جمعه 10 فروردین 1403

چرا اقامت در هتل بهتر از اجاره مسافرخانه است؟

چرا اقامت در هتل بهتر از اجاره مسافرخانه است؟

سفر شمارا با فرهنگ ها،مردمان و زیبایی های سراسر جهان آشنا می کند و می تواند به آرامش و افزایش انرژی هر فردی منجر شود. یکی از مهمترین مباحثی که در هنگام هرسفر مطرح می شود و در طول سفر باید به آن توجه کنیم محل اقامت خواهدبود.

در حال حاضر امکانات اقامتی متنوعی برای مسافران در نظر گرفته شده است از مسافرخانه های کم خرج گرفته تا اقامتگاه های بوم گردی و هتل های زیبا ومجلل همه می تواند نوید یک سفر خوب را به شما بدهد.

اقامت در هتل یکی از امن ترین و درعین حال راحت ترین شیوه های اقامت در طول سفر است که می تواند لذت سفر را دوچندان کند.

اقامت در مسافرخانه

مسافرخانه ها از دیرباز در اختیار مسافران خسته و در راه مانده هستند تا ساعتی را درآن بیاسایند و به سفرادامه دهند.

اقامت در مسافرخانه اگرچه ارزان ترین راه است اما معایبی دارد که نمی توان آن ها را انکار کرد.

مسافرخانه هادر مقایسه با هتل از سطح امکانات پایین تری برخوردار هستند و از نظر سطح بهداشت قابل مقایسه با هتل نیستند. امنیت مسافرخانه ها از سطح پایین ترین برخوردار است و ممکن است در یک اتاق چندین نفر اقامت داشته باشند. اگر به تنهایی سفرمی کنید و به فکر پس انداز هستید اقامت کوتاه مدت در مسافرخانه گزینه مناسبی خواهد بود.

اقامت در هتل

هتل ها به دلیل نظارت های سازمان گردشگری و هتل داری از سطع امکانات بالاتری برخوردارند. اقامت درهتل بدون در نظر گرفتن امکانات هتل و ستاره های آن می تواند از راحتی و آرامش بیشتری برخوردار باشد.

سطح هزینه های هتل ها هم متنوع است و شما بسته به بودجه خود می توانید یک هتل مناسب را انتخاب کنید.

اغلب هتل ها برای پذیرایی از مسافران خود امکانات مختلفی مثل صبحانه رایگان، اینترنت وای فای، ترانسفر رایگان و… در نظر می گیرند که هزینه های شما را به شکل محسوسی کاهش می دهند.

آشنایی با هواپیما ایرباس A320 neo

اقامت در هتل با مطالعه رایگان روزنامه که اغلب هتل ها در اختیار مسافران می گذارند همراه خواهد بود.

مقایسه اقامت درهتل در با مسافرخانه

امنیت

امنیت هتل در مقایسه با مسافرخانه ها بیشتر است و شما می توانید وسایل ارزشمند خود را به صندوق امانات هتل بسپارید و با خیال راحت به گشت و گذار بپردازید.

همچنین اقامت در هتل به شما این امکان را می دهد تا به حفظ و نگهداری مناسب ازوسایلی که در اتاقتان می گذارد اطمینان داشته باشید.

غریبه ها به هیچ عنوان به اتاق های هتل راهنمایی نمی شوند و این امر امنیت اقامت در هتل را به شکل چشم گیری افزایش می دهد.

نظافت

تمامی هتل ها مطابق قوانین باید به صورت روزانه خدمات نظافت ارائه کنند و بهترین امکانات بهداشتی را در اختیار مسافران خود قرار دهند.

در مقایسه با مسافرخانه ها اقامت در هتل از امکانات بهداشتی و خدمات نظافت بسیار بالاتری برخوردار بوده و کیفیت مطلوب تری را دارا می باشد.

خدمات رفاهی

خدمات رفاهی هتل ها مثل کافی شاپ، رستوران، اینرنت وای فای،روزنامه و… اقامت در هتل را درمقایسه با مسافرخانه ها بسیار مطلوب تر خواهد ساخت.

تنوع قیمت

هتل ها از تنوع قیمتی بالایی برخوردار هستند و اقامت در هتل می تواند هزینه های مختلفی برای شما داشته باشد.

اگر به اقامت در یک هتل لوکس با تمام امکانات علاقه دارید ممکن است مجبور به پرداخت هزینه های بیشتری باشید. اما هتل های ارزان قیمت با امکانات مکفی هم در سراسر جهان در اختیار مسافران هستند که خدمات نسبتا خوبی هم ارائه می کنند.

تهسیلات

به دلیل رقابت موجود بین هتل ها برای جذب گردشگر اقامت در هتل ممکن است برای شما بسیار به صرفه تمام شود.

شب یلدا چیست و چرا یلدا را پاس می داریم؟

معمولا هتل ها برای جلب نظر گردشگران تخفیفات ویژه، امکانات رفاهی مثل بلیط رایگان موزه ها و… به همراه تخفیف در صورت اقامت بیشتر ارائه می کنند که این خدمات معمولا در مسافرخانه ارائه نخواهد شد.

بنابر این در برخی از ایام سال اقامت در یک هتل ممکن است برای شما ارزان تر از اقامت در مسافرخانه تمام شود!

دسترسی

هتل ها معمولا در مقایسه با مسافرخانه ها به مراکز تفریحی و گردشگری نزدیک تر اند و امکانات دسترسی خوبی مثل ترانسفر دراختیار دارند که به آسودگی سفر شما کمک شایانی خواهد کرد و اقامت در هتل را مطلوب تر از اقامت در مسافرخانه می سازد.

رزرو

امکان رزرو اتاق امکان برنامه ریزی راحت تری را به شما می دهد و می تواند در آرامش خاطر شما در طول سفر تاثیر گذار باشد.

اقامت در هتل معمولا می تواند از طریق رزرو انجام شود این امکان در اغلب مسافرخانه ها وجود ندارد و یا اگر هم باشد چندان باکیفیت و قابل اتکا نیست.

حال که به مقاسیه هتل و مسافر خانه پرداختیم ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که هدف از تاسیس مسافرخانه و هتل متفاوت بوده و اگر چه در ظاهر هر دو یک کار را انجام می دهند اما در حقیقت رسالت متفاوتی دارند.

مسافرخانه ها معمولا توسط افراد تنهایی که می خواهند به دلایل مختلف کاری، درمانی و… مدت طولانی تری در شهری اقامت داشته و آشنایی در مقصد ندارند مورد استفاده قرار می گیرند.در مسافر خانه ها بعضا امکان پخت و پز هست در حالی که همچین امکانی در هتل ها وجود ندارد.

درصورتی که اقامت در هتل اغلب کوتاه مدت بوده و با هدف گردشگری یا تجاری کوتاه مدت مورد استفاده قرار می گیرد.

 شهزاد کیافر

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *