پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
رفتارهای خودخواهانه در زندگی مشترک
Caucasian couple arguing on sofa

رفتارهای خودخواهانه در زندگی مشترک

رفتارهای خودخواهانه در زندگی مشترک

پسرها دخترها را ملاقات مى كنند، عاشق مى شوند، سپس ازدواج مى كنند و به خوبى و خوشى تا آخر عمر با يكديگر زندگى مى كنند. اين اتفاقى است كه در تمامى داستان ها و قصه هاى عاشقانه رخ مى دهد. اما آيا در واقعيت هم همينگونه است؟
زندگى متأهلى براى هر فردى چالشى است كه علاوه بر خواسته هاى خود، به خواسته هاى فرد ديگرى كه در زندگى اش وارد شده است احترام بگذارد و عمل كند. آيا همه ى افراد در اين راه موفق هستند؟ مسلماً اينگونه نيست. رفتارهاى خودخواهانه در زندگى مشترك جزو بزرگترين عواملى هستند كه يك ازدواج را نابود مى كنند. در اين مقاله ٥ رفتار خودخواهانه در ازدواج را بررسى خواهيم كرد. اگر به تازگى وارد زندگى مشترك شده ايد و يا قصد داريد وارد اين مرحله از زندگيتان شويد، خواندن اين مقاله براى اين شروع كمك بزرگى به شما خواهد كرد.

١- خودخواهى و غرور يكى از علل مشكلات زندگى مشترك خواهد بود. فردى كه فقط به خواسته هاى خود توجه مى كند و نيازهاى همسرش را برآورده نمى سازد، رفته رفته زندگى متأهلى اش را به سمت شكست مى برد. در بعضى از رابطه ها شخص تصور مى كند كه همسرش وظيفه دارد علاقه و عشق بيشترى نسبت به او داشته باشد. در اينگونه روابط شخص با گذشت زمان متوجه مى شود كه توقع كاملاً بى جايى داشته و رابطه آنگونه كه او مى خواهد پيش نمى رود. به همين دليل رفتار نادرست بيشترى را انجام مى دهد. نهايت اينگونه مسائل فروپاشى زندگى مشترك خواهد بود.

احساس صمیمیت پس از ازدواج

رفتارهای خودخواهانه در زندگی مشترک

٢- هر شخصى و قاعدتاً در پيرو آن هر رابطه اى مشكلاتى را دارد. در زندگى مشترك گاهى دو طرف در مسائل مختلف كوچك و بزرگ تفاوت نظر پيدا مى كنند.  هيچگاه سعى نكنيد با بحث و دعوا و يا زورگويى حرف و عقيده تان را به كرسى بنشانيد. كافى است با كمى آرامش درباره مشكل پيش آمده با همسرتان صحبت كنيد. با استفاده از اين راه به راحتى مى توانيد راه حلى براى مشكلتان پيدا كرده كه دو طرف را راضى كند.

رفتارهای خودخواهانه در زندگی مشترک

٣- . هيچگاه نمى توان شخصى را پيدا كرد كه عارى از هرگونه اشكالى باشد. همانگونه كه شما نيز نقاط ضعفى در رفتارتان وجود دارد، همسر شما نيز به طور قطع مشكلاتى را خواهد داشت. كافى است كمى بخشنده باشيد و همسرتان را براى هرچيز كوچكى مؤاخذه نكنيد. انسان جايزالخطاست و قطعاً زمان هايى وجود خواهد داشت كه از همسرتان اشتباهاتى سر بزند. فراموش كردن اين اشتباهات و بخشيدن همسرتان در اين موارد او را در اينباره آگاه مى كند كه در بعضى شرايط او نيز شما را ببخشد.
٤- ذات زن و مرد كاملاً متفاوت است و هركدام خواسته هايى را در رأس نيازهايشان قرار مى دهند. يكى از رفتارهاى خودخواهانه در زندگى مشترك بى توجهى به همين خواسته ها است. جنس مذكر در هر دوره، مكان و زمانى خواستار توجه و احترام بوده است. كار بسيار تأثير گذار و در عين حال ساده اى كه مى توانيد در اين باره انجام دهيد، مشورت كردن با شوهرتان در مورد مسائل مختلف و توجه به نظر او است.

استرس های قبل و بعد از ازدواج

رفتارهای خودخواهانه در زندگی مشترک

در همين حال، در رأس خواسته هاى زنان اهميت و بروز احساسات همسرشان قرار دارد. هر خانمى با هر ويژگى اخلاقى، در نهايت از توجه و ابراز محبت همسرش لذت خواهد برد. با كمى توجه بيشتر و ابراز محبت به همسرتان مى توانيد او را كاملاً راضى و خوشحال نگه داريد.
٥- در نهايت هيچگاه رابطه تان را با همسرتان قطع نكنيد. چه اين رابطه از لحاظ جنسى باشد و چه احساسى. سعى كنيد هميشه جايگاه اين روابط را در زندگيتان ثابت نگه داشته و با بروز هر مشكلى آن را خدشه دار نكنيد. هر زوجى با دورى به سرعت سرد شده و مشكلات بزرگترى را درست خواهند كرد. اگر مشكلاتتان با صحبت حل نشد، بهتر است قبل از اين كه به معضلى بزرگ تبديل شود آن را با شخصى كه يا سن و تجربه بيشترى دارد و يا علم بيشترى نسبت به روابط دارد درميان بگذاريد.

ترنم صارمی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *