پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
باید و نباید های تغذیه عروس و داماد

باید و نباید های تغذیه عروس و داماد

باید و نباید های تغذیه عروس و داماد

ازدواج خود به خود استرس زیادی را به زوج های جوان تحمیل می کند و این امر سبب می شود تغذیه عروس و داماد در روز عروسی و گاهی هفته ها و ماه های نخست ازدواج مختل شود.
تغذیه تازه عروس با آقای داماد باید متفاوت باشد و اینکه زیر یک سقف می روید نباید باعث شود به یک اندازه غذا بخورید چون نیازهای شما متفاوت است و ممکن است در سلامت جسمی و وزن شما تاثیر نامناسبی داشته باشد.
باید و نباید های تغذیه عروس و داماد

نکات تغذیه پیش از ازدواج

معمولا تغذیه عروس و داماد پیش از ازدواج رژیم های سخت و طاقت فرسایی است که جهت رسیدن به وزن ایده آل و درخشیدن در لباس رسمی مراسم عروسی صورت می پذیرد.
این بدترین کار است. شاید شما با رژیم های سخت به وزن ایده آل خود برسید. اما کم آبی و عدم تغذیه مناسب به پوست شما آسیب وارد کرده و از سوی دیگر در پراسترس ترین روزهای زندگی تان با مشکلات تغذیه و بد خلقی مواجه می شوید. اگر نمی دانید چرا بی دلیل سر نامزد خود داد و بیداد می کنید و اصلا تمایلی به شنیدن حرف های او ندارید درحالی که هیچ وقت اینطور نبوده اید شاید یکی از دلایل آن تغذیه نامناسب شما باشد.
طبیعی است که هنگام رعایت رژیم های غذایی سخت خلق و خوی ما تحت تاثیر قرار بگیرد و بهترین روزهای زندگی مان را با کج خلقی به کام خودمان و دیگران تلخ کنیم.
در تغذیه عروس و داماد پیش از مراسم ازدواج باید اعتدال را رعایت کرد و از تمام مواد غذایی به میزان متناسب مصرف کرد تا سلامت باشید.

باید و نباید های تغذیه عروس و داماد

تغذیه عروس و داماد روز عروسی

روز ازدواج یکی از شلوغ ترین روزهای شما خواهد بود و از نخستین ساعات روز تا پاسی از شب باید جنب و جوش داشته باشید. اشتباه بسیاری از زوج های جوان این است که  در روز عروسی چیزی نمی خورند و زمانی به صرف غذا اختصاص نمی دهند.
باورکنید کم نیستند عروس و داماد هایی که در روز عروسی به دلیل عدم رعایت نکات تغذیه عروس و داماد کارشان به درمانگاه و سرم و می کشد.
سعی کنید صبح روز عروسی تان یک صبحانه سبک و پر انرژی میل کنید و حتما زمانی را برای صرف صبحانه کنار بگذارید.
هنگام ظهر یک رسم زیبا وجود دارد که معمولا مادر شوهر و خانواده داماد برای عروس خانم و آقا داماد ناهار می فرستند. حتما از غذایی که برای شما فرستاده می شود استفاده کنید و حتی کمی هم که شده غذا بخورید.
لازم نیست برنج و غذاهای سنگین بخورید. کمی پروتئین از گوشت و حبوبات جذب کنید. سعی کنید از خوردن نوشابه و مواد قندی پرهیز کنید و به جای آن در طول روز از خشکبار، میوه و میان وعده های سبک استفاده کنید.
اینطوری انرژی کافی خواهید داشت تا پاسی از شب به جشن و پایکوبی بپردازید و با میهمانانتان شادی کنید.
مراسم ازدواج تنها برای شادی میهمانان نیست. عروس و داماد گل سرسبد مراسم هستند و حق دارند شاد باشند به شرط آنکه سخت نگیرند و با رعایت اصول تغذیه عروس و داماد بهترین شب زندگی شان را شاد تر کنند.

تازه‌عروس چه چیزهایی نباید بخورد

تغذیه عروس و داماد روز عروسی

تغذیه عروس و داماد پس از عروسی

برخی فکر می کنند نکات تغذیه عروس و داماد به روز عروسی ختم می شود اما حقیقت این است که رعایت نکات تغذیه ای پس از عروسی از اهمیت بیشتری برخورداراست.
بسیاری از عروس خانم ها و آقا داماد ها که برای مراسم ازدواج خود رژیم های سخت گرفته اند پس ازمراسم با یک اشتیاق بی انتها به خوردن می پردازند و ظرف چند ماه کلی وزن اضافه می کنند که سلامت آن ها را به خطر می اندازد.
نکته جالب دیگر رودربایستی های اول زندگی است که بسیار خطرناک است و ممکن است سلامت شما را به خطر بیندازد. آقا داماد ممکن است از روی خجالت و یا به خاطر تشویق همسرش به خاطر طبخ غذاهای خوشمزه بیش از اندازه غذا بخورد و عروس خانم برای همراهی شوهرش بیش ازنیازش کالری دریافت کند.
میزان کالری مورد نیاز بدن خانم ها معمولا به دلیل فعالیت کمتر و سوخت و ساز پایین تر کمتر از آقایون است بنابراین اگر می خواهید همسرتان را سر سفره همراهی کنید سالاد بخورید.
معمولا خانم ها پس از ازدواج می خواهند سلیقه و ذوق خود را به همسرشان نشان دهند بنابراین غذاهای پرکالری و چرب درست می کنند و یا همیشه دسرهای شیرین و خوشمزه آماده می کنند. لطفا به فکر سلامت خودتان و همسرتان باشید و نکات تغذیه عروس و داماد را جدی بگیرید.
میهمانی های پس از عروسی هم جای خود دارد رسم زیبای پاگشای عروس و داماد گاهی دردسر سازمی شود میزبان با کلی محبت و عشق برای شما غذاهای خوشمزه ای پخته و شما به سبب رعایت ادب هم که شده بیش از اندازه می خورید.
اصول تغذیه عروس و داماد توصیه می کند هم ادب را به جا آورید هم به فکر سلامت خود باشید از همه غذا ها بچشید اما به حجم غذا دقت کنید و کم بخورید. آهسته خوردن غذا در این مورد بسیار موثر است و مانع از زیاده روی می شود.
بسیاری از عروس خانم ها می پرسند تازه عروس چه چیزهایی نباید بخورد؟،تازه عروس چه چیز هایی باید بخورد؟ ما به شما توصیه می کنیم هر آنچه خداوند برای شما حلال کرده بخورید اما اعتدال را رعایت کنید. ازدواج یکی از شیرین ترین اتفاق های زندگی هر انسانی است با رعایت اصول تغذیه عروس و داماد می توان این شیرینی را دو چندان کرد.

چند پیشنهاد خوب برای هدیه دادن به نوزاد

تغذیه عروس و داماد روز عروسی

شهرزاد کیافر

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *