پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
چگونه هزينه هاى عروسى خود را مديريت كنيم؟

چگونه هزينه هاى عروسى خود را مديريت كنيم؟

کاهش هزینه های عروسی

 

چگونه هزينه هاى عروسى خود را مديريت كنيم؟

يكى از مهم ترين مسائلى كه پس از نامزدى وجود دارد، برنامه ريزى براى يك عروسى كم هزينه و به صرفه است.برنامه ريزى اولين و مهم ترين كارى است كه بايد در اين راستا انجام دهيد. در طى اين برنامه ريزى شما را درباره اينكه تا چه حد بودجه داريد آگاه مى كند و پس از آن شايد متوجه شويد بهتر است تعدادى از اين هزينه ها را كاهش دهيد. اجازه ندهيد اين مسئله شما را نگران كند بلكه شما بايد عاقلانه برنامه ريزى كنيد و از ١٢ روش موثر براى كاهش هزينه هاى جشن عروسى كه در مقاله زير مطرح شده است استفاده كنيد.

 

١- در اولين مرحله ليست مهمان هاى خود را تهيه كنيد. به اين ترتيب كه از نزديكان درجه يك خود و همسرتان شروع كنيد و تا جايى كه فكر مى كنيد بودجه تان جواب مى دهد ادامه دهيد. سعى كنيد اين ليست را به گونه اى آماده كنيد كه تا حد ممكن افرادى كه نيازى به دعوت آن ها نيست در اين ليست نباشند. بيشترين هزينه ى جشن عروسى مربوط به مهمان ها است. كم يا زياد شدن چند نفر مى تواند تفاوت چشم گيرى را در هزينه هاى عروسى شما حاصل كند.

 

چگونه هزينه هاى عروسى خود را مديريت كنيم؟

٢- فيلمبردارى و عكاسى در عروسى يكى از پرهزينه ترين و وقت گيرترين مسائلى است كه عروس و داماد درگير آن مى شوند . درصورتى كه اين عكس ها پس از عروسى خيلى كم مورد استفاده قرار مى گيرند و در بيشتر موارد در آلبومى نگه داشته مى شوند كه سال تا سال هم كسى به آن سرى نمى زند.

يكى از راه هايى كه مى توانيد اين هزينه هاى اضافى در عروسى خود را كاهش دهيد اين است كه در ميان اطرافيان جستجو كرده، اگر كسى علاقه و هنر انجام اين كار را داشت از او درخواست كنيد كه فيلمبردارى عروسى شما را انجام دهد.

 

راه دومى كه وجود دارد استفاده از هلى شات( فيلمبردارى و عكس بردارى هوايى) است كه هزينه هاى مربوط به فيلمبردار را حذف مى كند.

خريد هاى لازم عروسى

 

٣- شايد شما در فكر كيكى بسيار بزرگ و چند طبقه باشيد اما بدانيد هزينه كردن زياد براى كيك كار بيهوده اى است. در مراسم عروسى در بيشتر مواقع استفاده از كيك فقط به زمان بريدن كيك محدود مى شود و پس از آن كسى از آن كيك نمى خورد. پس سفارش كيكى به اين بزرگى كه هزينه زيادى هم مى برد كار صد در صد اشتباهى است. اگر علاقه زيادى به كيك هاى چند طبقه داريد و هميشه دوست داشته ايد در شب عروسيتان كيكى اينچنين داشته باشيد بهتر است براى حذف هزينه هاى مازاد عروسيتان از كيكى مصنوعى استفاده كنيد كه فقط طبقه اولش با مواد طبيعى درست شده است. البته حواستان باشد كسى از اين موضوع بويى نبرد!

 

کاهش هزینه های عروسی

٤- در انتخاب محل عروسى دقت زيادى كنيد.

اينكه مكان عروسيتان حتما در جاى معروفى باشد اصلا اهميتى ندارد. بيشتر از آن مهم است كه در جايى كه عروسى را برگزار مى كنيد احساس آرامش و راحتى كنيد و همچنين هزينه هاى اضافى را تا حد امكان كاهش دهيد. شايد شما در فضايى باز احساس آرامش كنيد و يا در محلى سربسته. اين انتخاب كاملا به سليقه شخصى دو طرف بر مى گردد. پس بهتر است بيشتر از اين كه به حرف مردم بها دهيد، شخص خودتان را در رأس تصميمات قرار دهيد.

 

٥- براى دكور عروسى خود قبل از اين كه به خريد برويد برنامه ريزى هاى لازم وا انجام دهيد و به طور دقيق مشخص كنيد چه چيزهايى را لازم داريد تا در عمل انجام شده قرار نگيريد و ناگهان متوجه نشويد كه هزينه بسيار زيادى را بايد صرف اين كار كنيد. براى برگزارى يك عروسى كم هزينه و به صرفه به اين نكته توجه كنيد كه در بسيارى از موارد سادگى خيلى شيك تر از تجملات زياد است.

 

٦- تزئينات عروسى با گل جزو مواردى است كه همه ى افراد به آن علاقه دارند ولى شايد همه بودجه لازم براى اين كار را نداشته باشند. قبل از سفارش گل به چند گل فروشى مراجعه كنيد تا حدود قيمت ها در دستتان باشد. حال با اين آگاهى مى توانيد در مورد مقدار گل هايى كه مى خواهيد سفارش دهيد تصميم بگيريد. با اين كار مى توانيد كمك فراوانى به كاهش هزينه هاى جشن عروسى بكنيد.

شرکت های تشریفاتی خوب چه ویژگی هایی دارند؟

 

کاهش هزینه های عروسی

٧- اينكه هر قسمت از كارهاى عروسى را به جايى جداگانه واگذار كنيد كار كاملا اشتباهى است چون پس از اتمام كارها با جمع كردن هزينه هاى انجام شده ناگهان متوجه مى شويد كه هزينه ى هنگفتى را بدون اينكه بفهميد پرداخت كرده ايد . بلكه بهتر است به جاى اين كار از ابتدا جايى را اجاره كنيد كه مسئوليت تمامى كارها را متقبل شود.

 

٨- آيا مى دانستيد هزينه هاى عروسى با اضافه شدن هزينه هاى مربوط به مو و صورت عروس دوبرابر مى شود؟

همانطور كه در مورد هاى قبل هم به اين موضوع اشاره شد، سادگى در عروسى بسيار زيباتر و شيك تر از انجام كار هاى عجيب غريب است. اگر به سادگى و آرايش كم علاقه داريد هيچ اجبارى نيست كه در اين مراسم خودتان را مجبور به انجام كار هاى عجيب غريب كنيد. اگر مهارت هاى لازم را براى آماده كردن خودتان داريد دريغ نكنيد. چون علاوه بر حذف هزينه هاى مازاد عروسى، با اطمينان و آرامش بيشترى نيز آماده خواهيد شد.

نكته ى آخر در مورد كاهش هزينه هاى جشن عروسى

اين مواردى كه در متن بالا گفته شد به هيچ وجه براى ترساندن شما از برگزارى جشن عروسى نيست، بلكه براى آگاه كردن شما از هزينه هاى پنهانى است كه در اين جشن وجود دارد و بسيارى از زوجين از وجود آن ها آگاهى ندارند و براى آن برنامه ريزى نمى كنند. با يك برنامه ريزى عاقلانه و درست نه تنها بودجه شما كم نمى آيد بلكه يك شب خاطره انگيز براى شما و همسرتان و همچنين مهمان هايتان رقم خواهد خورد.

 

ترنم صارمی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *