دوشنبه 6 فروردین 1403
هواپیمایی کاسپین را بیشتر بشناسید

هواپیمایی کاسپین را بیشتر بشناسید

هواپیمایی کاسپین را بیشتر بشناسید

هواپیمایی کاسپین به عنوان اولین شرکت خصوصی در صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور در سال ۱۳۷۲ تأسیس و فعالیت خود را در عرصه ارائه خدمات مسافری با ۴ فروند هواپیما از نوع یاک ۴۲ آغاز نمود.

این شرکت با بهره‌گیری از تجربه ۲۳ ساله و برخورداری از پرسنل متخصص و متعهد توانسته است ضمن توسعه فعالیت‌ها در ابعاد مختلف شرکت، به افتخارات ویژه‌ای در این حوزه دست پیدا کند.

از سال ۱۳۷۹ به مرور پنج فروند هواپیمای ملکی از نوع توپولوف ۱۵۴ به ناوگان شرکت اضافه گردید.

هم‌اکنون شرکت هواپیمایی کاسپین با برخورداری از ناوگان هواپیماهای MD و بوئینگ ۷۳۷ در مسیرهای پروازی داخلی و بین‌المللی به ارائه خدمت می‌پردازد و بر اساس سند چشم‌انداز تدوین شده و با مد نظر قرار دادن رقابت سالم با سایر شرکت‌های هواپیمایی برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت دستیابی به هدف تبدیل شدن به یکی از سه شرکت هواپیمایی برتر کشور انجام داده و گام‌های مثبتی را در این مسیر در بخش‌های مختلف بازرگانی، عملیات پروازی، آموزش، فنی و مهندسی و پشتیبانی برداشته است.

برای دیدن تور کیش کلیک کنید.

پیشرفت های هواپیمایی کاسپین

از جمله این موفقیت‌ها می‌توان به توسعه ناوگان هوایی کشور در تایپ جدید بوئینگ ۷۳۷ و اخذ مجوزهای لازم در این زمینه اشاره نمود؛ به گونه‌ای که شرکت هواپیمایی کاسپین اولین دارنده هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ ملکی عملیاتی در کشور، تنها مرکز نگهداری و تعمیرات بومی تایپ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ و اولین مرکز آموزش این تایپ در سطوح خلبان، مهماندار و تکنسین‌های فنی می‌باشد.

در حوزه سامانه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، شرکت هواپیمایی کاسپین از سال ۱۳۹۳ اقدام به طراحی و استقرار مجموعه سامانه‌های یکپارچه سیمرغ به عنوان تنها مجموعه سامانه یکپارچه بومی در صنعت هوانوردی کشور شامل زیرسامانه‌های متعدد رزرواسیون و فروش، مدیریت پذیرش مسافر (DCS)، مدیریت ناوگان و کرو، نگهداری و تعمیرات، ترانسپورت و … نموده است که این سامانه‌ها هم‌اکنون در مجموعه‌های ذی‌ربط مورد استفاده عملیاتی قرار می‌گیرند و به اذعان کارشناسان امر، رقیبی جدی برای سامانه‌های خارجی مشابه به شمار می‌روند.

هواپیما یالکوو 42 روسی را بشناسید

هواپیمایی کاسپین را بیشتر بشناسید

مسیرهای پروازی شرکت کاسپین

شرکت هواپیمایی کاسپین روزانه پروازهای متعددی به مقاصد مختلف داخلی و خارجی انجام می دهد.

این خط هواپیمایی از تهران به مقاصد داخلی اهواز، مشهد، چابهار، شیراز، قشم، کرمانشاه، دزفول، تبریز و عسلویه پرواز دارد.

در مورد پروازهای خارجی نیز پروازهایی از مبدا تهران به مقصد کشورهای استانبول، ازمیر، اسپارتا، بغداد، اربیل، نجف، سلیمانیه و دبی انجام می شود.

از شهر مشهد نیز سه پرواز داخلی به مقاصد تهران، اهواز و شیراز و دو پرواز خارجی و بین المللی به مقصد نجف و بغداد صورت می گیرد.

در مورد سایر شهرها نیز پرواز خارجی از کرمان به نجف، پرواز از شیراز به شهر استانبول ترکیه و پرواز از چابهار به مقاصد دبی و مسقط انجام می شود.

ناوگان هوایی شرکت کاسپین

در حال حاضر، ناوگان شرکت هوایی کاسپین دارای شش فروند هواپیمای MD-83 و چهار فروند هواپیمای B737-400/500 (سه فروند فعال و یک فروند زمین‌گیر) با میانگین سنی ۲۲.۴ سال است.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *