دوشنبه 6 فروردین 1403
تفریحات رایگان استانبول را از دست ندهید

تفریحات رایگان استانبول را از دست ندهید

تفریحات رایگان استانبول را از دست ندهید

اکثرا فکر میکنند که در سفر باید برای برداشتن هر قدم پول خرج کنند و اگر زیاد تفریح کرد پس نمی توان بودجه ی سفر را مدیریت کند!خبر خوب این است که با استفاده از تفریحات رایگان استانبول می توانید تا یک سفر خوب و خاطره انگیز با تور استانبول را برای خود رقم بزنید.

برای این که یک توریست واقعی باشید و از گشت و گذار در شهر مقصد خود لذت ببرید لازم نیست که در همه جا پول خرج کنید بلکه تنها لازم است که از جاذبه ها و تفریحات مختلف آن مخصوصا از نوع بی هزینه های آن اطلاع داشته باشید تا به جاهای زیادی سر بزنید.

تفریحات رایگان استانبول

آثار هنری را مجانی در موزه مدرن استانبول ببینید

موزه مدرن استانبول

یکی از تفریحات رایگانی که می توانید در استانبول انجام دهید این است که پنج شنبه ها به موزه ی استانبول مدرن (Istanbul Museum of Modern Art) بروید و بدون پرداخت هزینه ای از آن دیدن کنید.

میزان زمانی که در این موزه به صورت رایگان صرف می کنید آزاد است و آثاری که از آن ها بازدید می کنید حاصل کار هنرمندان بین المللی و ترکیه ای است. استانبول مدرن دارای چند نمایشگاه فصلی و ۵ نمایشگاه دائمی است.

این موزه در سال ۲۰۰۴ میلادی در منطقه ی بی اوغلو استانبول افتتاح شد.

موزه ی استانبول مدرن در واقع اولین مجموعه ی خصوصی است که آثار هنری مدرن و معاصر را نمایش می دهد.

این موزه ۲ طبقه ای است و در طبقه ی اول آن آثار هنری مختلف و در طبقه ی دوم آن کافی شاپ و فروشگاه آثار هنری قرار گرفته است.

ساعت کاری این موزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر است که در روز پنج شنبه تا ساعت ۸ شب هم باز خواهد بود.

از قدم زدن بر روی پل گالاتا لذت ببرید

پل گالاتا

این پل خودش یک جاذبه است اما موقعیت قرارگیری آن باعث شده که تبدیل به یکی از تفریحات رایگان استانبول برای مردم بشود.

می پرسید چرا؟ از آن جایی که پل گالاتا (Galata Bridge) در مرکز شهر استانبول قرار گرفته و دو طرف شاخ طلایی (Golden Horn) را به هم متصل می کند، محل گذر و رفت و آمد خیلی هاست و از قدیم تا به الان یکی از بهترین جاها برای قدم زدن و سر زدن به رستوران های کوچک و محلی بوده است.

تقریبا هیچ وقت نیست که بر روی این پل افرادی را در حال ماهی گیری نبینید.

معمولا زوج های جوان و توریست های مختلفی این پل را به عنوان مکانی برای وقت گذرانی انتخاب می کنند.

از جمله کارهایی که می توانید بر روی این پل ۴۹۰ متری که یادگاری از آخرین سال های قرن ۱۹ میلادی است، انجام دهید این است که عکس و سلفی های خاصی بگیرید و مرغ های دریایی که بر بالای سر شما در پرواز هستند را تماشا کنید.

آشنایی با بهترین مراکز خرید پاریس

حتما هم به اغذیه فروشی های این پل مخصوصا آن هایی که غذای دریایی می فروشند را در لیست بازدید خود قرار دهید.

از محله ی رنگارنگ بالات دیدن کنید

محله ی رنگارنگ بالات

یکی از مکان های رنگا رنگ و قدیمی استانبول محله بالات می باشد، می توانید یک روز کامل را در شهر بالات بدون پرداخت هزینه ای سرگرم باشید.

نگاهی به ساختمان کالج ارتودکس فانار یونانی بیاندازید، یک شمع را در کلیسای سنت جورج روشن کنید و از زیبایی کلیسای بلغاری سنت استفان و همچنین خانه های زیبای بالات که متعلق به شهر بورژوازی، خانواده یونانی ارتدکس، لذت ببرید.

بوسفر معروف و زیبا را ببینید

تنگه بوسفر استانبول

تنگه ی مشهور بوسفر استانبول (Bosporus) در اطراف خود محله های دیدنی و معروف زیادی برای دیدن دارد که هر کدام به نوعی معروف هستند.

دیدنی ترین این محله ها که دید خوبی هم بوسفر دارند، ببک (Bebek) و اورتاکوی (Ortaköy) هستند.

دسترسی به این دو محله بسیار آسان است و تنها با یک اتوبوس می توانید به راحتی بین آن ها و یا حتی میدان تقسیم رفت و آمد کنید.

از دید استثنائی این دو محله به بوسفر که بگذریم، می توانید رفت و آمد کشتی های مختلفی مثل کروز را در این تنگه تماشا کنید.

مسجد قدیمی اورتاکوی (Ortaköy Mosque) هم یکی از دیگر جاذبه هایی است که پیشنهاد می کنیم در این محله از آن حتما دیدن کنید.

به بزرگ ترین بازار سرپوشیده ی دنیا سر بزنید

بازار بزرگ استانبول (Grand Bazaar) از آن دسته جاهایی است که هر چه بخواهید را می توانید بخرید ولی حتی اگر قصد خرید هم ندارید می توانید به آن بروید و از فضای پر جنب و جوش آن دیدن کرده و لذت ببرید.

در این بازار در حدود ۴ هزار مغازه ی مختلف وجود دارد که اگر یک وقتی هم هوس خرید کردید و یا چیزی نظرتان را جلب کرد می توانید خرید هم انجام دهید که البته خرید کردن در این بازار هم مهارت های خاص خود را می طلبد.

گالری های هنری همیشه رایگان خیابان استقلال

بازدید از گالری هنر استقلال همیشه آزاد است بنابراین یک تفریح مناسب برای آنهایی محسوب می شود که می خواهند مقرون به صرفه به ترکیه سفر کنند.

در استانبول گالری های هنر زیادی را در خیابان استقلال خواهید دید، از معروف ترین گالری هنر می توان به گالری آپارتمانی Apartmami  , Galeri Zilberman، Galerist Galeri Nev İstiklal و  Arter )یکی دیگر از گالری های معاصر معاصر) اشاره کرد.

بازدید از مسجد تاریخی زیرک استانبول

مسجد تاریخی زیرک استانبول

مسجد زیرک استانبول یکی از مکان های دیدنی منحصر به فرد و زیبای ترکیه است.

این مسجد به عنوان صومعه پانتئون، که متشکل از دو کلیسای سنتی Orthodox شرقی و یک کلیسا بود، استفاده می شد.

مسجد زیرک، دومین ساختمان باستانی مذهبی باقی مانده توسط بیزانس، پس از حجیه سوفیا ساخته شد، اما زریک بعد از سقوط قسطنطنیه به مسجد تبدیل شد.

عوارض خروج از کشور در سال 99

می توانید یک روز کامل را در سالت گالاتا سپری کنید

استانبول یک معماری منحصر به فرد، یک کتابخانه بی نظیر و نمایشگاه است.

گالاتا در واقع یک موسسه فرهنگی است که در یک ساختمان قدیمی بانک عثمانی واقع شده است.

در داخل گاتالا بخش های مختلفی از قبیل کتابخانه، رستوران، کافه ، کتاب فروشی، گالری هنر و موزه عثمانی وجود دارد.

در طول سفر با تور ترکیه، به راحتی می توانید یک روز کامل را در این ساختمان فرهنگی و هنر به خوشی بگذرانید.

بازدید از ساختمان گالاتا رایگان است.

بازدید رایگان از مسجد آبی استانبول

مسجد آبی استانبول

مسجد سلطان احمد یکی از جاذبه‌های تاریخی استانبول و از شاهکارهای معماری اسلامی بوده که با گنجایشی برابر با 10 هزار نفر در محله فاتح استانبول واقع شده است.

این مسجد که بیش از 5 قرن قدمت دارد، مکانی عمومی برای یکتاپرستان به شمار می‌رود.

گفتنی است که دکوراسیون داخلی مسجد آبی با 20000 کاشی سرامیک دست‌ساز و 200 پنجره شیشه‌ای تزئین شده و از آنجایی ‌که نمای بیرونی این مسجد با کاشی‌های آبی‌رنگ طراحی‌شده، مسجد سلطان احمد به مسجد آبی شهرت یافته است.

معماری منحصربه‌فرد، نورپردازی تماشایی و طرح و نقوش شگفت‌انگیز و زیبای کاشی‌های مسجد، همگی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا ضیافتی بصری را برای زیباپسندان به وجود آورده و فضای روحانی را برای مسلمانان خلق کنند.

گشت و گذاری هنری در موزه ی شخصی پرا

موزه ی شخصی پرا

موزه ی پرا (Pera Museum) با این که یک موزه ی شخصی است اما با این حال به خاطر این که بازدید از آن در روزهای جمعه و از ساعت ۶ عصر تا ۱۰ شب رایگان است، نامش در بین گزینه های مورد معرفی ما در بین تفریحات رایگان استانبول قرار می گیرد.

ساختمان این هتل متعلق به قرن ۱۹ میلادی است و در آن انواع و اقسام مختلفی از سرامیک های خاص، نقاشی های کاملا شرقی و بسیاری از دیدنی های هنری دیگر است و البته در آن نمایشگاه های مختلف فصلی هم برگزار می شود.

پارک سرسبز ییلدیز را مجانی بگردید

پارک ییلدیز

نوبت به طبیعت‌گردی می‌رسد؛ در قلب شهر استانبول، پارک سرسبزی واقع شده که زیبایی مناظر آن بسیاری از گردشگران را مسحور خود کرده است.

از زمین‌بازی باصفای آن گرفته تا درختان سرسبز و سر به فلک کشیده‌اش، پارک ییلدیز بهترین مکان برای فرار از شلوغی شهر است.

مناظر زیبا، گونه‌های گیاهی متنوع و وسعت پارک سبب شده که این پارک به پاتوق گردشگرانی تبدیل شود که می‌خواهند لحظاتی آرامش‌بخش را در کنار خانواده خود و در مکانی سرسبز و دل‌نواز سپری کنند.

اگر قصد دارید از این پارک بازدید کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در ساعات اولیه روز به آنجا سر بزنید تا بتوانید مکانی دنج و آرام را پیدا کنید.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *