پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
راهنمای انتخاب تور عروس

راهنمای انتخاب تور عروس

راهنمای انتخاب تور عروس

آرایش موهایتان تمام شده و حالا باید تور را روی سرتان بزنند اما کدام تور؟ فکر کرده‌اید که چه مدل توری را دوس دارید یا به لباستان چه مدل توری می‌آید؟ به فرم چهره اتان دقت کرده اید که کدام مدل توری برازنده‌تان است؟

 

ریزکاری های انتخاب تور عروس

تور عروس بطور معمول به همراه لباس سفارش داده می‌شود و باید با لباس تناسب داشته باشد. در حال حاضر تورها با اندازه های مختلفی دوخته می‌شوند. قیمت شان برای خرید باتوجه به اندازه تور تعیین می‌شود. تورهای بلندی که حاشیه دانتل دوزی دارند گران‌تر از بقیه هستند.البته اگر حاشیه با گیپور دوخته شده باشد قیمتش ارزان‌تر تمام می‌شود. به تفاوت های دانتل و گیپور توجه کنید. دانتل ظرافت بیشتری دارد و پارچه مرغوب تری است. در برخی از مزون ها و آرایشگاه ها تورعروس با قیمت های ارزان تری اجاره داده می‌شوند. گذشته از اینها برای انتخاب تور به چند نکته دیگر دقت کنید:

  • تورهای خیلی کوتاه کاربرد کمی دارند و کمتر کسی آنها را سفارش می‌دهد. اگر می‌خواهید یک عروس فانتزی باشید و مدل موهای شما شلوغ و پرکار است انتخاب تورهای خیلی کوتاه شما را از سایر عروس ها متفاوت نشان می‌دهد.
  • در صورتیکه بالا تنه شما کوتاه است تورهایی که ارتفاع شان تا روی شانه می‌رسد، انتخاب ها مناسب تری هستند و کوتاهی بالاتنه را می‌پوشانند.
  • اگر لباس شما نسبتاً ساده است تورهای بلند حاشیه داری را انتخاب کنید که تا پایین لباس شما امتداد دارد.
  • اگر کمی اضافه وزن دارید و می‌خواهید لاغر‌تر به نظر برسید به سراغ تور ساده و کم چین بروید. این تورها بدن شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد.
  • وقتی می‌خواهید تورهای خیلی بلندی انتخاب کنید که دنباله شان روی زمین کشیده می‌شود بهتر است به فکر تور اضافه هم باشید. این تورها را فقط برای عکاسی در آتلیه یا مراسم عقد روی سرتان بگذارید و قبل از رسیدن به سالن اصلی مراسم، تور کوتاه تری روی سرتان قرار دهید. تورهای بلند دست و پا گیر هستند و معمولا زیر دست و پای مهمانان پاره می‌شوند. اگر تور را اجاره می‌کنید این نکته بیشتر اهمیت دارد. باید تور سالمی را به فروشنده تحویل دهید.
  • اگر بخشی از لباس شما با پارچه دانتل دوخته شده توری را انتخاب کنید که حاشیه هایی از جنس دانتل دارد. این حاشیه های دالبری شکل با لباس شما هماهنگی بیشتری دارند.
  • رنگ تور هم باید با لباس عروس هماهنگ باشد. اگر لباس شما سفید یخچالی است تورهای نباتی را انتخاب نکنید.

 

انواع تور عروس:

1) افسونگرانه (facilitator)

این مدل با یک لباس پوشیده سبک ساده و کلاسیکی به شما می‌بخشد. اگر شما دنبال یک ظاهر ساده و شیک هستید این مدل انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. یا اگر مطمئن نیستید که تور کاملی نیاز دارید می‌توانید یک تور فانتزی با لوازم تزئینی مثل گل سر ، گل های کوچک و تکه ای تور کوچک لانه زنبوری برای خود یک تور شیک و زیبا درست کنید و از آرایشگرتان بخواهید در لابه لای موهایتان کار کند.

 

راهنمای انتخاب تور عروس

2) تور لانه زنبوری (birdcage)

کوتاه ترین تور عروسی می‌باشد. تور لانه زنبوری ظاهری مجلل و شکیل به ظاهر شما می‌دهد. معمولا توسط این تور فقط چشم ها و یا نوع بلندتر تا چانه را پوشش می‌دهند. گذاشتن این تور و برداشتن آن بسیار راحت می‌باشد چون در جلوی سر قرار می‌گیرد. مثلا شما می‌توانید بعضی از عکس هایتان در آتلیه را با تور و بعضی دیگر را بدون تور بگیرید و هر وقت تمایل داشتید دوباره آن را برروی سرتان قرار دهید.این سبک تور بیشتر مناسب میهمانی های کوچک و نیمه رسمی مانند جشن نامزدی،عقد و حنابندان است.

 

راهنمای انتخاب تور عروس

3) تور تا ارتفاع سر شانه ها(shoulder length)

تور های سر شانه ارتفاع شان در قسمت جلویی تا روی شانه هاست اما در پشت تا وسط کمر ادامه دارد.و یکی از سبک تورهای سنتی می‌باشد.اگر لباس عروس پرزرق و برق با جزئیات زیادی دارید و می‌خواهید آن را به نمایش بگذارید این سبک تور بهترین گزینه می‌باشد و با کوتاه بودنش، جلوی ظاهر مجلل لباس تان را نخواهد گرفت. این تور میتواند از یک لایه هم بیشتر باشد.

انتخاب تور عروس

 

4) نوک انگشت (fingertip)

این مدل تور در بین عروس ها از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. طراح لباس عروس کیت میدلتون نیز برای او این مدل تور را طراحی کرد.بلند ، جذاب تا پایین قوس کمر. این مدل تور معمولا از دولایه تشکیل شده است که یک لایه آن کوتاه‌تر و لایه دیگر آن بلند‌تر میباشد.

انتخاب تور عروس

 

5) طول والتز(waltz length)

بعضی ها به اسم تور باله نیز این مدل را می‌شناسند. سرنخ کلیدی این مدل تور در این است که با وجود بلند و روان بودن آن چون ارتفاع آن بین زانو و قوزک پا قرار دارد به گونه ای مانع شما برای رقص و … نمی شود و حسن آن در این که ظاهر فریبنده و جذابی هم با این مدل خواهید داشت.

تکنیک هایی برای انتخاب لباس عروس

 

انتخاب تور عروس

6) مدل کلیسایی(chapel length)

مدل کلیسایی که به تور جارو نیز معروف است. این مدل زیبا بسیار بیشتر از مدل های دیگر مناسب مراسم رسمی می‌باشد.اگر چه این مدل دنباله ای طولانی ندارد اما با حرکت شما روی زمین کشیده می‌شود و ظاهری رویایی به شما می‌بخشد.این مدل بهترین مدل برای جشن های تشریفاتی و عکس می‌باشد. چون این تور بلند است و امکان قرار دادن تور روی صورت با این مدل وجود ندارد ، شما می‌توانید یک طبقه کوتاه‌تر به این مدل اضافه کنید که برای مراسم عقد و یا ورود به کلیسا که باید تور روی صورت بیندازید بتوانید و پس از انجام مراسم مذهبی آن تور به راحتی جدا می‌شود.

تور عروس

 

7)  مدل کلیسای جامع (cathedral)

اگر تا به حال فیلم هایی از روز عروسی پرنسس دیانا ، با دنباله بی پایان او را دیده باشید، پس شما تور کلیسای جامع را دیده اید. طولانی ترین مدل تور که احساسات با دیدن آن برانگیخته می‌شود و مناسب یک مراسم بسیار پرشکوه ومجلل و رسمی می‌باشد. با این مدل تور شما به چند ساقدوش جهت کمک به جمع کردن دنباله در برخی مواقع خواهید داشت. عکس های حیرت انگیزی را می‌توان با این مدل تور داشت و عکاس می‌تواند در ژست ها به زیبایی از این تور استفاده کند. این مدل تور به دلیل بلندی که دارد واقعا کل روز را با آن طی کردن کاری سخت و مشکل خواهد بود و هنگام رقص و .. خیلی دست و پا گیر خواهد بود اما خیلی از عروس ها به دلیل زیبایی شگفت انگیزش تمایل دارند که از این تور استفاده کنند. شما می‌توانید در آتلیه و هنگام ورود به سالن پذیرایی تان این تور را روی سر خود داشته باشید و بعد تور را کلا در آورید و تور کوتاه تری روی سرخود بگذارید.

 

تور عروس

8) یک جور روسری زنانه (mantilla)

این مدل ظاهری سنتی با کمی پیچ خوردگی دارد. مانتیلا معمولا از یک تور با لبه ی حاشیه دار یا دانتل درست می‌شود. به وسیله یک شانه یا گل سربه  پشت سر آویزان می‌گردد. ظاهری خاص و چشمگیر ایجاد می‌کند اما با هر لباس و مدل مویی زیبا نخواهد شد. این مدل تور از لباس سنتی اسپانیا یعنی مانتیلا الهام گرفته شده است و حاشیه آن گلدوزی و تزئین می‌شود.

 

تور عروس

9) کلاه ژولیت (juliet cap)

این مدل  برای اولین بار در قرون وسطی طراحی شد و به طور غیرمنتظره ای پس از اینکه کیت ماس و لیلی آلن این سبک را برای روز عروسی خود انتخاب کردند، مدرن شد. با استفاده از حریر که به دور سر میبندند و شبیه به هدبند می‌باشد که تکه ای از آن آویزان است ظاهری غیر رسمی و فانتزی و مدرن به شما می‌بخشد. با مدل موی باز ظاهری خاص و جذاب به شما می‌بخشد.

 

مدل تورها

10) حبابی (bubble)

حبابی که به مدل پفی هم معروف است. در این مدل تورها به جای آویزان و جاری بودن ،چین دار هستند و می‌توانند صورت و سر را بپوشانند و ظاهری تاثیر گذار و غیر معمولی به شما می‌بخشد و چون بسیار کوتاه است می‌توانید کل روز آن را روی سر خود داشته باشید و نیازی به در آوردن آن نخواهید داشت.

 

مدل تورها

11)تور ساده

این تور ساده‌ترین مدل تور عروس است که یک لایه دارد و پشت سر عروس وصل می‌شود.

 

تور ساده

12)تور چند لایه

مدل تور چند لایه مانند تور ساده است ولی از چند لایه روی هم تشکیل می‌شود.

 

تور ساده

13)تور صورت

این تور همان تور چند لایه است که یک لایه از آن روی صورت قرار می‌گیرد.

 

تور ساده

14)تور شبکه‌ای

این تور از چند لایه تشکیل می‌شود و بسیار کوچک است که روی صورت قرار می‌گیرد.

 

تور ساده

15)تور بلند

این تور بسیار بلند است و از دو لایه تشکیل می‌شود که یک لایه بلند و یک لایه کوتاه است و در پایین آخرین لایه طرح‌های زیبایی کار شده است.\

 

تور بلندقیمت تور

  • معمولا ارزان ترین تورها آن هایی هستند که هیچ نوع کار دستی روی آن ها وجود ندارد و ساده هستند. این نوع تورها را خودتان در خانه می‌توانید تهیه کنید و هم چنین می‌توانید آن را به دست آرایشگرتان بسپارید تا آن را به صورت فانتزی روی شنیون تان مدل دهد .
  • گران ترین نوع تور آن هایی هستند که کاردست زیادی داشته باشند یا تورهای بلندی باشند یا روی آن ها را با گیپور کار کرده باشند ، که البته شکیل‌تر نیز هستند.
  • از آنجا که تورهای بلند در مراسم عروسی خیلی زود کثیف یا پاره می‌شوند بعضی از مزون ها ترجیح می‌دهند تور را به شما بفروشند.
در روز قبل عروسی چه کارهایی بکنم؟

 

در انتخاب تور دقت کنید:

متناسب با صورتتان، مدل تور را انتخاب کنید

  • هنگامیکه مدل‌های مو و تور سر را جستجو می‌کنید، یک قاعدۀ خوب برای به خاطر داشتن «جذب تضادها» می‌باشد.
    اگر صورت بیضی شکل یا لوزی (الماسی) داشته باشید، به دلیل اینکه صورت شما کاملاً متقارن و متناسب است، بنابراین انتخاب‌های شما نامحدود می‌باشند.
  • برای یک صورت کامل گرد، یک تور که در طرفین صورت پایین بیاید، مناسب می‌باشد.
  • برای یک فک چهارگوش (مربع شکل) رشته‌های پیچیدۀ مناسب می‌باشند. در این حالت، یک تور بلندتر نسبت به تور کوتاه گسترده، بهتر خواهد بود.
  • اگر شما صورتی کشیده دارید، به دنبال یک تور آبشاری که با یک تاج یا کلاه پهن و یا تاج گل جور است، باشید.
  • در یک صورت مستطیلی شکل از امتحان کردن تورهای حجیم‌تر نترسید، این حالت پف‌دار باعث می‌شود که صورت شما، بیشتر متقارن و متناسب به نظر برسد.

 

طول تور عروس

 

بلندی تور عروس از خیلی کوتاه تا خیلی بلند متغیر است و هر عروس خانومی باید مطابق سلیقه خود این تور را انتخاب کند ولی در انتخاب تور علاوه بر سلیقه باید مدل لباس عروس را نیز در نظر بگیرید مثلا اگر پشت لباس عروس‌تان ساده است می‌توانید از تور خیلی بلند استفاده کنید و اگر پشت لباس عروس نگین کاری شده است از تور کوتاه استفاده کنید.

 

طول تور عروس

  • انتخاب تور بر اساس مدل مو:

قبل از انتخاب مدل تور عروسی‌تان با آرایشگر خود مشورت کنید که چه مدل مویی قرار است در روز عروسی برای شما درست کند. چون اگر قرار است تور بلندی را انتخاب کنید باید موهای شما جمع شود تا آرایشگر بتواند تور را به موهای‌تان محکم کند. و اگر قرار است موهای‌تان باز باشد باید حتما تور عروس از بلندی موهای‌تان بلندتر باشد.

طول تور عروس

توجه:

  • اگر در اندام تان عیبی دارید ، می‌توانید با کمک تور مقداری از آن را بپوشانید و یادتان باشد که نباید اندازه ی تور را در همان نقطه ی ایراد اندام تان قطع کنید. مثلا اگر کمر پهنی دارید نباید تور را روی کمرتان قطع کنید. بلکه باید اندازه ی آن طوری باشد که روی کمرتان را پوشانده و روی باسن قطع شود
  • تورهای بلند برای عروس های قد کوتاه مناسب هستند و برای خانم های قد بلند تورهای متوسط و پرچین بهتر هستند .
  • از تورهای شلوغ پرهیز کنید. این گونه تورها مانع جلوه کردن لباس و تاج و مدل موهای تان خواهند شد.
  • امروزه تورهایی به بازار آمده که معمولا همراه با یک کلاه کوچک هستند و اندازه ی آن ها بسیار کوچک است. این تورها را جلو سر می‌گذارند تا بتواند بخش کمی از صورت عروس را بپوشاند .اگر قصد استفاده از این تورها را دارید باید بدانید که آن ها فقط با یک لباس و آرایش کاملا اروپایی و ساده جور در می‌آیند. هر چه تورهای بلند سلطنتی‌تر و رسمی‌تر هستند تورهای کوتاه ساده ترند و به سبک اروپایی نزدیک ترند و زیبایی خاص خودشان را دارند.
  • اگر در لباس تان طرح خاصی مثل گل رز استفاده شده می‌توانید آن طرح را در تورتان نیز تکرار کنید تا جلوه ی هر دوی آن ها چند برابر شود .
  • قبل از خریدن تور ، حتما انواع آن را روی سرتان بگذارید و امتحان کنید. البته بهتر است این کار را به همراه تاج تان انجام دهید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید. دقت کنید که تور عروسی باید با لباس هماهنگی داشته باشد .
  • اگر در لباس تان گیپور استفاده شده باشد می‌توانید تورتان را نیز به همان سبک سفارش دهید. اگر در لباس تان مروارید ، قیطان دوزی ، روبان دوزی و یا حتی شکوفه کار شده باشد می‌توانید تورتان را با آن هماهنگ کنید .
  • اگر چاق هستید حتما از تورهای کم چین و ظریف و بلند استفاده کنید .
  • تورهایی که اکلیل دارند فقط برای عروس هایی که در سنین پایین ازدواج می‌کنند مناسب هستند .
  • اگر مراسم عقد و نامزدی تان را از مراسم عروسی جدا کردید و سر سفره ی عقد با لباس رنگین نشستید می‌توانید از توری که با رنگ لباس تان هماهنگ باشد استفاده کنید. حتی می‌توانید از این تور فقط سر سفره عقد استفاده کنید .
  • معمولا تورهای ظریف و کم آهار انتخاب بهتری هستند و هرگز از مد نمی افتند .
  • فراموش نکنید که با لباس عروس شیری و نباتی باید تورهای همرنگ با آن استفاده کرد و هرگز از تور سفید استفاده نکنید ، زیرا هر قدر هم اختلاف رنگ آن ها کم باشد ، باز هم توجه دیگران را جلب خواهد کرد .

مریم نریمانی بناب

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *