پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
گردش در یزد 1

رایگان گردی در سفر به یزد ، شهر بادگیرها

رایگان گردی در سفر به یزد ، شهر بادگیرها

جاذبه های گردشگری رایگان یزد کدام است؟

جاذبه های گردشگری رایگان یزد خوشبختانه بسیار زیاد است، از آنجا که گردشگری ارزان از روش های گردشگری پرطرفدار جهان است که این روز ها بسیار مورد توجه است در این گزارش سعی می کنیم شمارا با جاذبه های گردشگری رایگان یزد آشنا کنیم.

چرا جاذبه های گردشگری رایگان یزد

یزد یکی از مطرح ترین شهر های خشتی جهان است که در طول تاریخ مورد توجه جهانگردان و گردشگران سراسر جهان بوده است.

جاذبه های گردشگری رایگان یزد به ارزان ترین شکل ممکن شما را به عمق زیبایی های تاریخی این مکان می برد و کمک می کند با زیبایی های ایران قدیم که در این منطقه به شکل ویژه ای دست نخورده مانده آشنا شوید.

برخی از مهمترین جاذبه های گردشگری رایگان یزد عبارت اند از:

میدان امیر چخماق

بازار، مسجد امیر چخماق، تکیه امیرچخماق و آب انبار بزرگه از جاذبه های گردشگری رایگان یزد به شمار می آیند که در میدان امیر چخماق قرار گرفته اند.

تقریبا همه گردشگرانی به یزد سفر می کنند از این مکان دیدن می کنند.

شکل کلی بنا که توسط امیر جلال الدین چخماق شامی حاکم یزد و همسرش فاطمه خاتون ساخته شده و در سال 841 هجری به پایان رسیده بسیار زیباست و این روزها شکل و ساختار ویژه خود را حفظ کرده است.

تاسیس میدان امیر چخماق به عصر تیموریان در قرن نهم هجری باز می گردد.

در سال های اخیر تاسیس مقبره شهدای گمنام و مخالفت یونسکو با این امر در این مکان سبب بحث و جدل هایی در این خصوص شده با این وجود میدان امیرچخماق و زیبایی های آن در زمره مشهورترین جاذبه های گردشگری رایگان یزد به شمار می آید.

دروازه قرآن

یکی دیگراز جاذبه های گردشگری رایگان یزد دروازه قرآن است که در مدخل ورودی شهر همه مسافران و اهالی شهر که قصد ورود و خروج از یزد دارند را متبرک می کند.

غار مغان

این بنا یکی از نمادهای تاثیر قرآن بر زندگی مردم ایران زمین است که قدمت زیادی دارد و محوطه سبز و زیباسازی اطراف آن برای اهالی شهر و گردشگران به عنوان یک مکان تفریحی و تاریخی قابل استفاده است.

پارک کوهستان

پارک کوهستان از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری رایگان یزد است که می تواند ساعاتی گردشگران را از فضای گرم و خشک کویری یزد دور ساخته و به تغییر آب و هوای آن ها کمک کند. پارک کوهستان در جاده تفت به یزد قرار دارد و یک آبنمای زیبا در وسط آن قرار دارد که شب ها درخشش زیبایی به حوض بزرگ وسط پارک می بخشد.

شهربازی، آلاچیق های زیبا و فضای سبز این پارک برای مسافران قابل استفاده است.

بافت تاریخی یزد

بافت تاریخی یزد از مهم ترین جاذبه های گردشگری رایگان یزد به شمار می آید که از جاذبه های فرهنگی بشر و جاذبه های تاریخی مردم ایران است.

بافت قدیمی مسکونی، نارین قلعه، بادگیرهای زیبای تاریخی و سایر بناهای تاریخی از دیدنی های بافت تاریخی یزد به شمار می آیند که همگی از جاذبه های گردشگری رایگان یزد هستند.

کوچه پس کوچه های یزد گسترده ترین بافت خشتی جهان است که نمونه اش در هیچ کجای جهان وجود ندارد و دیدار آن را برای گردشگران بسیار جذاب می کند.

ساباط ها، خانه ها و بناهای زیادی در این منطقه وجود دارد که می توانید به آن ها سر بزنید.

بازار مسگرها

سر زدن به بازار مسگرها یکی از تجارب بسیار جذاب سفر به یزد است ، اگر بدانید بازار مسگرها از جاذبه های گردشگری رایگان یزد است حتما این تجربه برای شما جذاب تر خواهد شد.

مسگری از مشاغلی است که متاسفانه در حال از بین رفتن است و به جز بازار مسگرهای یزد و چند بازار محدود مشابه در کشور هیچ نمونه دیگری ندارد.

صنعتگران زحمتکشی که با هنر دست خود به آهن سخت ضربه می زنند و آثار هنری زیبایی را از مس خلق می کنند بسیار دیدنی هستند.

سد آویدر

صدای روح نوازی که از ضربه چکش به مس ایجاد می شود و فضای تاریخی بازار مسگرها برای گردشگران داخلی و خارجی بسیار جذاب است.

شما می توانید از این آثار هنری زیبا که اثرات مثبت استفاده از آن ها بر بدن انسان به اثبات رسیده است به عنوان سوغات خریداری کنید و از استفاده آن ها لذت ببرید.

امامزاده سید محمد جعفر و امامزاد سید گل سرخ

امامزاده ها از دیگر جاذبه های گردشگری رایگان یزد به شمار می آیند که از نظر تاریخی و فرهنگ شناسی از اهمیت زیادی بر خوردار هستند امامزاده سید محمد جعفر و امامزاده سید گل سرخ دو تن از معروف ترین این امامزاده ها هستند.

امامزاده سید محمد جعفر در مدخل ورودی شهر و در نزدیکی دروازه قرآن قرارگرفته و مراسم سنتی و مذهبی مثل تاسوعا و عاشورای حسینی به شکل ویژه ای در آن برگزار می شود که تماشای آن به ویژه برای گردشگران خارجی بسیار جذاب است.

امامزاده سید محمد جعفر برای مسافران و گردشگران حکم محافظ را دارد و اغلب مردم هنگام خروج و ورود به شهر به زیارت امامزاده رفته و ضمن بیان حاجات خود خواستار محافظت از مسافران می شوند.

امامزاده سید گل سرخ در مرکز شهر و در دل بافت تاریخی شهر قرار گرفته است. این بقعه برای مردم شهر مقدس شمرده می شود و علاوه بر این از نظر تاریخی هم بسیار با اهمیت است و شکل ظاهری بسیار ویژه ای دارد.

دیدن بهترین تورهای یزد

نتیجه گیری

جاذبه های گردشگری رایگان یزد بسیار زیاد هستند و مشاهده آن ها می تواند برای گردشگران بسیار جذاب و به یاد ماندنی باشند.

توصیه می کنیم در فصول خنک سال مثل بهار و پاییز به یزد سفر کنید چراکه آب و هوای کویری سفر درتابستان و زمستان به این شهر را کمی دشوار می کند.

امکانات رفاهی سطح شهر برای رفاه گردشگران بسیار مناسب و در دسترس است.

شهرزاد کیافر

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *