چهارشنبه 8 فروردین 1403
شیرینی بی بی

شیرینی بی بی یکی از قدیمی ترین قنادیهای یوسف آباد

شیرینی بی‌بی از کجا شروع شد

در حدود سال 1360 بود که یک قنادی به نام شیرینی سرا در یکی از کوچه های فرعی یوسف آباد باز شد. این قنادی در طبقه اول یک ساختمان دو طبقه شمالی واقع شده بود و برای ورود به آن باید از یک حیاط عبور می‌گردید.

با توجه به اوضاع اقتصادی و کمبود مواد اولیه، ویترین‌های این قنادی آن چنان پر و پیمان نبودند و بنا به مقتضای روز شیرینی آماده می‌کردند؛ اما محصول کارشان بی‌نظیر بود و حتی در سال‌های فراوانی قبل و بعد از آن هم نظیر شیرینی‌های شیرینی سرا را بسیار کم دیده‌ایم.

کیک‌های شکلاتی با آلبالو، کیک ناپلئونی، تارت توت فرنگی و شیرینی‌های خشک دورنگی که حالا قنادی بی بی به آن می‌بالد، بعضی از محصولات شیرینی سرا بودند.

اما بعدها قنادی بی‌بی تبدیل به مشهورترین قنادی یوسف‌آباد و یکی از مشهورترین قنادی‌های تهران شد. هرکجای تهران که باشید به شما سفارش می‌کنند کیک تولدتان را از  شیرینی بی‌بی تهیه کنید.
سطح قیمت های شیرینی بی‌بی خوب و مناسب است، اما گران‌ترین شیرینی قنادی بی‌بی باقلوای ویژه بی‌بی است شیرینی لذیذی که هر عشق شکمی را از هر جای تهران به یکی از شعبه‌های بی‌بی میکشاند! در مورد بی‌بی نکته جالبی که دهان به دهان می‌چرخد، حفظ کیفیت انواع شیرینی‌های‌تر و کیک‌هاست. در حالی که بی‌بی در ابتدا فقط شیرینی‌های خشک مشهوری داشت.
مشهورترین جنسی که در شیرینی بی‌بی‌ پیدا می‌کنید، کیک شکلاتی این شیرینی‌ فروشی است که در تمام تهران معروف است و هر جا نام کیک شکلاتی بیاید همگی به یاد بی‌بی می‌افتند. بی‌بی علاوه بر شعبه یوسف آباد شعبه‌های دیگری در قیطریه، سعادت آباد و شهرک غرب افتتاح کرده است.

شیرینی بی بی | یوسف آباد

آدرس: یوسف آباد – خیابان سید جمال اسدآبادی – خیابان شهید مهرام(مدبر) – پلاک 29

تلفن: 02188007770

شیرینی بی بی | شهرک غرب

آدرس: شهرک غرب – خیابان فرحزادی – بعد از بیمارستان آتیه – جنب پارک نیما – پلاک 40

تلفن: 02188077622

شیرینی بی بی | شعبه سهیل

آدرس: خیابان دکتر شریعتی – بالاتر از بزرگراه صدر – (محمد میرزاپور) خیابان سهیل – ابتدای خیابان نظامی – پلاک 6

تلفن: 02122208358

درباره‌ی امیرحسین ملکشاد

یک نظر

  1. عالی خوشمزه
    مخصوصا کیک شکلاتی های معروفش
    تو یوسف اباد و دولت هم شعبه داره
    می ارزه راهاو دور کنی و کیکای تازه و خوشمزشو بخوری مخصوصا کیک شکلاتی????????

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *