دوشنبه 6 فروردین 1403
حمام چمبرلی تاش استانبول یک جاذبه سنتی

حمام چمبرلی تاش استانبول یک جاذبه سنتی

حمام چمبرلی تاش استانبول یک جاذبه سنتی

حمام ترکی به دلیل نوع طراحی باستانی، امروزه به یکی از معروف ترین مراکز گردشگری ترکیه تبدیل شده است. حمام چمبرلی تاش استانبول را می توان یکی از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری استانبول دانست که بسیاری از گردشگران را از سراسر دنیا به خود جذب می کند.

در این مقاله قصد داریم شما را با تاریخ حمام چمبرلی تاش در کشور ترکیه بیشتر آشنا کنیم و شما می توانید از ویژگی های این حمام سنتی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

در بازدید از استانبول، حمام های این شهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و از این روی بسیاری از گردشگران را به خود جذب می کنند.

حمام سنتی چمبرلی تاش چه ویژگی هایی دارد؟

حمام چمبرلی تاش استانبول در واقع یکی از نسخه های حمام ترکی است که در شهر استانبول واقع شده است و به دلیل اینکه طرح و بنای قدیمی دارد بسیار مورد توجه بوده است.

حمام ترکی که از روی نسخه های رومی و یونانی حمام سنتی برداشته شده و به شیوه اسلامی پیاده شده است دارای معماری خاص و زیبایی می باشد.

این حمام در سه اتاق تعریف می شود، حمام سرد، حمام گرم و اتاق استراحت، سه قسمت اصلی از حمام ترکی به شمار می روند که مورد توجه بوده اند.

تمامی قسمت های حمام با استفاده از سیستم شیلنگ و کوره مانند حمام های رومی گرم می شوند و تمامی این قسمت ها را می توانید در بازدید از حمام سنتی چمبرلی تاش استانبول دیدن کنید.

از دیگر ویژگی های این حمام که آن را از حمام های روسی متمایز ساخته است، اهمیت وجود آب در این نوع حمام است.

سد کرخه

در واقع حمام ترکی مانند توصیه های اسلامی از آب به عنوان پاک کننده بدن استفاده می کنند.

این حمام ها به صورت فعال نیز در استانبول وجود دارند که در نزدیکی میدان تکسیم می توانید از آنها دیدن کنید.

با حمام چمبرلی تاش در ادامه بیشتر آشنا خواهیم شد.

تاریخچه حمام سنتی چمبرلی تاش

این حمام توسط همسر سلطان سلیم دوم یعنی نوربانو سلطان در سال 1584 میلادی ساخته شد.

این حمام هنوز هم در حالت آماده به کار بوده و می توانید برای استفاده به این حمام مراجعه کنید.

به یاد داشته باشید که ورودی زنان و مردان در گذشته از یکدیگر جدا بوده است ولی این ورودی امروزه برای بانوان و آقایان به صورت یکسان و از یک خیابان انجام می شود.

پس از ورود اما بانوان باید به قسمت مخصوصی که برایشان جداسازی شده است مراجعه کنند تا بتوانند از خدمات حمام چمبرلی تاش استفاده کنند.

همچنین نکته حائز اهمیت در مورد این حمام نزدیک بودن آن به مسجد ایاصوفیه و در بخش قدیمی شهر استانبول می باشد.

در صورتی که می خواهید وارد حمام سنتی چمبرلی تاش شوید به این دلیل که سطح خیابان در طول سال ها افزایش پیدا کرده است، باید حداقل ده پله را به سمت پایین حرکت کرده و سپس وارد این حمام زیبا شوید.

حمام چمبرلی تاش استانبول یک جاذبه سنتی

چرا باید به حمام سنتی چمبرلی تاش برویم؟

حمام سنتی چمبرلی تاش در شهر استانبول را می توان به عنوان یکی از زیباترین حمام های تاریخی این شهر دانست که در طول سال ها از فعالیت باز نمانده است و هنوز هم پذیرای کسانی است که می خواهند از خدمات یک حمام سنتی ترکی دیدن کنند.

بقعه بابا یادگار

امروزه ثابت شده است که حمام های قدیمی و سنتی می توانند در درمان بسیاری از بیماری های مفصلی و حتی پوستی تاثیرگذار باشند و همچنین می توانید خستگی پیاده روی و گردش در شهر استانبول را در این حمام از تن خود به در کنید.

از دیگر دلایلی که می تواند سبب شود تا از خدمات این حمام استفاده کنید، می توان به وجود قسمت ماساژ برای آقایان و بانوان اشاره نمود.

همچنین ورودی این حمام نسبت به سایر حمام های سنتی ترکی مقرون به صرفه تر می باشد.

دسترسی به حمام چمبرلی تاش

برای اینکه بتوانید به راحتی به حمام سنتی چمبرلی تاش دسترسی داشته باشید باید از تراموا استفاده کنید و خودتان را به ایستگاهی به نام همین حمام قدیمی برسانید.

همچنین در صورتی که می خواهید در بازدید از سایر مراکز قدیمی ترکیه سری هم به این حمام قدیمی بزنید، این حمام سنتی در نزدیکی میدانی به همین نام و در خیابان دیوان یولو قرار گرفته است.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *