دوشنبه 6 فروردین 1403
کوه های مینیاتوری چابهار منحصر به فردترین کوه های ایران

کوه های مینیاتوری چابهار منحصر به فردترین کوه های ایران

کوه های مینیاتوری چابهار منحصر به فردترین کوه های ایران

حدود 40 الی 50 کیلومتر پس از شهرستان چابهار به سمت بندر گواتر، کوه­ها‌یی در سمت چپ جاده نمایان می شود که به کوه های مینیاتوری یا مریخی معروف هستند.

کوههای مینیاتوری یکی از منحصر به فردترین کوههای ایران است و می‌توان گفت منطقه ای جذاب برای گردشگران از نظر عکاسی و گشت و گذار در این منطقه جذاب و عجیب می تواند باشد اما به دلیل معرفی نشدن، کمتر مورد بازدید عموم قرار گرفته است.

خسرو افسری مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان نیز در این باره می گوید: کوههای مریخی که به آن مینیاتوری نیز گفته می شود از جمله جاذبه های بدیع و دیدنی چابهار است که گردشگران زیادی را از داخل و خارج کشور جذب کرده است.

کوه های مینیاتوری چابهار منحصر به فردترین کوه های ایران

کمی جستجو تا رسیدن به کوه های مینیاتوری چابهار

در راه رسیدن به این نقطه از چابهار باید مسیری سنگلاخی و خلاصه کلی بالا و پایین شدن در مسیر را تجربه کنید، تا به کوه های مینیاتوری چابهار برسید.

اما بعد از این که این پدیده جادویی جلوی چشم تان نمایان می شود، آن وقت است که متوجه می شوید که راهی را که پیموده اید ارزشش را داشته است.

کوه هایی با قد و قامتی کوتاه اما به هیبت یک کوه و استواری آن کوه های مینیاتوری مانند دسرهای خوشمزه ای هستند که از چندین رنگ تشکیل شده اند و ساعت ها می توان به بررسی اطراف آن ها پرداخت.

وقتی در کوهپایه این کوه های کوتاه می ایستید، مسحور زیبایی آن ها می شوید و احساس می کنید در مقابل یکی از ماکت های فیلم ارباب حلقه ها ایستاده اید.

مدرسه گلشن

اما از آن جایی که ما انسان هستیم و در کشف زیبایی ها سیری ناپذیر هستیم پس سعی می کنیم از این کوه های مینیاتوری بالا رفته و آن طرف آن ها را هم با دیدی که داریم کشف کنیم.

تصویر آن طرف کوه ها هم به موازات خودشان زیبا است.

همین که کوه را بالا می روید، چشم تان به سیر ترین آبی می افتد که در هیچ جای دیگر ایران نمی توانید ببینید.

خلیج عمان در برخورد با این کوه های مملو از املاح معدنی، رنگی را از خود ایجاد می کند که در نوع خود منحصر به فرد است.

نمونه هایی در شهرهای دیگر

ناگفته نماند که در شهرهای دیگر نیز می توان نمونه هایی از این کوه های مینیاتوری را دید.

خراسان جنوبی، بندرعباس، خوزستان و قشم نیز از جمله شهرها و استان هایی هستند که می توان نمونه این پدیده جادویی را در آن ها دید.

این کوه های زیبا در چند سال اخیر به عنوان یکی از جاذبه های پول ساز برای صنعت گردشگری این مناطق به حساب می آید.

بسیاری از بومیان این شهرها، شترهای خود را تزئین می کنند و برای سواری دادن به گردشگران آن ها را به کوه های مینیاتوری می آورند.

یکی از جذاب ترین تجربیات در سفر به این مناطق این است که سوار بر این شترها شوید و با حرکت شتر به تماشای دور تا دور این جاذبه زیبا بپردازید.

این پدیده بدون اضافه شدن هیچ افزونه شهری دیگر به این مناطق، نمونه بارز یک اکو توریسم واقعی است و شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید و لذت سفرتان را چند برابر کنید.

قلعه لافت

 

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *