دوشنبه 6 فروردین 1403
باکو یا ایروان کدام برای سفر بهترند

باکو یا ایروان کدام برای سفر بهترند

باکو یا ایروان کدام برای سفر بهترند

همواره برای تمام افرادی که می خواهند به سفر بروند قرار گرفتن بین دو راهی، که به کدام یک از مقاصدی که به آن ها معرفی شده است بروند نیز یکی از سخت ترین شرایط ممکن است؛ به خصوص که آن دو مقصد شهرهای توریستی نظیر باکو یا ایروان باشند که سالانه پذیرای تعداد زیادی مسافر هستند.

البته که به نظر ما سفر به هر دو این شهرها می تواند گزینه های مناسبی برای شما عزیزان باشد اما در این مطلب می خواهیم بگوییم که در چه شرایطی باکو بهتر از ایروان است و برعکس.

موقعیت جغرافیایی باکو و ایروان

خب اول از همه باید به فاصله ای که این دو شهر با یکدیگر دارند بپردازیم.

شهر باکو تقریبا در نزدیکی ایران است و اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم این شهر در ساحل غربی دریای خزر در شبه جزیره ی آب شوران نیز قرار گرفته است، اگر بخواهید از راه زمینی به این شهر بروید حدود ۱۲ ساعت راه است و مهم ترین و پر رفت و آمد ترین مرز برای ورود به کشور آذربایجان، مرز آستاراست که در نزدیکی شهر آستارا قرار دارد.

از این مرز تا باکو ۳۵۰ کیلومتر راه پیش روی شماست.

اما شهر ایروان کمی فاصله ی بیشتری از ایران دارد و تقریبا اگر بخواهیم فاصله این شهر از تهران را با اتوبوس بگوییم حدود ۲۲ ساعت راه است تا از تهران به ایروان با اتوبوس برسید.

فاصله تهران تا جلفا (مرز ایران و ارمنستان) ۷۹۶ کیلومتر و فاصله تهران تا شهر ایروان ۱۱۴۸ کیلومتر می باشد.

جاذبه‌های گردشگری گرگان

اگر برایتان فاصله مهم است که باید بگوییم باکو می تواند گزینه مناسب تری برایتان باشد چه با هواپیما و یا با اتومبیل شخصی می توانید راحتر به این شهر دسترسی داشته باشید، اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که باکو شهر نسبتا کوچکتر از ایروان است و قدرت مانور شما در ایروان جهت گشت و گذار و تفریح قطعا بیشتر از باکو است.

شرایط آب و هوایی باکو و ایروان

ایروان

ایروان

از لحاظ شرایط آب و هوایی کشور ارمنستان جز کشورهای سرد جهان قرار دارد.

ایروان هم از این قاعده خارج نیست، به همین منظور در تابستان به دلیل این که شرایط آب و هوایی در این شهر مناسب تر است مسافران زیادی را به سمت خود جهت شنا و کوهنوردی و دیگر فعالیت ها به خود جذب می کند.

در فصل زمستان این شهر سفید پوش می شود و دمای هوا به نسبت در پایین ترین حد خود قرار دارد.

باکو

باکو

از لحاظ آب و هوایی شهر باکو، زمستان های بسیار سردی دارد، به همین نسبت تابستان های بسیار گرمی هم نیز دارا می باشد.

با توجه به برگزاری جشن نوروز در آذربایجان و طراوت نسبی هوا و شاد بودن مردم، بهار برای سفر به کشور آذربایجان و شهر باکو مناسب ترین زمان است.

زمستان های این شهر هم نیز بسیار سرد و نمناک است.

بهترین زمان سفر به باکو و ایروان

با توجه به مقایسه ای که در بالا انجام شد بهترین زمان برای سفر به باکو می تواند ماه های جون، جولای و می (اردیبهشت، خرداد و تیر) باشد.

جاذبه‌های گردشگری ساوجبلاغ

هرساله بسیاری از گردشگران در این ماه ها به باکو سفر می کنند.

مسلم است که هتل های باکو و پروازهای باکو در این ایام افزایش نرخ خواهند داشت؛ و بهترین زمان برای سفر به ایروان فصل بهار و تابستان است که شرایط جوی بسیار مناسب و معتدلی در این شهر برقرار است.

هزینه های در سفر به باکو و ایروان

دو شهر ایروان و باکو هر دو شهرهای آن چنان گرانی نیستند که شما نیاز به یک گونی پول برای سفر به آن ها داشته باشید.

اما میزان هزینه ها به نسبت برنامه ریزی که شما در سفرتان در نظر دارید متفاوت است و ممکن است به جای این که یک سفر اقتصادی داشته باشید شاهد سفری به شدت گران شوید.

پس پیشنهاد ما این است که با توجه به این که ایروان و باکو هر دو جزء شهرهای ارزان قیمت هستند سعی کنید با یک برنامه سفری مشخص هزینه های خود را کنترل کنید.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *