دوشنبه 6 فروردین 1403
اگر در سفر پاسپورتمان گم شد خونسرد باشیم

اگر در سفر پاسپورت و مدارکمان گم شد خونسرد باشیم

اگر در سفر پاسپورت و مدارکمان گم شد خونسرد باشیم

یکی از بدترین اتفاق هایی که می تواند برای هر کسی بیفتد، گم شدن پاسپورت در سفر است.

در این موقیعت خیلی از افراد نمی دانند که چه کار کنند و احتمال دست پاچه شدن آن ها خیلی زیاد است.

از آن جایی که هر مشکلی چاره ای دارد، برای زمانی هم که این اتفاق افتاد قطعا راه حلی هایی چه در سطح بین الملل و هم در داخل کشور  اندیشیده شده است.

ما امروز می خواهیم تا برای شما خیلی واضح و کوتاه، همه چیز را درباره ی شرایطی که ممکن است در زمانی که پاسپورتان گم شود پیش بیاید و هر آن چه که در این شرایط باید انجام دهید را   مورد بررسی قرار دهیم.

اگر در یک سفر خارجی بودید و مدارک خود را گم کردید در این شرایط  بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که؛ آرامش خود را حفظ کنید و به این فکر کنید که چگونه مشکل پیش رویتان را حل کنید و بنابراین اصلا جای نگرانی وجود ندارد.

ما امروز می خواهیم تا روند قانونی ماجرا را برای شما مورد بررسی قرار دهیم.

وقتی در سفر پاسپورت خود را گم می کنیم چه کنیم؟

اگر در سفر پاسپورتمان گم شد خونسرد باشیم

اولین کاری که هنگام گم کردن پاسپورت خود باید انجام دهید این است که گم شدن گذرنامه خود را به پلیس اطلاع دهید و گزارشی بابت مفقودی پاسپورتتان از او بگیرید.

در قدم بعدی از سایت وزارت امور خارجه ایران فرم های مربوط به مفقودی پاسپورت را تکمیل و دریافت می کنید و همراه با گزارش پلیس و مدارکی چون کپی گذرنامه به کنسولگری ایران در کشوری که قرار دارید تحویل می دهید.

غذاهاى معروف استان گیلان

پس از طی کردن این مراحل، گذرنامه ای موقت به شما تعلق می گیرد که می توانید با بازگشت به ایران آن را تعویض کنید و گذرنامه ای جدید بگیرید.

برای بازدید از تور آلمان کلیک کنید.

قبل از سفر خودتان را بیمه ی مسافرتی کنید

اگر به هر دلیلی با پدیده ی گم شدن پاسپورت در سفر مواجه شدید، اول از همه به خود این قوت قلب را بدهید که شما اولین نفری نیستید که گذرنامه ی خود را در یک کشور خارجی گم می کند و این اتفاق قبل تر ها هم برای افراد مختلفی مثل شما افتاده است!

به همین خاطر هم بهترین کار این است که قبل از شروع سفر، خودتان را بیمه ی مسافرتی کنید.

البته با این که دیگر خرید بیمه ی مسافرتی قبل از سفر یکی از الزامات مهم برای سفرهای خارجی شده اما با این حال، در هنگام انتخاب نوع بیمه ی مسافرتی خود حتما به این امر دقت فرمایید که نوع بیمه ای که انتخاب می کنید این مورد را پشتیبانی نماید.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *