دوشنبه 6 فروردین 1403
پرطرفدارترین تفریحات تفلیس که نباید از دست داد

پرطرفدارترین تفریحات تفلیس که نباید از دست داد

پرطرفدارترین تفریحات تفلیس که نباید از دست داد

تفلیس شهر تفریحات مختلف و به قولی جور واجور است.

از تفریحات رایگان و بازدید از جاذبه های مجانی گرفته تا تفریحات مختلف در پارک های آبی و طبیعت گردی و خلاصه همه نوع تفریحی را در این شهر تفریحی و تاریخی می توانید پیدا کنید.

حقیقتا از دید یک گردشگر با زمانی محدود این که بخواهد هم استراحت کند، هم خرید کند و هم به همه ی تفریحات مختلفی که هست بپردازد؛ سخت و حتی شبیه به ماموریت غیر ممکن است.

به همین خاطر ما از بین تفریحات بی شمار و متنوعی که گردشگران می توانند در تفلیس انجام دهند، لیستی با ۱۵ مورد از تفریحات پرطرفدار در تفلیس را که نباید تجربه ی آن ها را از دست بدهید برای شما تهیه کرده ایم تا در سفرتان با تور تفلیس به این فعالیت ها بپردازید.

تفریحات آبی در پارک آبی جینو پارادایس

پارک آبی جینو پارادایس

پارک آبی جینو پارادایس که از پارک های آبی مهم گرجستان هم بشمار می رود و کلی انتخاب برای شما علاقه مندان به این تفریح و سرگرمی دارد.

این پارک آبی 6 بخش مختلف دارد که عبارت اند از: چندین استخر، پارک داینو، بخش مخصوص کودکان، بخش ساحلی و در نهایت بخش بازی هیجان انگیز که همگی در نوع خود منحصر به فردند و در ادامه مهم است بدانید که هر قسمت این مجموعه ویژگی های و جذابیت خاص خودشان را دارد و برای شما یک روز سرشار از تفریح و هیجان را خواهند ساخت.

برای مثال در بخش ساحلی، می توانید از تفریحات آبی مانند اسکوتر سواری و انواع قایق سواری ها کلی لذت ببرید و یا تنها در ساحل حمام آفتاب بگیرید و مهمتر اینکه از خودتان با نوشیدنی های کافه پارک آبی پذیرایی نمایید و از دیگر امکانات این مجموعه می توان به سالن های ماساژ، انواع سونا، بخش بدن سازی، رستوران، کافه و … اشاره نمود.

گرفتن یک حمام داغ در حمام گوگردی گولو

حمام گوگردی گولو

در یک کلام بگوییم؛ از وقتی شهر تفلیس به وجود آمد، حمام های گوگردی هم در این شهر به وجود آمدند!

بدون شک یکی از قدیمی ترین جاذبه های بازمانده در تفلیس امروزی حمام های گوگردی این شهر هستند.

قبل تر ها تعداد این حمام ها خیلی بیشتر و زیادتر بود و بیشتر کسانی که به این شهر می آمدند قصد استفاده از آن ها را داشتند ولی امروزه تعداد اندکی از این حمام ها باقی مانده است.

از بین همین تعداد اندک باقی مانده هم خیلی از گردشگران دوست دارند که حداقل برای یک بار هم که شده امتحان کنند و ببینند که فرق حمام های گوگردی با حمام های معمولی چیست!

البته می گویند که این حمام ها به خاطر گوگردی که در خود دارند، برای امراضی همچون آسم، بیماری های پوستی و یا حتی آرتروز و بیماری های مفصلی نیز مناسب است.

از بهترین حمام هایی که می توانیم به شما توصیه کنیم که به آن بروید، حمام گوگردی گولو است.

این حمام مجهز به اینترنت پر سرعت WiFi است و کافه و رستوران آن به مراجعین خدمات ارائه می نماید.

بین ساعات ۷ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر هم می توانید به این حمام مراجعه کنید.

تله کابین سواری در تفلیس

تله کابین سواری در تفلیس

گزینه بعدی شما در تفلیس ” تله کابین تفلیس ” است که در اصل یکی از جذاب ترین بخش های حمل و نقل شهر هم بشمار می رود که ایستگاه پایینی آن در بوستان رایک قرار گرفته و در واقع راه آسانی برای دسترسی به قلعه ناریکالا است و اینکه وقتی سوار این تله کابین می شوید، این امکان مهیاست که چشم انداز محشری از شهر تفلیس را درست دور تا دور و در زیر پای خود ببینید و غرق هیجان شوید و به جرات می توان گفت اتفاقی است که مشابهش را در جای دیگری تجربه نخواهید کرد.

بازی کردن بولینگ در مجموعه ی لبوسکی

اهل بازی های سالنی همچون بولینگ هستید؟

مسجد کبود گنبد

این سوال را به این خاطر می پرسیم که یکی از تفریحات پرطرفدار در تفلیس بازی بولینگ است.

معروف ترین و مناسب ترین جایی هم که این بازی انجام می شود، مجموعه ی سرگرمی و ورزشی لبوسکی است.

البته در این مجموعه هنر، سرگرمی و فعالیت های ورزشی از این دست با یکدیگر در آمیخته اند.

یکی از خوبی هایی که مجموعه ی لبوسکی دارد این است که می توانید بعد یا قبل از مراجعه به آن به مرکز خرید ایست پوینت بروید و یک دل سیر خرید خوب و راضی کننده از این مجموعه داشته باشید.

در لبوسکی سالن تلویزیون و کافه هم موجود است.

بالن سواری در تفلیس

بالن سواری در تفلیس

گشت و گذار در تفلیس و تجربه های متفاوت از یک طرف و دیدن گرجستان از بالا و بر فراز آسمان قطعا یک طرف دیگر ماجراست که با هیچ چیزی نمی توان عوضش کرد.

شاید تابحال نشنیده باشید ولی در تفلیس می توانید سوار بر بالن بشوید و به آرامی در آسمان پرواز کنید و لذت ببرید؛ جالب است بدانید که این بالن ها ظرفیت 2 الی 24 نفر را دارند، پس این امکان را دارید که خاطره ای متفاوت از طبیعت اطراف تفلیس و کشور گرجستان را در کنار خانواده و دوستانتان به ثبت برسانید و کیف کنید و البته توجه دارید که  که بالن سواری عموما در مناطق خارج از شلوغی و ازدحام شهر امکانش مهیا می باشد.

زیپ لاین آن هم در باغ گیاه شناسی

زیپ لاین نه تنها خود ورزشی بسیار جالب و هیجا انگیز است بلکه اگر در باغ گیاه شناسی تفلیس با آن فضا و آب و هوا برگزار شود که دیگر حرف ندارد.

البته این ورزش به تازگی به باغ گیاه شناسی اضافه شده است و از زمانی هم که آمده پای گردشگران بیشتری را به باغ گیاه شناسی باز کرده است.

طول این زیپ لاین ۲۷۰ متر و ارتفاع آن از ناریکالا تا باغ گیاه شناسی ۳۰ متر است و در ضمن دارای حالت های آرام و سریع است.

رانندگی هیجان انگیز در مسیر جاده ی آبانو به توشِتی

یکی از تفریحات هیجان انگیز و به شدت آدرنالین ساز از بین تفریحات پرطرفدار در تفلیس بدون شک، رانندگی در مسیر کوهستانی جاده ی آبانو به منطقه ی توشتی است.

به نظر می رسد که این جاده، جاده ی تعارض هاست زیرا، با این که این جاده خیلی پر تردد است اما با این حال تنها وسیله ای که یارای عبور از آن دارد ماشین های چهارچرخ بزرگ هستند.

به همین خاطر است که به این جاده لقب یکی از خطرناک ترین جاده های جهان را هم داده اند.

پینت بال در مجموعه ی هاف لایف

تنها مکان نزدیکی که این امکان را به شما می دهد به تفریح هیجان انگیز و جذاب پینت بال بروید، مکانی در یک روستای بسیار کوچک در نزدیکی تفلیس است که تمام وسایل مورد نیاز مانند زمین ، سلاح ، فرم ، ماسک صورت و جلیقه نجات را بصورت کامل در اختیار شما می گذارد و تفریح پینتبال که نوعی از ورزش گروهی هم بشمار می رود توانسته در میان گردشگران به یکی از جذاب ترین و محبوب ترین تفریحات این کشور بدل شود.

پیاده روی در بوستان رایک را از دست ندهید

شاید به نظرتان پیاده روی در یک پارک و بوستان فعالیتی خاص محسوب نشود اما باور کنید که پیاده روی و گشت و گذار در این بوستان بسیار برای شما خوشایند خواهد بود.

این بوستان تازه تاسیس و بسیار زیبا است و در زیر کاخ ریاست جمهوری قرار دارد.

تله کابین تفلیس از این بوستان می گذرد.

در این بوستان می توانید از آبنما و موسیقی که در پارک پخش می شود نیز لذت ببرید.

تفریحات آبی در یورو پارک

تفریحات آبی در یورو پارک

اگر خواستید برای تفریح آبی گزینه ی دیگری به جز پارک آبی جینو پارادایس داشته باشید، به پارک آبی یورو پارک بروید و در آن جا به شکلی جانانه تفریح کنید.

باغ محتشم

این پارک آبی در خارج از شهر تفلیس قرار گرفته است و در مجموع دارای ۴ استخر، یک سورتمه ی کودکان، یک استخر جکوزی، مرکز بدن سازی، سالن استعمال دخانیات، پارکینگ، کافه و رستوران است و در نهایت یک رودخانه ی مصنوعی در خود دارد.

باغ وحش تفلیس

باغ وحش تفلیس هم می تواند جزو تفریحات هیجان انگیز در تفلیس باشد که این مجموعه در اصل قدیمی ترین و بزرگ ترین باغ وحش گرجستان می باشد که قدمتش به سال 1927 برمی گردد.

باغ وحش در دره رودخانه ورا و در مرکز شهر تفلیس قرار گرفته است.

وسعت این باغ وحش نزدیک 120 هکتار بوده و تا قبل از فاجعه سیل سال 2015 میلادی، خانه 300 گونه مختلف جانوری از سرتاسر دنیا بود ؛ ولی با این حال هنوز هم باغ وحش تفلیس یکی از مهم ترین جاذبه های این شهر محسوب می گردد و اگر با کودکان خود به شهر تفلیس سفر کردید، بازدید از این باغ وحش را در لیست برنامه های خود قرار دهید و ضمنا درون محیط تمیز و جذاب باغ وحش حیواناتی چون فیل، زبرا، شیر، میمون، طاووس و … را خواهید دید.

تمرین تیراندازی در فروشگاه اسلحه ی گلوبال آرمز

باز هم با یک تفریح آدرنالین ساز دیگر از بین تفریحات پرطرفدار در تفلیس آن هم از نوع خاصش.

در فروشگاه اسلحه فروشی گلوبال آرمز تفلیس یک مجموعه ی مجزا برای آموزش و تمرین تیراندازی به نام شوتینگ رنج که مجموعه ای سرپوشیده است وجود دارد که، با در کنار هم قرار دادن امکانات مختلفی همچون اجازه ی ۱۰ بار شلیک به یک هدف فرضی کاغذی در ۱۸ متری؛ برای شما این امکان را فراهم می کند که هم تیراندازی را یاد بگیرید و هم تجربه ای جدید داشته باشند.

ماشین سواری در پیست کارتینگ پارک آسترا

با این که این پیست کارتینگ فاصله ای نسبتا زیاد با مرکز شهر تفلیس دارد اما آن قدر تفریحاتش زیاد و جالب هستند که هر کسی را ترغیب به رفتن و وقت گذراندن در خود می کنید و از این رو در بین تفریحات پرطرفدار در تفلیس قرار می گیرد.

در این مجموعه ۱۲ ماشین برای بزرگسالان و کودکان، سینمای ۷ بعدی، سالن برگزاری مراسم، کافه تریا، میزهای پینگ پنگ، اتاق تیراندازی و بسیاری از امکانات دیگر می باشد.

موتورپارک بین المللی روستاوی

این مجموعه بزرگ و موفق، حرفه ای و بین المللی با نام ” موتورپارک روستاوی ” به تازگی و با تلاش بی نهایت ” شوتا آبخازوا ” راننده فرمول 1 و تاجر معروف گرجستانی در نزدیکی تفلیس ساخته شده و اینکه در این مجموعه چند منظوره، علاوه بر برگزاری مسابقات جهانی و معتبر، کلاس هایی آموزشی برای عاشقان سرعت و هیجان نیز برگزار میشود و شما مراجعه کننده عزیز در موتورپارک بین المللی روستاوی امکان آن را دارید تا فعالیت هایی چون موتور سواری، ماشین سواری، سواری ماشین های مسابقه و کارتینگ را در کنار دوستانتان تجربه کنید و از آموزش های حرفه ای مربیان این رشته بهره مند شده و لذتش را ببرید و اینکه حتی اگر از آن دست عاشقان سینه چاک سرعت و رانندگی هستید ، می توانید با گذراندن دوره و پرداخت هزینه بیشتر شما هم در مسابقات حرفه ای این مجموعه شرکت نمایید.

در آخر جالب است بدانید که هم این امکان برایتان مهیاست که با ماشین شخصی خود در این مجموعه وارد شوید و هم این امکان وجود دارد که از ماشین های حرفه ای مجموعه روستاوی استفاده نمایید .

تفریح در شهربازی متاتسمیندا

شهربازی متاتسمیندا

یکی از پارک های بازی بسیار مشهور تفلیس بدون شک شهربازی متاتسمیندا است.

این شهربازی در ارتفاع ۷۷۰ متری تفلیس قرار دارد و در دامنه ی کوهستان متاتسمیندا قرار گرفته است.

در این شهربازی ۱۵ بخش مختلف از جمله خانه ی ارواح، سرسره آبی، چرخ و فلک، ترن هوایی و بسیاری از بخش های دیگر مهیج قرار گرفته است.

می توانید از کافه و رستوران و مغازه های مختلف این شهربازی نیز استفاده نمایید.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *