دوشنبه 6 فروردین 1403
سواحل شب تاب جهان را بشناسیم

سواحل شب تاب جهان را بشناسیم

سواحل شب تاب جهان را بشناسیم

بر خلاف آن چیزی که ما در مورد کره زمین تصور می کنیم و گمان می کنیم همه قسمت های آن شناخته شده است و دیگر همه چیز از معنا اشباع شده، شگفتی هایی همچنان در این کره خاکی وجود دارد که برای ما ناشناخته مانده است. بماند که هنوز از آن چه که می شناسیم هم بیگانه هستیم و کشفیات مان هنوز در پله اول قرار دارد. گذشته از این ها، شگفتی هایی هستند که ما شاید تا کنون نام آن ها را هم نشنیده باشیم. سواحل شب تاب جهان یکی از همین شاخصه های ناشناخته هستند؛ خلیج تویوما در ژاپن، خلیج موسکیتو در پورتوریکو، جزایر ماتسو در تایوان تالاب درخشان جامائیکا تا همین ساحل شب تاب چابهار از دسته این سواحل و اماکنی است که این شگفتی را از آن خود کرده اند.

ساحل شب تاب چابهار

ساحل شب تاب چابهار

قبل از معرفی سواحل شب تاب جهان ابتدا از همین چابهار خودمان شروع می کنیم.

شهری که می تواند هر گردشگری را به سمت خود بکشاند.

مردمانی خون گرم و دریایی پر از آرامش . بسیاری از گردشگران که به چابهار سفر می کنند و از ساحل شب تاب آن خبر ندارند باید بگوییم که اگر شب هنگام به ساحل می روید شکه نشوید چرا که با ساحلی مملو از نور های آبی فیروزه ای مواجه می شوید.

اگر پاهایتان را وارد آب کنید گویی مجموعه ای نور پاهای شما را احاطه کرده که می تواند هم زیبا باشد و اگر برای اولین بار با این صحنه مواجه می شوید کمی هم شوک بر انگیز.

اما با کمی ماندن در کنار ساحل پر از نور های فیروزه ای می توانید حس شگفت انگیزی را در خود ببینید.

حس و حالی که در هیچ ساحلی برایتان به وجود نیامده است.

اگر در هوای پاییز یا زمستانی به چابهار سفر کنید بی شک وضوع این نور های ساحلی، پر رنگ تر و با وضوح بیشتری خواهد بود.

ناگفته نماند که علت این نور های فیروزه ای ساحل چابهار تا به حال به صورت قطع مشخص نشده است اما گفته میشود بخاطر موجودات ریز دریایی که شب ها به ساحل می آیند می باشد.

ساحل شب تاب چابهار جز یکی از سواحل شب تاب جهان به حساب می آید که مورد علاقه بسیاری از توریست ها و گردشگران خارجی نیز می باشد.

خلیج موسکیتو در پورتوریکو

خلیج موسکیتو در پورتوریکو

نورانی ترین خلیج جهان از نظر کتاب رکوردهای گینس است.

این خلیج چهره ای جهانی دارد و ساحل آن در شب با موجودات خارق العاده زیست تاب، به حق روشن ترین سواحل شب تاب جهان به شمار می آید.

خلیج موسکیتو در پورتوریکو  در جزیره «وی ویکش یا ویکس» قرار دارد.

یکی از خارق العاده ترین صحنه هایی در این ساحل، خودتان می توانید خلق کنید این است ضربه ای با دست و یا با پا در آب ساحل ایجاد کنید و منتظر بمانید تا در یک چشم به هم زدن، قسمتی از ساحل به رنگ آبی دربیاید.

با ضربه و صدایی که تولید می کنید باعث می شوید پلانگتون های این ساحل احساس خطر کنند و به رنگ آبی فسفری دربیایند و یکی از زیباترین صحنه ها را به شما هدیه بدهند.

مسجد آقا نور

خلیج تویوما در ژاپن

خلیج تویوما در ژاپن

خلیج تویوما ژاپن که در فاصله سه ساعته تا توکیو قرار دارد یکی از زیبا ترین خلیج های شناخته شده می باشد که شب های آن فوق العاده می باشد و گویی بی نهایت ستاره آبی فیروزه ای در آن قرار دارد.

این خلیج که زیست گاه نوع خاصی ماهی های مرکب می باشد که تحت نظر محیط زیست هم می باشد باعث درخشان شدن این خلیج شده است.

در واقع این ماهی های مرکب با ترکیباتی که در بدن خود دارند در شب این نور ها را از خود ساطع می کنند.

گردشگرانی که به خلیج تویوما رفته اند خاطرات بی نظیری را به ثبت رسانده اند و همگی آن ها از شگفتی فوق العاده ای که این ساحل شب تاب به آنها القا کرده است سخن گفته اند.

گفتنیست مسافرانی که به توکیو سفر می کنند می توانند با تور های محلی که از توکیو به خلیج تویوما برگزار می شود به دیدار این خلیج شب تاب فوق العاده رفته و خاطرات بی نظیری را از سفرشان به ژاپن به خاطر بسپارند.

تالاب درخشان در جامائیکا

تالاب درخشان در جامائیکا

جامائیکا به خودی خود کشوری پر از شگفتی های طبیعی است و بسیاری از مسافران و گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند از سطح زیبایی آن بعد از سفرشان مدام صحبت می کنند.

این کشور در میان تمام ودیعه های طبیعی اش یکی از سواحل شب تاب جهان را از آن خود کرده است.

تالاب درخشان جامائیکا در سواحل شمالی این کشور قرار گرفته است.

موجودات میکروارگانیسم در این تالاب دلیل اصلی روشن شدن آن در شب است.

شناور شدن در آب نورانی این تالاب در شب با وجود قایق تفریحی محلی این منطقه شدنی است و می توان با تورهای این ساحل همراه شد و شبی فوق العاده را برای خود رقم زد.

جزایر ماتسو در تایوان

جزایر ماتسو در تایوان

جزایر ماتسو در تایوان جور دیگری درخشش خود را به زیبایی به نمایش می گذارد در واقع جلبک هایی که اطراف جزایر قرار دارند دارای درخششی خاص هستند که میتوان در شب تمایز آب از جزیره را به زیبایی دید.

این جزایر در شب با احاطه کردن نوری فسفری که حاصل از جلبک های کمیابیست که اطراف جزیره به وجود آمده است زیبایی فوق العاده ای را به وجود آورده است.

در واقع می توان از دور جزایری در دل آب را دید که اطراف آنها را نور احاطه کرده است.

شناور بودن جلبک ها در شب این سواحل باعث نام گذاری این جزایر به اشک آبی نیز گردیده است .

جزیره مودهو در مالدیو

جزیره مودهو در مالدیو

مالدیو از چند جزیره تشکیل شده است که هر کدام شان از ویژگی های خاص خودشان بهره می برند.

هر کدام از جزیره های مالدیو یک نوع جذابیت منحصر به فرد در خود جا داده اند.

یکی از سواحل مالدیو به ساحل درخشان معروف شده است که البته جز سوال شب تاب جهان نیز هست.

روستای رویین

جزیره مودهو از زیباترین جاذبه های گردشگری در جهان است که البته تا آن اندازه که مستحق است شناخته شده نیست.

گرچه به همان میزان که این جزیره به اسم و به لحاظ گردشگری ناشناخته مانده است، عکس های بسیاری از آن در فضای اینستاگرام دست به دست می شود و تصاویر اعجاب آوری از آن البته بدون اسم تا به حال دیده اید.

فیتوپلانگتون ها دلیل اصلی زیبایی این ساحل شب تاب در شب هستند و ترکیب نور آبی که این موجودات در ساحل جزیره مودهو می بینید با ترکیب غروب خورشید بیش از پیش به زیبایی آن می افزاید.

یکی از عجیب ترین نام هایی که می توانید در مورد این ساحل بشنوید نام صدف های میگو دانه ای است که نوعی موجود زیست تاب به شمار می آیند.

به همین دلیل است که بسیاری از نورهای آبی فسفری که در ساحل مودهو می بینید به شکل حباب های بیضی شکل هستند.

برای کسانی که به ویژه برای اولین بار است این ساحل را می بینند از خارق العاده ترین تجربه ها به شمار می آید.

غار آبی بلو گروتو در مالتا

غار آبی بلو گروتو در مالتا

در میان سواحل شب تاب جهان، غارهایی وجود دارد که خانه آب های آبی فسفری و شب تاب هستند.

تعجب از تصاویر غارهایی نکنید که مانند روز روشن هستند و یا به این نکته شک نکنید که چنین اماکنی بر این کره خاکی وجود ندارند؛ تمام این اماکن نه کار دست گرافیست و تصویرگر ها هستند و نه تصاویری عجیب و غریب از سیارات دیگر هستند.

تمام تصاویر تا ۹۰ درصد واقعی هستند و متعلق به غارهای آبی مانند غار آبی بلو گروتو در مالتا هستند.

نور به کمک جریان آب به درون غار می خزد و انرژی آن به دست ماهیان مرکب و فیتو پلانگتون ها حفظ می شود و این نور فسفری آبی تا دم دمای طلوع خورشید به کمک این موجودات و مدد جریان آب و نیروی خورشید در درازای غار جاری است.

درخششی که در غار آبی بلو گروتو وجود دارد برای کسانی که تا به حال چنین شگفتی را از طبیعت دریافت نکرده اند گونه ای خارق العاده به حساب می آید.

البته برای دیدن این غار تنها زمانی می توان به آن وارد شد که دریا دچار جزر و مد نباشد و از طرف شهرداری مالتا مجوزهای لازم را نیز داشته باشید.

غار وایتومو در نیوزلند

غار وایتومو در نیوزلند

غار زیبا و فوق العاده وایتومو در نیوزلند نیز یکی از فوق العاده ترین غار هایی می باشد که نور فسفری فوق العاده ای که در آن وجود دارد، می تواند اشتیاق رفتن به این غار را برای هر گردشگری که علاقمند به کشف کردن و دیدن مکان های جدید است را دو چندان می کند.

حرکت در بین غار وایتومو در نیوزلند می تواند تجربه ای فوق العاده به هر گردشگری ببخشد گویی در بین کهکشان ها و ستارگان در حرکتید.

علت درخشش نور ها  نیز به علت کرم های شب تابی است که به فراوانی در آب های این غار وجود دارد.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *