یکشنبه 5 فروردین 1403

قلعه مارکوه بام سبز رامسر

قلعه مارکوه بام سبز رامسر

قلعه مارکوه رامسر بر روی کوهی به همین نام واقع شده است، می توان از ظاهر بنای کنونی این قلعه حدس زد که قدمت بالایی دارد.

این بنا که در حال حاضر فقط برج‌های نگهبانی آن مانده است، ۲۶۰ متر از سطح آب ارتفاع دارد و از آثار ملی ایران قلمداد می شود.

قلعه مارکوه رامسر در گذشته کاربرد نظامی داشته و ۶۰۰ مترمربع مساحت داشته است.

محلی ها آن را مَرکو می گویند که برای رسیدن به این قلعه می بایست ۳۱۱ پله را بالا بروید که بسیار راحت طی می شود و ۱۵ دقیقه به طول می انجامد، اما حتی در مسیر نیز از زیبایی های و سرسبزی ها بی نصیب نخواهید بود چرا که این مسیر از بین باغ ها، بوته ها و درختانی مثل بلوط، شمشاد، ازگیل و… می گذرد و در نهایت به یک برج بلند سنگی می رسید که با عبور از آن به محوطه باقی مانده از قلعه می رسید.

در کل سه تا برج نگهبانی را خواهید دید که یکی از اتاق های قلعه نیز برای اسکان نگهبان این بنا بازسازی شده است.

اما در حال حاضر که از این منطقه تاریخی زیبا چندان اثری باقی نمانده است و بهانه ای شده تا گردشگران بیشتر با هدف یک گردش تفریحی در طبیعت آن را مقصد خود قرار دهند چرا که چشم انداز های بسیار بی نظیری را به شما ارائه می دهد.

قلعه مارکوه رامسر بام سبز رامسر

چه زمانی را برای مسافرت انتخاب کنیم؟

برای بازدید از قلعه مارکوه رامسر شاید می توان گفت که در فصول مختلف جذابیت های متفاوتی دارد و بسته به اینکه شما کدام ویژگی آن را دوست داشته باشید باید یک زمان خاص را برای سفر انتخاب کرد.

موزه رشت

فصل بهار

رنگ آمیزی کوه با گل های خودرو بویژه گل های شقایق‌ شما را مشعوف می سازد و شگفت زده خواهید شد.

هوای بسیار مطبوع که ممکن است طبق ویژگی های بهار در هر لحظه با باران، آفتاب، ابر، مه، رنگین کمان یا نسیم خوش بهاری روبرو شوید پس لازم است برای جلوگیری از غافلگیر شدن با خود لباس مناسب به همرا داشته باشید.

فصل تابستان

با وجود اینکه معمولا شهر های شمالی و مازندران در فصل تابستان با رطوبت زیاد و به نوعی هوای شرجی همراه است اما با توجه به اینکه در ارتفاع هستند از هوای غیر قابل تحمل خبری نیست و کمی مطبوع تر و دمای کمتری دارد اما مراقب باشید قبل از عظیمت با خود آب آشامیدنی به همراه داشته باشید.

لباس خنک، عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب نیز از دیگر ملزومات است.

فصل پاییز

در این فصل خصوصا در اواخر آن در اکثر روز ها شاهد بارندگی خواهید بود پس قبل از هر چیز باید پیش بینی هواشناسی را در نظر داشت، اما می دانید که طبیعت رنگارنگ پاییز خصوصا در مازندران حس منحصر به فردی را به انسان القا می کند پس می تواند دیدن این منطقه در پاییز هم خالی از لطف نباشد.

فصل زمستان

اگرچه در تمام طول زمستان معمولا پوشیده از برف نیست اما ممکن است با آمدن سامانه سرما این اتفاق بیفتد، بنابراین باید حتما لباس گرم با خود به همراه داشته باشید، در هر حال دیدن این منطقه در زمستان نیز بسیار هیجان انگیز است.

 

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *