دوشنبه 6 فروردین 1403
موزه ای با طعم قهوه در دبی

موزه ای با طعم قهوه در دبی

موزه ای با طعم قهوه در دبی

موزه ای با طعم قهوه در دبی میزبان دوستداران انواع قهوه از سراسر جهان است. قهوه از محبوب ترین نوشیدنی ها در کشور امارات متحده عربی است. تقریبا در تمام کافه های شهر قهوه سرو می شود. موزه قهوه بینش جالبی از نحوه تولید قهوه این نوشیدنی پرطرفدار را ارائه می دهد. موزه قهوه دبی در منطقه الفهیدی واقع شده است.

در موزه با فرهنگ های مختلف در مورد قهوه آشنا خواهید شد و یاد خواهید گرفت کشور های مختلف چطور قهوه را تولید و درست می کنند.

هم اکنون تمامی انواع مختلف قهوه در این مکان جمع شده است.

قهوه های کمیاب و عجیب ترین طعم های قهوه کشور های مختلف را تنها در موزه قهوه در دبی می توانید امتحان کنید.

موزه قهوه دبی

قهوه نوشیدنی ای است که در همه جهان محبوبیت دارد و برای سال ها بخشی از میراث خاورمیانه بوده است.

الفهیدی، منطقه میراث دبی، سال هاست که میزبان موزه قهوه ی این کشور است.

وقتی در الفهیدی زیر آفتاب سوزان دبی بر روی شن ها در حال قدم زدن هستید با دیدن موزه دبی در ابتدا شاید فکر کنید می خواهید وارد ویلایی شخصی شوید.

سر خود را خم کنید و به داخل ورودی کوچک آن بروید. در داخل حیاط مرکزی دو اتاق تو در تو می بینید که در آن ها آثار باستانی جذاب درباره قهوه به نمایش گذاشته شده است.

در این محل نه فقط آثاری درباره پیشینه قهوه در دبی بلکه درباره پیشینه آن در کل جهان را می توانید ببینید.

قلعه شاه نشین گورج

موزه ای با طعم قهوه در دبی

قسمتی از حیاط به طور کامل به کشور اتیوپی اختصاص پیدا کرده است. در آنجا می توانید دانه های قهوه ای را ببینید که با استفاده از تکنیک های سنتی اتیوپی بو داده می شوند.

در این قسمت بانویی از کشور اتیوپی می نشیند و با صبر و حوصله قهوه را به شیوه سنتی کشورش درست می کند.

غرفه مصر هم یکی از جاذبه های جذاب این موزه است، در این قسمت هم به مانند بخش اتیوپی، مردی با لباس سنتی مصری می نشیند و قهوه را در زیر پوششی از شن های داغ آماده می کند.

در این موزه همچنین اتاقی به سبک اماراتی را می بینید که در آنجا سنت درست کردن قهوه در میان بادیه نشینان محلی را مشاهده می کنید.

بخش ابتدایی موزه آثار هنری دست سازی را به نمایش گذاشته که با آن ها قهوه آماده و نوشیده می شود.

استقبال روزافزون بازدید کنندگان از این موزه باعث شد که طبقه همکف آن به بخش های مختلفی تقسیم شود و در آن ها سنت فرهنگ های مختلف نوشیدن قهوه نشان داده شود.

بعد از حیاط وارد اتاق های پیچ در پیچی می شوید که در آن ها آثار هنری و عتیقه جات که همه مربوط به قهوه هستند به نمایش در آمده است.

در این اتاق ها می توانید قوری های سفالی یمنی و اتیوپیایی را ببیندید که برای ۳۰۰ سال پیش هستند و در آغاز نوشیدن قهوه به وجود آمده اند.

در طبقه بالا اتاقی وجود دارد که در آن مقالاتی درباره قهوه، از قرن هجده تاکنون، نشان داده می شود و متن های قدیمی درباره جزئیات قهوه توضیح داده می شود.

روستای حسن سرا

در قسمت آخر این موزه گردی هم می توانید طعم خوشایند قهوه های مکزیکی را امتحان کنید.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *