دوشنبه 6 فروردین 1403
دبی یا ابوظبی انتخاب شما برای سفر کدام است

دبی یا ابوظبی انتخاب شما برای سفر کدام است

دبی یا ابوظبی انتخاب شما برای سفر کدام است

کشور امارات یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان است که البته به خاطر قیمت مناسب، فاصله کم و امکان دریافت ویزای آسان در میان هموطنان ما هم طرفداران بسیاری دارد.

ولی کدام شهر را برای سفر تفریحی انتخاب کنیم؟

دبی یا ابوظبی؟

کدام یک بهتر است؟

هر دوی آن ها جاذبه های تماشایی، هتل های متنوع و لوکس، مراکز خرید گوناگون و رستوران ها و غذاهای خوشمزه ای دارند که کار مقایسه را دشوار می سازد.

از طرفی دو تا از برترین شرکت های هواپیمایی جهان که گوشه گوشه جهان را به هم مرتبط می سازند در این شهرها قرار دارند.

البته همه جا صحبت از دبی است و کم تر کسی از این که ابوظبی هم به همان اندازه سرگرم کننده است خبر دارد.

اگر برای تصمیم گیری روی مقصد سفر بعدیتان مردد هستید در این مطلب با ما همراه شوید تا ببینیم سفر به شهر پر زرق و برق دبی برایتان مناسب تر است یا ابوظبی؟

دبی یا ابوظبی؟

دبی: احتمالا اولین فکری که با ورود به دبی به ذهنتان خطور خواهد کرد این است که دبی پایتخت امارات متحده عربی است!

اما خوب مسلما این طور نیست!

حالا چرا این فکر بین توریستان فکر بسیار عادی است؟

چراکه این شهر به قدری جذاب و بزرگ و هیجان انگیز است که نا خود آگاه هر کسی آن را پایتخت متصور می شود!

دبی به عنوان “شهری که هر چیزی در آن ممکن است”، در دنیا شناخته شده است.

بلندترین برج دنیا، جزیره های ساخت دست بشر و بعضی از شیک ترین و جذاب ترین اقامتگاه های دنیا، همه و همه در دبی وجود دارند.

پس اگر دوست دارید که به این سرزمین عجایب سفر کنید، سفر با تور دبی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود!

ابوظبی: ابوظبی به خاطر فضای آرامش بخش و سرشار از آسایشش در جهان شناخته شده است و دلیلش هم تراکم کمتر جمعیت آن نسبت به دبی است.

در ابوظبی نیز آسمان خراش های دیدنی، جاذبه های گردشگری شگفت انگیز و سواحل زیبا و ساختمان های سنتی متعددی وجود دارد که اقامتتان را لذتبخش می کنند.

پس اگر دوست دارید که به یک جای آرام و سرشار از آرامش سفر کنید، سفر به ابوظبی برای شماست!

بهترین زمان برای سفر به دبی و ابوظبی

دبی

دبی

دبی در دل بیابان قرار گرفته و تابستان های گرم و مرطوبی دارد که دمای آن در روز میانگین ۴۱ درجه و شب های ۳۰ درجه سانتی گراد را دارد.

زمستان های آن اما هوا بسیار مطبوع بوده و در طول شب و روز به طور میانگین ۱۴ تا ۲۳ درجه سانتی گراد می شود.

تابستان با این که هوای شهر بسیار گرم است اما فکر همه جا را کرده اند و شرایط را برای گردشگران مهیا ساخته اند.

برای یک کوهنرودی سبک باید چه چیزهایی همراهمان باشد؟

آب استخرها خنک است و می توانید زیر آفتاب گرم در آب خنک شنا کنید یا برای خرید به مراکز سرپوشیده که سیستم تهویه هوای بسیار مطبوعی دارند بروید.

آنقدر که اگر سرمایی باشید بد نیست که ژاکت نازک هم همراه خودتان داشته باشید و البته بزرگ ترین مزیت آن پایین آمدن قیمت ها به مقدار قابل توجهی است.

زمستان هم که هوا بسیار مطبوع شده و بسیاری از مناطق سردسیر به دبی سفر می کنند در آخر این خود شما هستید که بر اساس اولویت هایتان باید بهترین زمان سفر به دبی را تعیین کنید.

ابوظبی

ابوظبی

همان طور که گفتیم شرایط آب و هوایی ابوظبی تشابه زیادی با دبی دارد. بهار آن تقریبا خنک است و هوا بین ۲۶ تا ۳۲ درجه تغییر می کنند،‌ از طرفی قیمت هتل ها کاهش یافته و رویدادهای فرهنگی و ورزشی متعددی در شهر برگزار می شود.

تابستان اگرچه هوا گرم شده اما قیمت ها هم به همان نسبت کم تر می شوند و البته شرایط مطبوع برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

با فرا رسیدن پاییز کم کم هوا رو به خنک شدن رفته و البته قیمت هتل ها هم گران تر می شوند و فصل زمستان هم که گران ترین زمان و اوج سفرهای گردشگری به پایتخت امارات است.

خرید در دبی یا خرید در ابوظبی؟

دبی به دلیل رونق اقتصادی و جذب توریستی که دارد از بازار خرید گرمتری برخوردار است و همه ساله فستیوال خرید در دبی نیز برگزار میشود.

مراکز خرید دبی را می توان به شهرهای کوچکی تشبیه کرد که داخل هر کدام سینما، شهربازی، مراکز نگهداری از کودکان، گالری های هنری و حتی مسجد قرار دارد و خرید را می توان از ضروریات سفر به دبی دانست.

فروشگاه ها از طراحی های منحصر به فردی برخوردار هستند و برترین برندهای فروش کفش، لوازم بدلی و همچنین جواهرات، بوتیک های شیک، سوپرمارکت های بزرگ و … قرار دارد که می توان از امکانات مراکز خرید دبی معرفی کرد.

مراکز خرید ابوظبی نمیتواند به پای مراکز خرید دبی برسد اما به هر حال خرید کردن می تواند از جاذبه های اصلی این شهر باشد.

از جمله مراکز خرید مدرن ابوظبی می توان به مارینا مال اشاره کرد.

همه ساله بین ماه های مارس تا آوریل جشنواره بزرگی برای خرید در ابوظبی برپا می شود که می تواند به عنوان بهترین زمان سفر برای عاشقان خرید باشد.

از بین دبی یا ابوظبی، کدام یک هزینه های کمتری دارد؟

ابوظبی پایتخت امارات است و بخش قابل توجهی از افراد ثروتمند این کشور در این شهر زندگی می کنند.

جمعیت ساکن در ابوظبی یکی از ثروتمندترین جمعیت ها در دنیا شناخته می شود و به همین دلیل هزینه های زندگی، اقامت و گردش در ابوظبی نسبتا زیاد است.

اما در شهر دبی امکانات مختلف مانند هتل ها و رستوران ها با قیمت های مناسب تری عرضه می شوند.

مدارک مورد نیاز سفارت استرالیا

بسیاری از هتل ها و رستوران های شهر دبی با وجود قیمت ارزان یا متوسط، کیفیت بسیار خوبی دارند.

هم چنین هزینه های سفر به دبی مربوط به حمل و نقل یا خورد و خوراک در دبی به طور میانگین از ابوظبی کمتر است.

به همین دلیل اگر قصد یک سفر اقتصاد دارید، دبی مقصد بهتری است.

کدام یک مفرح تر است، دبی یا ابوظبی؟

لیست جاذبه های گردشگری دبی بسیار بلند بالا است.

برج خلیفه (مرتفع ترین ساختمان جهان)، دبی مال (مهم ترین مرکز خرید شهر که دارای پیست اسکی روی یخ، محوطه بازی و پردیس سینمایی است)، موزه دبی (داخل قلعه قرن ۱۸ الفهیدی)، بستاکیا (دبی قدیم)، خانه شیخ سعید المختوم (حاکم دبی بین سال های ۱۹۲۱ تا ۱۹۵۸)، رودخانه دبی، مسجد جمیرا، دیره و دهکده باستانی غواصی برخی از سرگرمی های شهر هستند.

در حومه شهر نیز دیدنی های بسیاری قرار دارند.

ابوظبی هم یک مقصد خانوادگی کامل است و گزینه های بسیاری برای تماشا دارد.

از مسجد بزرگ شیخ زاید (بنای دیدنی ابوظبی) گرفته تا دنیای فراری (پارکی موضوعی که محل برگزاری مسابقات فرمول ۱ در پایتخت امارات است)، تراس تماشای اطراف (تراسی واقع در طبقه ۷۴ و مناسب برای تماشای مناظر شهر)، قصر الحسن (قدیمی ترین ساختمان در ابوظبی)، بیمارستان فالکون ابوظبی (یک بیمارستان دامپزشکی که در آن تور برگزار می شود)، Yas Waterworld (پارک آبی موضوعی)، جزیره یاس (مقصدی لوکس با ماسه های سفید) و باغ وحش امارات ( حیوانات شامل ببرهای نادر سفید، زرافه ها، فیل ها، گله گورخرها، خرس سیبری) و موارد دیگر را شامل می شود.

مقایسه تفریحات شبانه دبی با ابوظبی

اگر اهل شب زنده داری هستید در دبی گزینه های زیادی خواهید داشت که البته بیشترشان داخل هتل ها هستند هرچند در بخش های مختلف شهر هم کافه های وجود دارند که شب ها باز باشند اما حداقل ۲۰۰ درهم ورودی آن ها است.

در ابوظبی اما برای شب زنده داری تقریبا فقط می توانید به هتل ها و یا نزدیک به مناطقی که هتل هست مراجعه کنید و محدودیت های بیشتری نسبت به دبی وجود دارد.

سفر از دبی به ابوظبی

اگر شما علاقه دارید سفر به هر دو شهر ها تجربه کنید، هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

اگرچه اماراتی ها در تلاشند با احداث هایپرلوپ این سفر را بسیار کوتاه سازند اما اگر ترافیک نباشد می توانید با اتومبیل در کم تر از ۹۰ دقیقه از دبی به ابوظبی (و برعکس)‌ بروید.

مسیر میان آن دو هم جاده ای صاف و با کیفیت بالا است.

اگر هم نمی خواهید زیاد هزینه کنید جای نگرانی نیست، اتوبوس های بین شهری هر یک ربع از این شهرها به مقصد دیگری راه می افتند (ایستگاه های Al Ghubaiba وAbu Dhabi Central) کرایه اتوبوس ها ۲۵ درهم است و مسیر را در حدود ۲ ساعت طی می کنند.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *