جمعه 10 فروردین 1403
۹ آداب و رسوم جالب برای برگزاری جشن عروسی در نقاط مختلف جهان

۹ آداب و رسوم جالب برای برگزاری جشن عروسی در نقاط مختلف جهان

۹ آداب و رسوم جالب برای برگزاری جشن عروسی

برگزاری جشن عروسی سنتی است که در تمام کشورهای مختلف برگزار می‌شود. برگزاری جشن عروسی در هر فرهنگی با آداب و رسوم خاص خود همراه است و جزئیات مراسم ازدواج در کشورهای مختلف با هم متفاوت است. در این مطلب برخی آداب و رسوم عجیب ازدواج در کشورهای مختلف را با هم می‌بینیم.

۱) خرید سه لباس عروس

از آن‌جا که کشور چین دارای قومیت های زیادی است فرهنگ و آداب و رسوم مختلفی برای برگزاری جشن عروسی دارد. در بعضی مناطق چین تازه عروس بجای خرید یک لباس عروس سفید، سه لباس عروس انتخاب می‌کند. لباس اول که کی پائو نامیده می‌شود، لباس ساده و بلند گلدوزی شده است که اکثرا به رنگ قرمز انتخاب می‌شود. زیرا در فرهنگ چینی قرمز رنگ خوشبختی و خوش شانسی است. لباس دومی که بیشتر از فرهنگ غربی نشئت می‌گیرد یک لباس سفید است که پوشیدن آن‌ امروزه در بیشتر کشور‌ها رایج است. در نهایت لباس سوم یک لباس شب رنگی است که عروس در انتهای مراسم آن را می‌پوشد.

۹ آداب و رسوم جالب برای برگزاری جشن عروسی در نقاط مختلف جهان

۲) طراحی کردن دست‌های عروس

در هندوستان قبل از برگزاری جشن عروسی، عروس و دوستان و خانواده او دست‌ها و پاهای خود را با طراحی بسیار زیبا و استادانه‌ای تزئین می‌کنند. این طرح‌ها معمولا با حنای گیاهی کشیده می‌شوند و به صورت موقت هستند و بعد از چند هفته پاک می‌شوند. این طرح‌ها فوق العاده پیچیده هستند و زمانی زیادی برای کشیدن آنها صرف می‌شود.

۹ آداب و رسوم جالب برای برگزاری جشن عروسی در نقاط مختلف جهان

۳) پرش از روی جارو

در برخی فرهنگ‌های آفریقایی و آمریکایی پرش از روی جارو یکی از سنت‌های برگزاری جشن عروسی است. ریشه این آیین به دوران برده‌داری در آمریکا بر می‌گردد. در دوره قبل از جنگ داخلی آمریکا که ازدواج زنان و مردان آفریقایی _ آمریکایی با یکدیگر به رسمیت شناخته نمی‌شد، مردان و زنان اتحاد خود را با پرش از روی جارو نشان می‌دادند.

برای مراسم خواستگاری چی بپوشم؟

برگزاری جشن عروسی سنتی

۴) شکستن لیوان شیشه‌ای

یکی از سنت‌های عروسی یهودیان شکستن لیوان‌های شیشه‌ای توسط داماد است. به این ترتیب که معمولا در انتهای مراسم داماد لیوانی شیشه‌ای را در زیر پای خود شکسته و خرد می‌کند. برخی بر این باورند که شکستن شیشه برای آنان شادی و خوشحالی همیشگی را در پی خواهد داشت.

برگزاری جشن عروسی سنتی

۵) ساقدوش‌های کوچک

معمولا ساقدوش‌های عروس در مراسم ازدواج سلطنتی در انگلستان دختر بچه‌های کم سن و سال هستند. در مراسم ازدواج سلطنتی شاهزاده ویلیام و کاترین میدلتون ساقدوش‌های عروس دختر بچه‌های ۳ ساله بودند.

برگزاری جشن عروسی سنتی

۶) کیک عروسی عجیب

برگزاری جشن عروسی در کشور پرو دارای یک سنت بسیار جالب و هیجانی برای زنان مجرد است. به این ترتیب که در بین لایه‌های کیک جشن عروسی روبان‌هایی قرار داده شده‌اند. در انتهای یکی از این روبان‌ها یک حلقه ازدواج قرار داده شده است. زنان مجرد قبل از بریدن کیک هر کدام یکی از روبان‌ها را انتخاب و می‌کشند. اعتقاد بر این است که هر کسی که روبان دارای حلقه را بدست آورد نفر بعدی برای ازدواج است.

برگزاری جشن عروسی

۷) سر بریدن گاو

برگزاری جشن عروسی در جنوب آفریقا با رقص‌های پر جنب و جوش بین خانواده عروس و داماد آغاز می‌شود. ابتدا عروس لباس سفید پوشیده و پس از برگزاری مراسم در کلیسا لباس خود را عوض کرده و لباس قبیله‌ای می‌پوشد. سپس خانواده داماد در استقبال از خانواده عروس گاوی را سر می‌برند. عروس نیز با قرار دادن مقداری پول در شکم گاو نشان می‌دهد که دیگر جزئی از خانواده داماد است.

برگزاری جشن عروسی

۸) باج دادن داماد به خانواده عروس

در این سنت قبل از برگزاری جشن عروسی داماد به خانه عروس می‌رود. به شوخی، دوستان و خانواده عروس داماد را رد می‌کنند و داماد برای راضی کردن آنها هدیه، پول و جواهراتی را به آنها می‌دهد. دامادهای روسی برای بدست آوردن عروس خود مجبورند هر کاری بکنند. حتی گاهی داماد مجبور می شود که برای راضی کردن خانواده و دوستان عروس رقص‌های احمقانه‌ای نیز انجام دهد، پاسخ معماهای طرح شده را پیدا کند و یا حتی پوشک بچه را عوض کند. هر وقت داماد توانست خانواده عروس را راضی کند می‌تواند عروس را ببیند و مراسم آغاز شود.

چرا گرفتن جشن عروسی مهم است

۹) دزدیدن کفش داماد

در حالی که دامادهای روسی برای بدست آوردن عروس خود هر نوع باجی می‌دهند. مردان پاکستانی نیز محبورند برای سالم برگرداندن کفش‌های خود پول بدهند. پس از برگزاری جشن عروسی، عروس و داماد به خانه بر می‌گردند تا مراسمی تحت عنوان “نمایش صورت عروس” را برگزار کنند. دوستان و خانواده هر دو طرف یک شال سبز را بر سر عروس و داماد نگه داشته و یک آینه را در مقابل عروس قرار می‌دهند تا عروس نقابی که در طول مراسم عروسی بر صورت داشته را بردارد. درحالی که عروس و داماد مشغول تماشای یکدیگر می‌شوند، بستگان عروس کفش داماد را برداشته و برای برگرداندن سالم آنها از داماد تقاضای پول می٬کنند.

برگزاری جشن عروسی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *