دوشنبه 6 فروردین 1403
پوکت جزیره ای شبیه به تپه

پوکت جزیره ای شبیه به تپه

پوکت جزیره ای شبیه به تپه

جزیره‌ی زیبای پوکت که به مروارید دریای آندامان معروف است، در جنوب غربی کشور تایلند قرار دارد.

وجود امکانات اقامتی مناسب در کنار تفریحات ساحلی، تور پوکت را به پرطرف‌دارترین شهر توریستی کشور تایلند تبدیل کرده است.

پوکت یا فوکت درواقع یکی از استان‌های مهم تایلند است که در جنوب این کشور قرار دارد و مرکز آن شهر پوکت است.

پوکت از دور شبیه به یک تپه می باشد، به همین علت در زبان تایلندی به آن پوکت به معنای تپه می‌گویند.

بیشترین قسمت این جزیره را جنگل پوشانده است و سواحل شنی زیبای این جزیره در کنار آبِ بسیار شفاف، این منطقه را به از یکی از زیباترین مناطق توریستی جهان تبدیل کرده است.

به طور کلی در تور پوکت انواع تفریحات شبانه در سواحل کامالا، کارون و پاتونگ، تفریحات آبی، غواصی و سایر امکانات ورزشی انتظار شما را می‌کشند.

بهترین زمان برای سفر به پوکت از نظر آب و هوا

بهترین زمان سفر به پوکت، در ماه‌های نوامبر تا آوریل (۱۰ آبان تا ۱۰ اردیبهشت) است، زمانی که شرایط آب و هوایی برای فعالیت‌های ساحلی، مانند شنا و قایقرانی، ایده‌آل هستند.

شش ماهه بین ماه‌های می تا اکتبر (۱۱ اردیبهشت تا ۹ آبان)، فصل باد و بارش‌های موسمی هستند و اگرچه هزینه مکان‌های اقامتی در این زمان از سال بسیار پایین است، اما شرایط آب و هوایی می‌تواند به موقعیتی خطرناک مبدل شود.

بهترین زمان سفر به پوکت بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

روز ماکا بوچا

روز ماکا بوچا

ماکا بوچا یکی از تعطیلات رسمی کشورهای منطقه میکونگ مانند کامبوج و تایلند است.

جاذبه‌های گردشگری بروجرد

تاریخ این جشنواره مهم بودایی بستگی به چرخه قمری دارد. به طور معمول این روز در ماه‌های فوریه یا مارس (۱۲ بهمن تا ۱۱ فروردین)، قرار دارد.

فستیوال تائو تپکاساتری تائو سری سانتورن

فستیوال تائو تپکاساتری تائو سری سانتورن

فستیوال تائو تپکاساتری تائو سری سانتورن یا فستیوال تائو تپ، یکی از اصلی‌ترین فستیوال‌های جزیره پوکت است و شامل فعالیت‌های متنوع فرهنگی و ورزشی می‌شود.

این فستیوال شامل یک مسابقه دوچرخه‌سواری، یک مسابقه تاکرا (والیبال با پا)، یک مسابقه طناب‌کشی و یک مینی ماراتن و همچنین مراسم بودایی آپاسامبوت مو (uppasombot moo) است.

هفته موتورسواری پوکت

هفته موتورسواری پوکت

رویداد سالیانه هفته موتورسواری در ماه آوریل، مصادف با سونگکران، بزرگ‌ترین فستیوال تایلند، برگزار می‌شود.

برنامه‌های سرگرمی متنوع و زیادی برای سرگرم کردن موتور سواران، دوستان آن‌ها، خانواده‌ها و تماشاچیان از جمله نمایش موتورها و یک نمایشگاه موتور، مسابقه دختر شایسته هفته موتورسواری پوکت، مهمانی در ساحل و کنسرت، در طول این رویداد وجود دارد.

جاذبه های گردشگری پوکت

فانگ نگابای پوکت

فانگ نگابای پوکت

خلیج فانگ نگابای حدود 400 کیلومتر مربع مساحت دارد و در شمال تنگه مالاکا واقع شده است.

خوشبختانه از سال 1981 میلادی خلیج فانگ نگا به عنوان بخشی از پارک ملی او فانگ نگا Ao Phang Nga National Park به یک منطقه حفاظت شده تبدیل شد و هنوز هم در وضعیت خوبی به سر می برد و هجوم گردشگران به آن نتوانسته زیبایی و بکر بودن این خلیج را از بین ببرد.

نیل ایسلند پوکت

یکی از مناطق معروف به نام  Nail Island است که با فیلم ( مردی با اسلحه طلایی ) جیمز باند به شهرت جهانی رسید که حتما یکی از پربازدید ترین مناطق گردشگری تایلند نیز می باشد.

جاذبه‌های گردشگری شادگان

روستای کوه پانی پوکت

از دیگر مناطق معروف تفریحی، روستای  Koh panyee  که روی صخره می باشد و گردشگران و مسافران زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

پارک تفریحی فانتزیا پوکت

پارک تفریحی فانتزیا پوکت

پارک تفریحی فانتازیا پوکت را می توان از جمله بهترین جاذبه های گردشگری پوکت دانست که این پارک تفریحی توانسته نظر بسیاری را به خود جلب نماید.

توجه داشته باشید که پارک تفریحی فانتازیا تمامی امکانات و خدمات مورد نیاز مسافرین را ارائه داده و بهترین انتخاب جهت تفریح برایتان خواهد بود.

مراکز خرید پوکت

مجتمع تجاری جانگ سیلون

این مرکز خرید در مرکز شهر می باشد و دارای 200 مغازه از انواع موارد مورد نیاز مشتریان می باشد و شما گردشگران نگران خستگی نیز نباشید چرا که مکانی رویایی برای سرگرمی شما مسافران تدارک دیده شده است و دارای مکانهای تفریحی شامل 5 اتاق سینمایی اس .اف ، استراک بول دارای 6 مسیر بولینگ ، بازی های ویدئویی و اسنوکر است .

پوکت ویکنر مارکت

این بازار محلی را بازار ناکا نیز می نامند که شامل کالاهای دست دوم ، اجناس عتیقه و کمیاب و غذاهای محلی می باشد و با محیطی کاملا سنتی گردشگران را جذب می کند.

سنترال فستیوال پوکت

این مرکز خرید درست خارج از شهر می باشد، این مرکز قلب بازار این جزیره است دارای رستوران های بین المللی و همچنین پارکینگ رایگان می باشد و همچنین برای شما گردشگر در این مجموعه انواع  بازار های سنتی با لوازم سنتی و غذاهای محلی نیز یافت می شود.

 

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *