دوشنبه 6 فروردین 1403
بررسی هزینه های زندگی در ترکیه

بررسی هزینه های زندگی در ترکیه

بررسی هزینه های زندگی در ترکیه

در سال ۲۰۲۰ میلادی نیز مانند گذشته مهاجرت به ترکیه طرفداران زیادی  داشت چرا که  هزینه های زندگی در ترکیه در برخی موارد مثل  اجاره خونه مناسب است.

ترکیه کشوری است که در سال  ۲۰۲۰ حدود ۱۲%نرخ بیکاری  اما در عین حال  تولید نا خالص داخلی بالایی داشت هزینه های تحصیل و زندگی نیز در این کشور پایین است که باعث شده برای خیلی از افراد گزینه مناسبی باشد.

میزان هزینه های زندگی دانشجویی در کشور ترکیه به چه میزان است؟

شرایط سیستم آموزش عالی ترکیه چگونه است و برترین دانشگاه های این کشور کدامند؟

آیا خرید ملک در این کشور ارزان بوده و با چه میزان ارزش ملک می توان اقامت دریافت نمود؟

آیا حقیقت دارد هزینه زندگی در استانبول ارزان تر از تهران می باشد؟

در  این مقاله  اطلاعاتی در خصوص هزینه های زندگی در ترکیه ارائه شده و به سوالات بالا پاسخ داده شده است.

عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا

کشور ترکیه به دلیل نزدیکی تقریبی هزینه های زندگی به ایران مورد استقبال درصدی از افراد در سال های متوالی قرار گرفته است.

باتوجه به سیاست های اقتصادی  ترکیه سران این کشور همواره سعی داشته اند  تا خود را در  زمره  کشور های اروپایی بدانند و چندین سال است که تقاضا دارند  در اتحادیه  کشورهای اروپایی عضو شوند وبدیهی است در صورت به وقوع پیوستن این موضوع اقتصاد ترکیه و سطح رفاه این کشور  به صورت بسیار  صعودی  پیشرفت خواهد کرد و روند  و سرعت رشد  این کشور چندین برابر خواهد شد.

درباره سیستم آموزش عالی ترکیه

کل کشورهایی که در حال توسعه هستند و معمولا  اقتصاد  نوپایی دارند شکاف طبقاتی زیادی نیز دارند  معمولا همین شکاف اقتصادی  تبدیل  میشود  به مهم ترین  دلیل برای عدم تشخیص و تخمین  قیمت ها و هزینه زندگی  در آن کشور، چراکه نرخ هزینه های زندگی  در هر منطقه  از آن کشور کاملا متفاوت می شود و دلیل بعد این که مواردی مثل تورم  و فراز  وفرود قیمت ها توان  تخمین دقیق  برای پی بردن به میزان  هزینه زندگی در آن کشور را سلب می کند.

میزان هزینه های زندگی در ترکیه ۵۵% کمتر از ایالت متحده امریکاست میزان بهای اجاره در ترکیه ۸۲% کمتر از  ایالت متحده امریکا است.

آداب عجیب غذا خوردن در برخی کشورها

در سال های گذشته  بازار تحصیل در ترکیه در بین دانشجویان  و متقاضیان  ایرانی گرم شده است دلیل این امر نیز به خاطر  کیفیت آموزشی هم تراز  ترکیه با نظام آموزشی اروپا و نیز استاندارد بالای  زندگی در ترکیه می باشد.

بررسی هزینه های زندگی در ترکیه

هزینه مسکن در ترکیه

برای تهیه مسکن و اجاره یک ماه  یک ساختمان با حداقل ۳ اتاق خواب و مساحتی حدود ۱۰۰ متر با امکانات رفاهی مناسب و دسترسی  های عالی  در مناطق  مرکزی شهر  های اصلی  و مزایای ویژه مبلغی حدود TL4000 (لیر)  باید  پرداخت شود.

اگر واحد مسکونی با شرایط فوق یعنی امکانات  رفاهی  کامل  و موقعیت  مکانی  بسیار  مناسب در شهر اما با مساحتی  کمتر با تعداد  فقط یک اتاق خواب  باشد افراد نیز  می توانند  هزینه کمتری  پرداخت نمایند  که احتمالا برای  شرایط  فوق با اجاره ماهیانه  TL2000 (لیر)  هم می توانید ملکی  را تهیه کنید.

افرادی که تمایل به اجاره منزلی در حواشی شهرهای بزرگ را دارند  می بایست  برای  خانه هایی که مساحت بیشتری دارند  و حداقل  ۳ اتاق  خواب دارند و خانه های نوسازی  محسوب  می شوند مبلغی حدود TL2000 (لیر)‌  پرداخت نمایند.

افرادی که  تمایل  به اجاره  منزل با مبلغی کمتر  را نیز  دارند  می توانند با حداقل  بالغ بر TL800 (لیر) یک خانه کوچک در حواشی  شهر یا جنوب شهر  اجاره نمایند.

هزینه غذا و رستوران در کشور ترکیه

هزینه یک وعده ناهار در یک رستوران ارزان قیمت در ترکیه برای یک نفر حدود TL20 (لیر) هزینه است ولی در یک رستوران با کیفیت غذایی بالاتر و شیک تر برای هر نفر حدود TL40 (لیر) هزینه دارد.

هزینه حمل و نقل و مکالمه در ترکیه

همچنین ترکیه هزینه های داخلی حمل و نقل به نسبت ارزانی دارد و هزینه هر کیلومتر مسافت با تاکسی حدود TL2 (لیر) می باشد.

معمولا هزینه تاکسی های به اصطلاح دربست در داخل شهرها حدود TL5 (لیر) می باشد.

هزینه هر دقیقه مکالمه با تلفن همراه TL0.70 (لیر) است البته این مبلغ تعرفه رسمی می باشد که معمولا تخفیف و یا طرح های گوناگونی برای صرفه جویی در هزینه ها وجود دارد که نباید در خصوص هزینه های زندگی در ترکیه از آن چشم پوشی کرد.

آشنایی با برخی حیوان آزاری ها در صنعت گردشگری

در جمع بندی موضوع هزینه های زندگی میتوان  چنین گفت که کشور ترکیه نسبت به دیگر کشورها از هزینه های کمتری  برای زندگی برخوردار می باشد  و با وجود تمام این مسائل  کشور ترکیه نیز می تواند  کاندیدی برای مهاجرین باشد.

همچنین می توان یه این نکته اذعان داشت این کشور به دلیل تشابهات  فرهنگی بسیاری که با کشور ما دارد حس آشنایی به مهاجرینی  که از کشورهای خاورمیانه می آیند می دهد  وهمین نزدیکی فرهنگی یکی از مهم ترین عواملی است که باعث می شود زودتر در این کشور با شرایط وقف  پیدا کرد و میزان هزینه ها تا حد زیادی کاسته می شود.

برای بازدید از تور استانبول کلیک کنید.

نقش تورم در اقتصاد ترکیه

یکی از مهم ترین شاخص های اقتصادی که باید همواره آن را مورد توجه قرار داد، شاخص تورم است.

ترکیه در آخرین دهه قرن ۲۰ یکی از بدترین اقتصادهای جهان را در اختیار داشت و با تورم ۱۰۴% بدترین روزهای خود را پشت سر می گذاشت.

با شروع قرن ۲۱، شرایط اقتصادی ترکیه دچار تحولات عظیمی شد و نرخ تورم در این کشور به ۵۵% رسید.

نکته جالب تر آنکه در سال ۲۰۰۴ برای اولین بار، ترکیه تورم تک رقمی را تجربه کرد و نرخ تورم در این کشور به ۸% رسید.

در حال حاضر نیز تورم در کشور ترکیه ۱۲% گزارش شده است که ناشی از شیوع بیماری کرونا از ابتدای سال ۲۰۲۰ است که اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار داده است.

متوسط درآمد ماهیانه در ترکیه

شرایط کاری را در ترکیه نمی توان ایده آل دانست چرا که نرخ بیکاری در این کشور در سال جاری حدود ۱۲% است در نتیجه افراد زیادی در این کشور شغلی ندارند.

پس پیدا کردن کار برای خارجی ها به مراتب دشوارتر است البته نه برای کسانی که از دانشگاه های برتر ترکیه مثل دانشگاه حاجی تپه یا دانشگاه آنکارا فارغ التحصیل شده اند.

این گروه کافی است به زبان های انگلیسی و ترکی استانبولی تسلط داشته باشند تا به راحتی بتوانند مشاغل پردرآمدی در ترکیه به دست آورند.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *