دوشنبه 6 فروردین 1403
بلوار معلم رامسر جاذبه ای با سابقه 88 ساله

بلوار معلم رامسر جاذبه ای با سابقه 88 سال

بلوار معلم رامسر جاذبه ای با سابقه 88 سال

برای دیدن یکی از چند خیابان ثبت شده ی ایران در آثار ملی باید به رامسر بروید!

به هر حال این شهر یکی از زیباترین مناطق شمال ایران است و دور از ذهن نیست که بلوار رامسر که یکی از قدیمی ترین و البته زیباترین بلوارهای کشور است در آن قرار داشته باشد.

این پیاده راه زیبا از جنگل و کوه شروع شده و با رسیدن به دریا به پایان می رسد.

امروز شما خواهید فهمید که این بلوار چه زمانی ساخته شده و اصلا چه سرگذشتی داشته، چه فصل و زمانی برای رفتن به آن مناسب است، چه تفریحاتی را می توانید در آن انجام دهید، جاذبه ها و رستوران های اطرافش کدام ها هستند و اصلا چگونه باید به آن بروید.

خیلی وقت ها شده که در سفر به جایی زیبایی آن مکان تمام حواس شما را به خود جلب کرده اما درباره ی تاریخچه و حتی ظرفیت های آن مکان اطلاعات خاصی را نداشته اید.

ما امروز می خواهیم شما را به صورت کامل با این بلوار زیبا آشنا کنیم پس با ما در ادامه همراه باشید.

بلوار رامسر، از ۸۸ سال پیش تا به الان

اگر تا به حال به رامسر رفته و در این بلوار قدم گذاشته باشید، آن قدر درگیر زیبایی های اطرافتان و از همه مهم تر حس خوب و مثبتی که در فضا موج می زند می شوید که شاید اصلا حتی به صورت حدودی هم متوجه نشوید که بلواری که در آن در حال قدم زدن هستید، در حدود ۸۸ سال از عمر ساخت آن می گذرد!

اصلا جریان ساخت بلوار معلم که اسم رسمی و ثبت شده ی آن است بر اساس گفته های منابع مختلف به زمانی باز می گردد که؛ مسئولین وقت شهر تصمیم به این گرفتند که این بلوار را در سال ۱۳۱۰ بسازند که مراحل اولیه ی ساخت هتل قدیمی و معروف شهر رامسر را شروع کرده بودند.

البته اوایل شکل استفاده از این بلوار به شکل و صورت فعلی نبود و از آن به عنوان خطی برای عبور و مرور ماشین ها استفاده می شد.

در جریان تحولاتی که این منطقه داشت، در یکی از روزهای دهه ی ۵۰ بود که دیگر اجازه ی تردد ماشین ها در این قسمت از شهر داده نشد و استفاده از آن به عنوان یک پیاده رو تغییر داده شد.

کشتی تفریحی کیش

زمانی بلوار رامسر ماهیت خود را پیدا کرد که در دو طرف آن آسفالت شد و کانالی برای هدایت آب ها در اطراف آن ساخته شد.

با این که در زمان اعمال این بهینه سازی ها از عمر این مکان ۴۰ سال می گذشت اما تازه زمانی بلوار معلم جان گرفت که این تغییرات در آن اعمال شد.

از همان زمان بود که مردم شهر برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود دیگر به این مکان سر سبز و زیبا وسط شلوغی های شهر سر می زدند.

آن قدر از این مکان خاص استقبال شد و به اهمیتش پیش مردم اضافه شد که در سال ۱۳۵۲ و در پنجمین روز دی ماه، نام این بلوار را با شماره ی ۱۵۲۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت کردند و این در حالی است که خیلی کم پیش می آید که نام خیابان و یا معبری در بین آثار ملی ثبت شده قرار بگیرد.

بلوار معلم رامسر جاذبه ای با سابقه 88 ساله

بهترین زمان برای بازدید از بلوار رامسر چه موقع است؟

برای رفتن به بلوار معلم رامسر بهترین زمان از نظر افراد با سلیقه های مختلف می تواند متفاوت باشد!

از لحاظ آب و هوایی، بهترین زمان برای رفتن به این پیاده راه و در کل شهر رامسر؛ فصل بهار و همچنین اوایل فصل پاییز است.

البته فصل تابستان هم گزینه ی بدی نیست اما همانطور که خودتان هم می دانید، هوای رامسر در این فصل شرجی است.

حتی اگر طرفدار هوای مه گرفته و کمی تمِ بارانی و زمین های خیس خورده هستید، فصل پاییز و قبل از شروع زمستان و سردی هوا یکی از زیباترین صحنه هایی است که در بلوار معلم می توانید ببینید.

اگر برایتان سوال است که چه ساعتی از روز به این مکان بروید باید بگوییم که؛ صبح، ظهر و شب این جاذبه از شهر با هم متفاوت است.

بلوار رامسر صبح ها پر از هوای تازه و سر زندگی است و هر چه که روز به سمت بعد از ظهر و عصر می رود، محیط آن شلوغ تر می شود و در نهایت شب ها هم یک محیط بسیار روشن و زیبا و خانوادگی می شود.

شب های این بلوار به خاطر جلوه ای که نور چراغ ها می دهند، بسیار معروف است.

چشمه آبگرم ایوب پیامبر

در بلوار معلم رامسر چه تفریحاتی می توانید انجام دهید؟

اولین کاری که پیشنهاد می کنیم که در بلوار رامسر انجام دهید، قدم زدن و تنش زدایی از وجودتان در این مسیر سر سبز و به شدت مثبت است!

این که دور تا دور شما را شمشادهای بلند اما هرس شده و درخت های سر به فلک کشیده ی نخل و توسکا تا ۲ کیلومتری روبرویتان را گرفته باشد و در نهایت شما را به دریای خزر برساند، خیلی زیباست.

بازدید از هتل قدیمی رامسر که در قسمت شمالی بلوار قرار دارد، پیشنهاد بعدی ما برای گشت و گذار و تفریح در این مکان است.

این هتل و بلوار چنان با هم نزدیک هستند و تاریخشان با همدیگر گره خورده که اگر بخواهید مثلا از بلوار دیدن کنید، انگار که باید از هتل قدیم هم بازدید کنید.

بعد از هتل قدیم هم تنها با چند قدم به باغ رامسر می رسید.

باغ رامسر در واقع همان کاخ مرمر است و در گذشته یکی از اقامتگاه های سلطنتی به حساب می آمده است.

به هر حال با حفظ جزئیات گذشته، این باغ امروزه ظاهری بسیار زیبا و سر سبز دارد که گشت و گذار در آن خالی از لطف نیست.

اگر از پیاده روی هم خسته شدید، اشکالی ندارد چون یک ساختمان آبی را در پیش رو دارید که تا قبل از سال ۵۷ کاربری دیگر داشته اما امروزه دیگر سفره خانه ای سنتی است که پذیرای همه ی شهروندان و گردشگران مختلف است و هر چیزی که بخواهید را برایتان فراهم می آورد.

پیشنهاد بعدی ما به شما رفتن به پلاژ توسکا و شهربازی آن است که در همسایگی دریای خزر قرار دارد.

این ساحل از آن جاهایی است که همیشه می توان در آن و محیط اطرافش خوش گذراند و حتی در رستوران ها و کافه های آن استراحت کرد و از فضا لذت برد.

در بازدید از بلوار معلم این نکات را به یاد داشته باشید

ظهرها مخصوصا در فصل تابستان برای قدم زدن به این بلوار نروید، خیلی گرم است.

بلوار پارکینگ اختصاصی ندارد.

نزدیک ترین پمپ بنزین به شما در فاصله  ۲٫۵ و ۲٫۱ کیلومتر شما قرار گرفته است.

اگر عکاسی دوست دارید و معمولا هم سلفی زیاد می گیرید، شما در این بلوار بهترین محیط و تصویر پس زمینه را دارید.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *