دوشنبه 6 فروردین 1403
معرفی چند مورد از چشمه های آبگرم طبیعی دنیا

معرفی چند مورد از چشمه های آبگرم طبیعی دنیا

معرفی چند مورد از چشمه های آبگرم طبیعی دنیا

چشمه های آبگرم و استخرهای معدنی بخشی از طبیعت هستند که زمانی که آب توسط نیروهای درونی زمین گرم می شود به سطح زمین می رسند.

برخی از آن ها دارای فوران های آب جوش و رنگ های خاص و عجیب و غریب می باشند.

با این حال برای علاقه مندان به استخرهای معدنی و چشمه های آب گرم این ساختارهای طبیعی در جهان می توان برای نیازهای درمانی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

در این مطلب می خواهیم برخی از مشهورترین چشمه های آب گرم و استخرهای معدنی در جهان را معرفی نماییم.

التاتیو

ال تاتیو یکی از مشهورترین چشمه های آب گرم و استخرهای معدنی بوده که در کوه آند در شمال کشور شیلی واقع شده و در ارتفاع ۴۳۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است.

شرایط آب و هوایی خاص و همچنین ارتفاع بالا باعث شده تا زمین این چشمه آب گرم طبیعی یکی از خاص ترین نقاط بر روی کره زمین باشد.

التاتیو با دارا بودن بیش از ۸۰ مورد استخرهای معدنی و چشمه های آب گرم فعال و فورانی به عنوان بزرگترین و مشهورترین نمونه از خود در نیمکره جنوبی و سومین میدان بزرگ از این چشمه های طبیعی در جهان می باشد.

با وجود آب و هوای سرد و یخبندان در این ناحیه اما بسیاری از بازدیدکنندگان در این چشمه های آب گرم فرو رفته و از استخرهای معدنی این منطقه استفاده می کنند.

پاموکاله

پاموکاله که در زبان ترکی به معنی قلعه پنبه می باشد مشهورترین مکانی است که می توانید در آن تراس های سفید رنگ با چشم اندازی دیدنی و غیرقابل باور را مشاهده نمایید.

باغلارباغی

این تراس ها از سنگ تراورتن ساخته شده است.

سنگ های رسوبی که توسط چشمه های آب گرم و مواد معدنی موجود در آن ها به این تراس های آورده شده و رسوب کرده اند.

هزاران سال است که مردم خود را در این استخرها که مشهورترین در نوبه خود است شسته و همچنان به عنوان یکی از جاذبه های کشور ترکیه به شمار می رود.

شهر باستانی یونانی به نام هیراپولیس (Hierapolis) در بالای این چشمه های آب گرم توسط پادشاه پریگامون (Pergamon) ساخته شده است.

خرابه های باقی مانده از حمام ها، عبادتگاه ها و دیگر آثار یونان باستان را می توانید در این سایت مشاهده نمایید.

پارک میمون جیگکودانی

جیگکودانی پارک میمون ها در منطقه ای معروف در نزدیکی ناگانو ژاپن می باشد.

این نام به معنی دره جهنم می باشد که به دلیل بخار و آب جوشی که از زمین یخ زده خارج شده و توسط صخره های شیب دار و یخ زده احاطه شده است به این نام خوانده می شود.

این منطقه شهرتش به این دلیل است که جمعیت بزرگی از میمون های وحشی در فصل زمستان که برف سراسر پارک را فرا می گیرد به سوی این دره و چشمه های آب گرم و استخرهای معدنی آن می روند که در نوبه خود در جهان بی نظیر می باشد.

میمون ها از صخره های شیب دار و جنگل ها پایین آمده تا در چشمه های آب گرم این ناحیه از سرمای زمستان فرار کنند.

دالول

دالول یک دهانه انفجاری آتشفشانی در داناکیل اتیوپی بوده که در حال حاضر خاموش می باشد.

پربازدیدترین جاذبه های گردشگری قبرس

این ساختار چشمه های آب گرم در سال ۱۹۲۶ تشکیل شده و بسیاری دیگر از دهانه های مشابه نیز با نمک پر شده است.

این ناحیه دور افتاده در بین سال های ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۶ به عنوان نقطه ای با بالاترین دمای متوسط در کره زمین به اندازه ۳۴ درجه ثبت شده است.

دالول شبیه به مناطق معروف چشمه های آب گرم و استخرهای معدنی در یلوستون پارک بوده اما به نظر می رسد کشش در آن گسترده تر می باشد.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *