دوشنبه 6 فروردین 1403
معرفی 5 اقامتگاه بوم گردی جزیره هرمز

معرفی 5 اقامتگاه بوم گردی جزیره هرمز

معرفی 5 اقامتگاه بوم گردی جزیره هرمز

هرمز جزیره ای نمکی در خلیج فارس است که در ۱۶ کیلومتری بندرعباس واقع شده و به دلیل موقعیت جغرافیایی و استراتژیک آن با تنگه هرمز از این جزیره به عنوان کلید خلیج فارس یاد می شود. به دلیل همین موقعیت استراتژیک است که در طول تاریخ همواره این منطقه از نظر راهبردی و بازرگانی اهمیت فوق ‌العاده داشته و امپراطوری هایی که وارد خلیج فارس می شدند، برای به دست آوردن جزیره هرمز تلاش می کردند.

جزیره هرمز به دلیل داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی به عنوان یک جزیره گردشگری نیز شناخته می شود و هر ساله توریست های مختلفی از سراسر ایران و جهان به این جزیره زیبا سفر می کنند.

در این مطلب قصد داریم تا شما را با اقامتگاه های جزیره هرمز آشنا کرده و در رابطه با این اقامتگاه ها با شما صحبت کنیم.

چطور به جزیره هرمز برویم؟

برای رفتن به جزیره هرمز شما لازم است در ابتدا با پرواز قشم، پرواز بندرعباس یا قطار بندرعباس خود را به جزیره قشم یا بندرعباس   برسانید و  پس از آن از طریق اسکله حقانی قشم یا اسکله بندرعباس با اتوبوس دریایی یا همان شناور می توانید به جزیره هرمز برسید و گشت و گذار خود را آغاز کنید.

معرفی 5 اقامتگاه بوم گردی جزیره هرمز

اقامتگاه بوم گردی کوتوک

کوتوک یکی از اقامتگاه های بوم گردی جزیره هرمز است که به شکل سنتی ساخته شده و در تمامی ایام سال آماده خدمت رسانی به گردشگران داخلی و خارجی است.

این اقامتگاه‌ بوم ‌گردی ظرفیت ۱۵ نفره داشته و فاصله آن تا فرودگاه بین المللی بندرعباس ۳۸ کیلومتر است.

از مهم ترین جاذبه های گردشگری جزیره هرمز که در نزدیکی این اقامتگاه قرار دارند می توان به غار کریستالی، دره رنگین کمانی، غار سکوت، ساحل مفنق و قلعه پرتغالی ها اشاره کرد که شما می توانید با کمتر از ۲۰ دقیقه رانندگی به هر یک از این جاذبه های گردشگری جزیره هرمز دسترسی پیدا کنید.

اقامتگاه بوم گردی صبورا

یکی دیگر از اقامتگاه های جزیره هرمز، صبورا است.

این اقامتگاه بوم گردی ۲۸ نفر ظرفیت داشته و دارای ۵ اتاق و سوئیت است.

از مهم ترین ویژگی های این اقامتگاه می توان به مسلط بودن پرسنل به زبان انگلیسی، داشتن آشپزخانه، توالت ایرانی مشترک، توالت فرنگی مشترک و حمام اشتراکی اشاره کرد.

فاصله این اقامتگاه تا فرودگاه بین المللی بندرعباس ۳۲ کیلومتر است.

معرفی قطار 6 تخته میلاد

مهم ترین جاذبه های گردشگری جزیره هرمز که در نزدیکی این اقامتگاه قرار گرفته اند شامل ساحل چند درخت، ساحل لاک پشت ها، سنگ پسین، ساحل مفنق، غار سکوت، غار کریستالی و دره رنگین کمانی می شوند.

شما می توانید با طی کردن مسافتی کمتر از ده کیلومتر به تمامی این جاذبه های گردشگری و توریستی جزیره هرمز دسترسی پیدا کنید.

معرفی 5 اقامتگاه بوم گردی جزیره هرمز

اقامتگاه بوم گردی دره شن ها

یک دیگر از اقامتگاه های بوم گردی مشهور جزیره هرمز، دره شن ها است که فاصله آن تا دریا بسیار کم بوده و دارای امکانات خوبی نیز است.

این اقامتگاه بوم گردی به صورت ویلایی ساخته شده و دارای یک فضای بزرگ و اتاق های مختلف است.

این اقامتگاه دارای چهار سوئیت بوده و ۱۶ نفر ظرفیت دارد.

اتاق های موجود در این اقامتگاه متراژهای مختلفی داشته و افراد می توانند با توجه به نیاز خود بین اتاق های معمولی و وی آی پی گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

لازم به ذکر است که وعده غذایی صبحانه برای تمامی اتاق های این اقامتگاه بوم گردی رایگان بوده و اتاق های وی آی پی نیز عصرانه رایگان دارند.

از مهم ترین امکانات این اقامتگاه می توان به پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای تور، اسپیلت، توالت فرنگی اشتراکی و حمام اشتراکی اشاره کرد.

فاصله دره شن ها تا فرودگاه بین المللی بندرعباس ۳۸ کیلومتر بوده و ساحل چند درخت، موزه دکتر ناد علیان، ساحل مفنق، غار سکوت، قلعه پرتغالی ها و دره رنگین ‌کمان نیز در نزدیکی این اقامتگاه قرار گرفته اند و شما می توانید به راحتی به سراغ هر یک از این جاذبه های توریستی و گردشگری جزیره هرمز بروید.

اقامتگاه بوم گردی خندغ

اقامتگاه بوم گردی خندغ نیز یکی از اقامتگاه های مشهور در جزیره هرمز است و گردشگرانی که به دنبال یک اقامتگاه خاص هستند، عموماً خندغ را به عنوان محل سکونت خود انتخاب می کنند.

کلمه خندغ به زبان مردم محلی این جزیره به معنای دعوت کردن است.

اگر بخواهیم به ریشه این کلمه نگاهی بیاندازیم باید گفت در گذشته کارت دعوت وجود نداشت و برای این که یک فرد مردم را برای عروسی و یا عزا دعوت کند، به زن های محله این مسئولیت را می داد تا به خانه مردم بروند و آن ها را دعوت کنند.

به زن هایی که این مسئولیت را برعهده می گرفتند خندغ می گفتند.

آشنایی با گرانترین کشورهای دنیا برای زندگی

حال که با معنای اسم خندغ آشنا شدید بهتر است تا نگاهی به این اقامتگاه بیاندازیم.

خندغ دارای ۴ سوئیت و ظرفیت ۲۵ مسافر است.

دو اتاق در این اقامتگاه ۷ نفره و دو اتاق نیز ۵ نفره است و در آن امکانات مختلفی نظیر تخت دوبل، کولر گازی، تشک و پتو نیز وجود دارد.

سرویس بهداشتی در این اقامتگاه به صورت خصوصی وجود نداشته و مسافران باید از توالت و حمام عمومی در سالن این مجموعه استفاده کنند.

یکی از مزایای این اقامتگاه داشتن رستوران است که شما می توانید در آن انواع غذاهای محلی جزیره هرمز را میل کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که این اقامتگاه مجهز به اینترنت رایگان نیز است.

این اقامتگاه بوم گردی تا فرودگاه بین المللی بندرعباس ۳۴ کیلومتر فاصله داشته و نزدیک ترین جاذبه های گردشگری به این اقامتگاه ساحل چند درخت، موزه دکتر ناد علیان، سنگ پسین، ساحل مفنق و غار سکوت است.

برای بازدید از تور کیش کلیک کنید.

اقامتگاه ماجرای هرمز

اقامتگاه بوم گردی ماجرا یکی از اقامتگاه های جدید جزیره هرمز است که به تازگی ساخته شده و قرار است تا در اسفند سال ۹۹ افتتاح شود.

این اقامتگاه با معماری خاص و منحصر به فرد خود توانسته جوایز مختلفی را نیز به دست بیاورد.

فاصله این اقامتگاه بوم گردی تا ساحل بسیار کم بوده و شما می توانید هر زمان که علاقه ‌مند بودید به ساحل خلیج فارس بروید و از این ساحل دیدن کنید.

اقامتگاه بوم گردی ماجرا تا فرودگاه بین المللی بندرعباس ۳۱ کیلومتر فاصله داشته و شما می توانید با طی کردن مسافت کمتر از ۲ کیلومتر از ساحل مفنق هرمز، موزه دکتر ناد علیان و قلعه پرتغالی ها نیز دیدن کنید.

نکته جالبی که باید به آن توجه کرد این است که این اقامتگاه بوم گردی تا جنگل های حرا نیز فاصله کمی داشته و برای بازدید از این جنگل های خاص تنها کافی است تا مسافت ۴ کیلومتری را طی کنید.

بدون هیچ شک و تردیدی به دلیل شرایط خاص اقامتگاه ماجرا پس از افتتاح این مجموعه شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی بسیار زیادی در جزیره هرمز خواهیم بود.

این گردشگران علاقه مند خواهند بود تا در این اقامتگاه زیبا سکونت داشته و از اقامتگاه بوم گردی ماجرا جزیره هرمز بازدید کنند.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *