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *