چهارشنبه 8 فروردین 1403
استانبول شهر کافه های خیابانی

استانبول شهر کافه های خیابانی

استانبول شهر کافه های خیابانی

استانبول ، شهرى زيبا و شلوغ و پر‌ از خيابان ها و كوچه پس كوچه هاى سنگ فرش با خانه هاى سه چهار طبقه كه گاهى قديمى و رنگى مانند محله بالات يا خيلى شيک و مدرن مانند بِبِک، دریایِ آبى با عروس دريايى ها و مرغ هاىِ دريايىِ معروف و كشتى هاىِ كوچک و بزرگِ دائمى، آسمانِ هميشه زيباىِ آبى يا ابرىِ با شكوه، تلفيقِ گمشده ىِ سُنت و مدرنيته درهم با تپه هاىِ سر سبز و آثارِ باستانى و ساختمان هاىِ خاصِ رومى و قديمى، محله به محله زيبايى و جنب و جوش و كافه هاىِ خيابانى و گروه هاىِ موسيقى وعطرِ چاى و قهوه پيچيده تو فضا هر توريست و رهگذرى را محسور ميكنه.

مسجد اورتاكوى

مسجدِ اورتاكوى در نزديكىِ پلِ بغاز و موجِ آبى كه به ديواره ىِ مسجد ميكوبه و كافه هاىِ كوچک و بزرگ و کبوترها و گربه هایِ آزاد، اطرافِ مسجد يكى اززيباترين جاذبه هاىِ گردشگرى است.

مسجد اورتاکو

ميدان تكسيم

از خيابانِ استقلال و ميدانِ تكسيم بگم با اون ترامواىِ توريستىِ سرخ رنگ و فروشگاهها وموزه و كليسا و كافه هاىِ بينظير و هميشه شلوغ كه بساطِ سيميت و بلوطِ كبابى و باقلوا و كنوفه فروشى به وفور به چشم ميخوره.

میدان تکسیم

ميرى و ميرى و گم ميشى تو انبوهِ جمعيتِ شاد و زندگى تا به برجِ گالاتا ميرسى و ميتونى از بالاىِ برجِ گالاتا نيمِ بيشترِ بخشِ اروپايى را ببينى.

برج گالاتا

اياصوفيه

با متروىِ زيرزمينىِ قديمىِ استانبول به سمتِ پلِ گالاتا برى (كارت داشته باشىيم تو استانبول ميتونيم اتوبوس و مترو و تراموا و كشتى سوار بشيم) بعد از روىِ پل گالاتا كه دو طرفش مردم در حالِ تفريحِ ماهيگيرى هستند عبور كنى و به سمتِ بازارِ استانبول برى بويژه بازارِ ادويه ىِ جذابش و مسير را ادامه بدى كه از طرف به مجموعه اياصوفيه ميرسى و از طرفِ ديگه به مسجدِ سليمانيه كه بزرگى و شكوه و زيبايىِ مثال زدنى دارند.

استانبول كلا در هر فصل زيبايىِ خود را حفظ كرده از هواىِ بهارى و شكوفه هاىِ صورتى تا آفتاب گرفتن در تابستان و پاييزِ رنگارنگ تا زمستانِ برفى و بادگير و بارانی.

سفر به مرند

تنگه ىِ بُسفر دو قاره ىِ آسيا و اروپا را از یکدیگر جدا می‌کند و استانبول تنها شهرِ بزرگِ جهان است که در دو قاره ىِ جهات گسترده شده‌است.

بیشتر مکان‌های عمومی برای شنا کردن در شهر درباکرکوی (Bakırköy)، کوچوک، چِکمِجه (Küçükçekmece)، ساریَر (sarıyer) و تنگه بوآز (Boğaz) یا جزایر استانبول می‌باشند.

جزایر

در بیرون شهر جزایر پرنس (Prens Adaları) دریای مرمر، سیلیوری (Silivri) و توزلا (Tuzla) مانند کیلیوس و شیله (Şile)در دریای سیاه وجود دارد.

جزایر پرَنس (Prens Adaları) گروهی از جزایر دریای مرمر، جنوب کارتال (Kartal)پَندیک (Pendik) هستند.

بازارها، کلیساهای روم شرقی و عمارات عثمانی را دارا می‌باشد.

 

مراکز‌خرید

استانبول دارای مراکز خرید متعددی می‌باشد. یکی از این بازارهای بسیار قدیمی، بازار بزرگ استانبول، می‌باشد که در سال ۱۴۶۱ ساخته شده‌است و درمیان بزرگترین و قدیمی‌ترین بازارهای جهانی جای دارد.

بازار محمد پاشا نیز بازار روباز بزرگی بین بازار بزرگ و بازار مصری است که از سال ۱۶۶۰ بازار بزرگ ادویه استانبول می‌باشد.

علاوه بر این مراکز خرید سنتی، مراکز خرید بزرگ و مدرنی نیز در استانبول ساخته شده‌اند، به عنوان مثال مرکز خرید جواهر که در سال ۲۰۰۵ و در منطقه شیشلی افتتاح شده‌است.

رستوران‌ها

در خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های استانبول نیز انواع رستوران‌ها و کافه‌ها برای هر سلیقه ای وجود دارد.

اکثر رستورانهایی که در آن‌ها غذاهای بین‌المللی سرو می‌کنند در مناطق بی اغلو، بشیکتاش، شیشلی و کادیکوی قرار دارند.

رستوران های استانبول

کوچه‌های بالات

کوچه‌هایِ بالات منطقه ىِ باريكى است و خانه‌هاىِ رنگىِ زيبايى‌ دارد.

اگر بندهاىِ لباسی را دید که در سراسر کوچه‌ها کشیده شده‌اند تعجب نکنید، این صحنه‌‌ای معمول در این محله است.

 

محله بالات

محله بالات06

البته خانه‌های رنگی تنها دلیل جذابیت این محله نیست. دانشگاه قدیر خاص، کلیسای آهنی سنت استفان بولگار در کنار دریا، محله کولی‌ها، کالج ارتدوکس یونانی و کافه‌های فوق العاده از دیگر جاذبه‌های این منطقه هستند.

این محله در میان دیگر محله‌های استانبول کمتر شناخته شده و همین موضوع به امتیاز این محله را بیشتر می‌کند.

آرامش بی حد و حصر را در این محله تجربه خواهید کرد.مانندِ كافه وِلوِت يا نفتالين.

بوشهر شهر بدون بادگیر

کافه نفتالین

از ميدانِ تكسيم كمتر از ٣٠ دقيقه به بالات ميرسيد.

به ایستگاه تارلاباشی (Tarlabaşı) در نزدیکی میدان تکسیم برويد و از آنجا تا ایستگاه فنر (Fener) بروید. از آنجا با چند دقیقه پیاده‌روی به محله بالات خواهید رسید.

محله کادیکوی

كاديكوىِ هميشه شاد و شلوغ با شب هاىِ روشن، محله ىِ کادیکوی در ساحل دریای مرمر و در قسمت آسیایی استانبول واقع شده است و یکی از معروف ترین خیابان های استانبول(خیابان استقلال)برای خرید در این محله قرار دارد.

اگر در بخشِ اروپايى هستيد به راحتى با كشتى از دو اسكله ميتونيد به سمتِ كاديكوى برويد.

محله کادیکوی استانبول یکی از بزرگترین و البته قدیمی ترین محله هاىِ استانبول است.

این محله با وجود قدمت طولانی در حال پیشرفت است و سالانه به ساختمان های جدید، هتل های نو و مراکز خرید مدرن آن، مانند مرکز خرید کوزی، افزوده می شود .

اوپرا اونور پاساژ، نیز قدیمی ترین بازار در منطقه کادیکوی استانبول است که برندهای مختلف پوشاک در آنجا عرضه میشود.

در این محله هر هفته سه شنبه بازار برگزار می شود که مورد استقبال گردشگران و مردم محلی استانبول است و بیشتر از سایر بازارهای هفتگی استانبول مورد توجه قرار می گیرد.

بهارِ كاديكوى و شب هاىِ سالِ نو ميلادى را در اين محله از دست ندهيد.

تنوع قیمت و کیفیت هتل در کادیکوی بسیار بالاست و شرایط اقامت در هتل 5 ستاره لوکس تا مهمان پذیرهای ارزان قیمت، وجود دارد .

هتلهای‌استانبول

هتل های مودا و هیلتون هتل 5 ستاره  لوکس کادیکوی هستند.

هتل سوادیه (Suadiye) و هتل دیلا هم از هتل های 4 ستاره کادیکوی هستند.

هتل سیدونیا، مای دورا و کادیکوی پارک سوئیت از بهترین هتل های 3 ستاره کادیکوی برای اقامت هستند.

اگر اقامتِ شما در بخشِ آسيايى است و پروازتون با تركيش هست ميتونيد واردِ فرودگاهِ كوچكِ صبیحه گوکچن (Sabiha Gokcen International Airport) بشويد و در غيرِ اين صورت فرودگاهِ جديدِ استانبول كه كمى از شهر دور است و در سمتِ غربىِ بخشِ اروپايى قرار دارد و در همان فرودگاه اتوبوس هاىِ مخصوص براىِ حمل و نقل وجود دارد.

ستاره معتضدی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *