دوشنبه 6 فروردین 1403
چه کشورهایی به ایرانیان ویزای فرودگاهی میدهند

چه کشورهایی به ایرانیان ویزای فرودگاهی میدهند

چه کشورهایی به ایرانیان ویزای فرودگاهی میدهند

رفتن به سفرهای خارجی به دلایل مختلف همیشه برای ما ایرانیان یکی از تصمیم های دشوار در زندگی بوده است.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای کار، تحصیل، ماموریت کاری، سفرهای گردشگری و درمان و… به کشورهای خارجی سفر کنید.

در بیشتر مواقع مراحل اخذ ویزا امری ملال آور و گاهی همراه با استرس شدید است چراکه ممکن است کشور مورد نظر به شما ویزا ندهد و هزینه ای که کردید به باد برود!

در این بین کشورهایی هم هستند که روند گرفتن ویزای سختی ندارند یا حتی نیازی به دریافت ویزا قبل از سفر وجود ندارد.

کشور هایی که با ایران روابط خوبی دارند، مانند ارمنستان و ترکیه، خوشبتانه ایرانیان را معاف از اخذ ویزا کرده اند، اما تعدادی دیگری از کشورها هم هستند که شاید برای وارد شدن به آن ها ویزا لازم داشته باشید اما روند دریافت ویزا آن ها ساده تر است.

در ادامه می خواهیم کشور هایی که دارای ویزا فرودگاهی هستند را معرفی کنیم

ویزای فرودگاهی

اگر قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید و یا زیاد سفر می کنید حتما عبارت “ویزا فرودگاهی” را شنیده اید.

برخی کشورها بنابه مناسبات و روابط سیاسی و دیپلماتیکی که با دیگر کشورها دارند ممکن است در موقع ورود مسافران از آن ها طلب ویزا نکنند یا در موقع ورود به فرودگاه به آنان اجازه ورود به خاک کشور را بدهند.

به این نوع از ویزا، ویزای فرودگاهی (Visa On Arrival) گفته می شود.

به دو دلیل کشورها ویزا فرودگاهی را به مسافرات اعطا می کنند.

بسیار از کشورها مانند آمریکا به دلیل داشتن پروازهای طولانی مدت، ممکن است در چندین فرودگاه توقف کنند و در این فاصله مسافران باید از هواپیما خارج شده و در فرودگاه منتظر بمانند، در این صورت آن ها برای این کار نیاز دارند که ویزای فرودگاهی (یا ترانزیت) را از کشور مربوطه کسب کنند.

در مواقعی که پروازها به قدری طولانی است که مسافر باید یک شب در آن کشور بماند باید حتما از قبل از قوانین کشور مطلع باشد چراکه برخی کشورها فقط اجازه می دهند مسافر در فرودگاه بماند و حق ندارد از آن جا خارج شوند.

هتل های نزدیک میدان تکسیم و خیابان استقلال

چه کشورهایی به ایرانیان ویزای فرودگاهی میدهند

دومین دلیل که موضوع اصلی صحبت ما است، برخی از کشورها قوانین مسافرتی سفت وسختی ندارند و مسافران را ملزم به دریافت ویزا قبل از سفر نمی کنند.

مسافران می توانند تنها با تهیه بلیط کشور مقصد به آن جا سفر کنند و بعد از رسیدن در همان فرودگاه ویزا فرودگاهی خود را دریافت کنند و وارد خاک کشورمورد نظر شوند.

کشورهایی که به ایرانیان ویزای فرودگاهی می دهند

کشور ایران با وجود شرایط سیاسی و دیپلماتیکی که در دنیا دارد و با وجود تحریم ها، از اعتبار پاسپورت خیلی کمی برخوددار است و متاسفانه مسافران برای رفتن به سفرهای خارجی روند ملال انگیز و سختی را برای دریافت ویزا طی می کنند.

تعدادی از کشورها هم هستند که با آغوشی باز از ایرانیان استقبال می کنند و مسافران تنها با دریافت ویزا فرودگاهی اجازه دارند که وارد کشور شوند.

در ادامه کشورهایی که به ایران اجازه می دهند تا تنها با ویزا فرودگاهی به این کشورها سفر کنند را معرفی می کنیم:

کیپ وورد

کومور

جیبوتی

کنیا

ماداگاسکار

موزامبیک

تانزانیا

توگو

اوگاندا

سیشل

موریتانی

گینه بیسائو

ساحل عاج

ارمنستان

لائوس

مالزی

نپال

تیمور شرقی

سوریه

لبنان

مالدیو

سریلانکا

کامبوج

بولیوی

جزایر کوک

پالائو

ساموآ غربی

تووالو

گرجستان

طبق معاهده و قراردادی که بین ایران و این کشورها بسته شده است، مسافران ایرانی با رسیدن به فرودگاه مقصد می توانند ویزای خود را دریافت کنند و به همین شکل مسافران خارجی نیز که به هریک از فرودگاه های امام خمینی (ره)، فرودگاه مهرآباد، فرودگاه تبریز، قشم، شیراز، مشهد، اصفهان، بوشهر، کیش، کرمان، بندرعباس، ارومیه سفر کنند، می توانند ویزای فرودگاهی دریافت کرده و وارد خاک ایران شوند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای فرودگاهی

اگر قصد دارید به یکی از کشورهایی که در بخش قبل اشاره کردیم سفر کنید. بهتر است از قبل مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا فرودگاهی کشور مورد نظر را تهیه کرده باشید.

اگر چه قوانین سفر و مهاجرت هر کشور متفاوت است اما اصلی ترین مدارکی که در هنگام صدور ویزا فرودگاهی درخواست می شود، عبارت است از:

شخص متقاضی ویزا فرودگاهی باید به پیشخوان های مورد نظر مراجعه کند و اصل پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه را ارائه دهد.

مدارک مورد نیاز سفارت اتریش

تهیه بیمه مسافرتی و ارائه آن به فرودگاه کشور مورد نظر

پرداخت هزینه های صدور ویزا، این هزینه متناسب با هرکشوری متفاوت خواهد بود.

برای بازدید از تور سامویی کلیک کنید.

نکاتی در مورد ویزای فرودگاهی

یکی از نکاتی که باید بعد از انتخاب کشور مورد نظر و قبل از شروع سفر خود آن را چک کنید این است که جدیدترین و بروزترین اطلاعات مربوط به مناسبات سیاسی کشور مقصد مورد نظر را با ایران (یا هر کشوری که در آن ساکن هستید) بررسی کنید.

آگاهی از وضعیت ویزای دوکشور بسیار ضروری است چراکه در برخی مواقع کشورها روادید خود را بدون اعلام رسانه ای تغییر می دهند، از منابع موثق اطلاعات مورد نظر را کسب کنید تا بعد از سفر دچار مشکل نشوید.

توجه داشته باشید اگر قصد دارید به کشوری با ویزا فرودگاهی سفر کنید اما در طی سفر خود در چندین کشور دیگر توقف دارید، ممکن است به دلیل این که آن کشور به کشور ایران ویزا فرودگاهی نمی دهد دچار مشکل شوید.

پس دقت داشته باشید که اگر خودتان به تنهایی برنامه های سفر خود را پیش می برید باید از قبل ویزا ترانزیت را تهیه کرده باشید و اگر از طریق شرکت های مسافرتی و تور ثبت نام کرده اید، مطمئن شوید که آن ها این کار را برای شما انجام داده اند.

بعد از رسیدن به کشور مقصد، سریعا به دنبال کارهای اداری ویزا فرودگاهی خود بروید اما توجه داشته باشید که بسیاری از مسافران ممکن است مثل شما به همین امید به آن کشور سفر کرده باشند و به همین منظور صف طولانی تشکیل شده باشد.

روند دریافت ویزا با این وضع کمی زمانبر خواهد بود و ممکن است به دلیل جمعیت زیاد صف دریافت ویزا را پیدا نکنید اما صبور باشید و از مدارک خود به خوبی مراقب کنید تا گم نشوند. جهت دریافت کمک حتما از مسئولان فرودگاه سوال کنید و راهنمایی بگیرید تا راحت تر دفاتر و صفوف مورد نظر را پیدا کنید.

نکته مهم بعدی این است که سعی کنید برنامه سفر خود را طوری تنظیم کنید که در تعطیلات رسمی کشور مورد نظر نباشد، در این صورت ممکن است در فرودگاه دچار تاخیر زیادی شوید.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *