دوشنبه 6 فروردین 1403
آشنایی با مزایا و معایب بلیط چارتر

آشنایی با مزایا و معایب بلیط چارتر

آشنایی با مزایا و معایب بلیط چارتر

بلیط هواپیما، انواع گوناگونی دارد که هر کدام از آن‌ها، با توجه به ویژگی‌هایی مثل رفت، برگشت، داشتن توقف، مقصد متغیر، بلیط چارتر ، سیستمی، مقصدی، بین‌المللی و توقف اجباری فعالیت خود را انجام می‌دهند.

شما باید با هر کدام یک از بلیط های هواپیما و ویژگی آن‌ها با توجه به سفر خود، آشنا شوید و اطلاعات کافی درباره آن داشته باشید تا بتوانید انتخاب درستی در انتخاب آن‌ها داشته باشید.

ما در این مقاله، می‌خواهیم شما را با بلیط چارتر آشنا کنیم.

اطلاعات درباره انواع گوناگون بلیط های هواپیما باعث می‌شود که شما شناختی کامل درباره آن‌ها داشته و با اطمینان کامل بلیط خود را خریداری کنید و هزینه‌ای مناسب بپردازید.

بلیط های چارتر چه بلیط هایی هستند ؟

معنی کلمه چارتر، اجاره کردن است.

این اصطلاح، برای زمانی به‌کاربرده می‌شود که یک گروه از آژانس هواپیمایی، بخواهند برای مدت‌زمان تعیین‌شده‌ای، تعدادی از صندلی‌های هواپیمای مورد نظر خود را خریداری کنند.

در واقع شرکت‌های هواپیمایی، با توجه به فصل‌های که در آن مردم به سفر می‌روند، بخشی از صندلی‌های یک هواپیما را خریداری کرده که به خاطر این عمل، به این آژانس‌ها، آژانس‌های چارتر کننده می‌گویند.

هزینه‌های پروازهای چارتر، با توجه به زمان سفر شما که شلوغ یا کم‌جمعیت است، توسط آژانس‌های هواپیمایی مشخص می‌شوند و یکی از دلایل مهمی است که آژانس‌های هواپیمایی گوناگون هزینه‌های متفاوتی برای مسافران در نظر می‌گیرند.

کسانی بلیط های چارتر را می‌فروشند، کارمندهای آژانس چارتر هستند.

آن‌ها با نزدیک شدن موعود پرواز، برای اینکه تمام بلیط ها فروخته شود و آنها و آژانس هواپیمایی، هیچ ضرری نبیند، قیمت بلیط خود را پایین می‌آورند.

نکته دیگر این است که برعکس این موضوع هم ممکن است اتفاق بیفتد، هنگامی‌که مشتریان زیادی طالب خرید بلیط های چارتری هستند، آژانس‌های هواپیمایی قیمت بلیط های خود را افزایش داده تا بتوانند سود بیشتری به دست آورد.

معمولا در رابطه با تعطیلاتی مانند عیدهای گوناگون، شاهد چنین اتفاقی خواهیم بود.

توجه داشته باشید شما می‌توانید بلیط های چارتر را فقط از طریق شرکت و آژانس‌های مسافرتی خریداری کنید.

نماد حیوانی کشورهای مختلف

برای بازدید از تور امارات کلیک کنید.

انواع بلیط های چارتر

می‌توان برای بلیط های چارتر انواع مختلفی را در نظر گرفت؛ بلیط های هواپیما چارتر به دودسته فول چارتر و سیت چارتر، تقسیم می‌شوند که در ادامه به هردوی آن‌ها می‌پردازیم.

دسته اول (seat charter) این نوع از بلیط چارتر زمانی تهیه می‌شود که آژانس هواپیمایی برای متقاضیان خود، تعداد مشخصی صندلی رزرو می‌کند، اصطلاحا به بلیط این نوع از پرواز چارتر، seat charter می‌گویند.

دسته دوم (full charter) در این نوع از بلیط‌های هواپیمایی، آژانس‌های مسافرتی، تمام صندلی‌های هواپیما را برای یک دوره زمانی مشخص اجاره کرده و آن را با قیمت پایین‌تر برای مسافران خود به فروش می‌رسانند.

این عمل، باعث افزایش طرفداران زیادی برای بلیط های چارتر و خرید محسوب می‌شود.

آشنایی با مزایا و معایب بلیط چارتر

مزایا و معایب بلیط های چارتر

مزایا

مهم‌ترین مزیت بلیط های چارتر این است که از قیمت ارزانی برخوردارند و قیمت آن از بلیط های سیستمی کمتر محسوب می‌شود اما قیمت آن در برهه‌های زمانی گوناگون، با توجه به تعطیلات مورد نظر و جمعیت مردم، متغیر است، برای مثال در زمانی که رفتن به تعطیلات بسیار زیاد می‌شود، پیدا کردن بلیط های چارتر با قیمت ارزان به دلیل جمعیت زیاد، به‌سختی ممکن است.

اما در ماه‌های خلوت سال که معمولا سفر زیادی صورت نمی‌گیرد و مردم مشغول کار هستند، شما می‌توانید بلیط های چارتر فراوانی پیدا کنید که قیمت مناسبی برای سفر به شما عرضه می‌کنند و قیمت آن از بلیط های سیستمی کمتر خواهد بود.

از دیگر نکات مثبت این نوع بلیط های هواپیما، کاهش قیمت در زمان نزدیک شدن به پرواز شما است که این موضوع ارتباط مستقیمی با میزان درخواست شما نسبت به کاهش قیمت دارد.

در زمان‌هایی که برخی از صندلی‌ها بدون مسافر هستند و هواپیما قصد بلند شدن را دارد، اگر شما قصد پرواز سریع‌تر داشته باشید، می‌توانید با قیمت فوق‌العاده‌ای محصول را خریداری کنید؛ زیرا آژانس‌های هواپیمایی نمی‌خواهند ضرر کنند و بلیط های خود را برای جذب سریع مشتری، با قیمت ارزان می‌فروشند و اگر مسافران می‌خواهند با قیمت مناسب یک بلیط مسافرتی را خریداری کنند، این پیشنهاد برای آن‌ها بسیار مناسب خواهد بود.

کشتی های کروز استانبول تفریحی هیجان انگیز

معایب

یکی از مواردی بدی که درباره بلیط چارتر وجود دارد، این است که بلیت قابل‌برگشت نیست و اگر شما قصد بازگرداندن بلیت را دارید، باید جریمه سنگینی را در ازای آن بپردازید.

مسافرانی که بلیط چارتر را تهیه می‌کنند، باید قبل از آن، مطمئن باشند که به سفر خود خواهند رفت و لغو سفر برای آن‌ها به وجود نخواهد آمد، زیرا با لغو سفر، آن‌ها باید جریمه سنگینی برای برگرداندن بلیط بپردازند.

از دیگر معایب بلیط های چارتر، این است که عوض کردن مشخصات در این بلیط غیر قابل تغییر است.

شما باید هنگام پر کردن اطلاعات خود در بلیط های چارتر، دقت کنید و هیچ اشتباهی نداشته باشید، زیرا تغییر اطلاعات در بلیط های چارتر غیرممکن است.

بلیط های چارتر همانند بلیط های سیستمی، نوع قیمت‌گذاری گوناگون برای سن‌های متفاوت ندارد.

قیمت‌های خرید این بلیت‌ها در همه سنین یکسان است، اما بلیط های سیستمی برای سن‌های گوناگون خردسال، کودک و بزرگ‌سال، با قیمت‌های متفاوت عرضه می‌شود.

ازآنجایی‌که بلیط چارتر با قیمت پایین، محبوب به‌حساب می‌آید، اما در ماه‌هایی که سفر افزایش پیدا می‌کند، قیمت بلیط های هواپیما چارتر نیز افزایش می‌یابد؛ و حتی گاهی اوقات از بلیط سیستمی نیز قیمت بالاتری خواهد داشت.

نکته دیگر درباره بلیط چارتر، این است که قیمت آن‌ها به تقاضای مسافران بستگی و ارتباط مستقیم دارد‌.

بلیط های هواپیما از نوع چارتر، فقط در مسیرهای شلوغ و پرجمعیت، مانند پرواز به مشهد و کیش و تهران فعالیت می‌کنند و برای مسیرهای دیگر که کم‌جمعیت هستند، فعالیت ندارند.

مطالب گفته‌شده به‌ منظور افزایش اطلاعات شما درباره یکی از انواع بلیط های مهم پروازی بود.

هدف ما بالا بردن سطح دانش شما و پاسخگویی به سوالات مربوطه درباره بلیط‌های هواپیمایی بود.

امیدواریم که این مقاله، برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کنید.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *