پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
چگونه مى توانم يك پيشنهاد ازدواج را رد كنم؟

چگونه مى توانم يك پيشنهاد ازدواج را رد كنم؟

چگونه مى توانم يك پيشنهاد ازدواج را رد كنم؟

رد پیشنهاد ازدواج

تنها جايى كه پاسخ به پيشنهاد ازدواج هميشه “بله ” است قصه ها است.
در دنياى واقعى دلايل زيادى براى رد كردن پيشنهاد ازدواج وجود دارد و بسيارى از مواقع اين اتفاق رخ مى دهد.
پيشنهاد ازدواج يكى از مهم ترين مسائلى است كه هر انسانى در زندگى اش با آن برخورد مى كند و پاسخ به اين سوال مى تواند به كلى زندگى اش را تغيير دهد. حال اين كه زندگى شما را بهبود دهد و يا مشكلاتى را براى شما ايجاد كند عمدتا بستگى به عاقلانه بودن اين تصميم دارد.
در مقاله زير نكاتى براى جواب نه دادن به خواستگار مطرح شده است تا بتوانيد به بهترين نحو و بدون ناراحتى طرفين اين كار را انجام دهيد.
١- كاملا روشن و واضح براى خود و طرفتان دليل رد كردن اين پيشنهاد را مطرح كنيد.
ترس از اين موضوع كه شايد گفتن واقعيت كدورت به وجود بياورد و يا طرفتان را ناراحت كند كاملا اشتباه است.
مطمئن باشيد كه آن شخص هم ترجيح مى دهد واقعيت را بشنود حتى اگر تلخ و ناراحت كننده باشد.
٢- با ذهن طرفتان و با كلمات بازى نكنيد.
در دنياى واقعى اين بازى هاى ذهن جايى ندارند. البته كه خيلى از افراد براى ارائه اين پيشنهاد، خود ممكن است با نوعى مزاح شروع به صحبت كنند اما زمانى كه طرفتان به طور واضح پيشنهاد خود را مطرح كرد به جا نيست كه شما با نوعى شوخى پاسخش را بدهيد.چه قصد رد كردن پيشنهاد ازدواج او را داريد و چه پاسختان مثبت است.

چگونه مى توانم يك پيشنهاد ازدواج را رد كنم؟

٣- اگر در مكانى عمومى هستيد و احتمال مى دهيد طرفتان پيشنهاد ازدواج را در آن لحظه مطرح كند بهتر است اگر جوابتان نه است كاملا خود را آماده كنيد و حرف هايى را كه قرار است در پاسخ به او بدهيد در ذهنتان داشته باشيد.
در بعضى شرايط در جمعى هستيد و تعدادى از افراد در اين مراسم هستند.
در اين حالت بهتر است قبل از اين كه طرفتان پيشنهادش را در جمع مطرح كند به گونه اى او را از جواب خود آگاه كنيد تا در جمع شخصيت او خورد نشود.
٤- به فشارى كه از طرف ديگران بر شما وارد مى شود توجهى نكنيد.
در بعضى شرايط مادر، پدر و يا دوستان و آشنايان شما را تحت فشار قرار مى دهند و مجبور به انجام كارهايى در راستاى جواب مثبت به طرفتان مى كنند. اين تصميم كاملا شخصى مى باشد و بدانيد به هيچ كسى غير از شخص خود شما مربوط نمى شود.
پس كاملا مودبانه و با حفظ حرمت جوابتان را رك و پوست كنده بگوييد و از آن ها بخواهيد كه در اين باره اصرار نورزند.
جواب نه دادن به خواستگار عيب محسوب نمى شود و اگر به صورت كاملا مودبانه مطرح شود هيچ مشكلى را هم ايجاد نخواهد كرد.

تکنیک های مدیریت دعوای زناشویی

پاسخ مناسب و مؤدبانه اى كه در مقابل اين افراد كه اصرار بيهوده مى ورزند مى توانيد بدهيد به صورت زير مى باشد:

– فعلا برنامه و قصدى براى ازدواج ندارم، اگر روزى اين شرايط تغيير كرد حتما به شما اطلاع خواهم داد.-

چگونه مى توانم يك پيشنهاد ازدواج را رد كنم؟

٥- هرگز هنگامى كه طرفتان در حال گفتن اين پيشنهاد است و شما قصدتان رد كردن پيشنهاد ازدواج او است، لبخند نزنيد.
شما با رفتارى كه با بدنتان انجام مى دهيد و يا به قولى زبان بدنتان امكان دارد آن شخص را به اشتباه بياندازيد و او را نسبت به اين موضوع اميدوار كنيد كه اين عمل باعث مى شود شوك وارده از پاسخ شما او را ناراحت تر كند.
٦- درست است كه جواب نه دادن به خواستگار كار آسانى نيست اما شما مى توانيد با رعايت برخى نكات ساده از فشار اين داستان هم بر شما و هم طرفتان به طرز چشم گيرى بكاهيد.
اگر در مكانى عمومى قرار داريد و اطرافيان توجهشان به شما جلب شده است، پيش از اين كه پاسخ دهيد از طرفتان بخواهيد تا آن محل را ترك كنيد و در جايى خلوت تر و به دور از ديگران جواب خود را بدهيد.
٧- هيچگاه سعى نكنيد پاسخ مثبتِ با شرط و شروط بدهيد.
اگر احساس مى كنيد براى ازدواج آماده نيستيد و يا شخصى كه اين پيشنهاد را به شما داده است شخص مد نظر شما نيست بدون هيچ مكثى اين جواب را به او بدهيد.
ازدواجى كه بخواهد با شرط و شروط آغاز شود نهايتا يك سال ادامه پيدا خواهد كرد. پس بهتر است نه زندگى خود را به شوخى بگيريد و نه طرف مقابلتان را به بازى.
٨- با رفتارى كه در اين دوره نشان مى دهيد مى توانيد باعث شويد طرفتان به حالت عادى بازگردد و اين موضوع را فراموش كند و يا به عكس كارى كنيد كه او تا آخر عمر نتواند درباره ازدواج تصميم بگيرد و احساس ضعف بكند.
در اين راستا مى توانيد به او القا كنيد كه اگر جواب رد مى دهيد به هيچ عنوان دليلش بد بودن او نيست و او از هر لحاظ كامل به نظر مى رسد، بلكه دليل آن كاملا به شخص خود شما بر مى گردد كه خود را براى اين تصميم بزرگ آماده نمى بينيد.

مزایای رابطه جنسی در ازدواج

چگونه مى توانم يك پيشنهاد ازدواج را رد كنم؟

زمانى كه قصد داريد درباره ازدواج تصميم بگيريد حتما  فكر به آينده را در رأس اهداف خود قرار دهيد. گاهى شما با در نظر گرفتن ظواهر به تنهايى تصميم اشتباهى مى گيريد و شايد در آن لحظه به نظر شما اين ازدواج مناسب به نظر نرسد.
به همين دليل بهتر است كه قبل از اين كه نظر خود را اعلام كنيد از طرفتان بخواهيد زمانى را به شما بدهد تا در اين بار بيشتر فكر كنيد. اما در صورتى كه در اينباره كاملا اطمينان پيدا كرده ايد و قصدتان رد كردن پيشنهاد او است، با استفاده از راه هاى نه گفتن به خواستگار كه در بالا گفته شد مى توانيد باعث ايجاد ناراحتى در طرف مقابلتان هم نشويد.

ترنم صارمی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *