پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
چرا بعضی ها مجردی را ترجیح می دهند؟

چرا بعضی ها مجردی را ترجیح می دهند؟

چرا بعضی ها مجردی را ترجیح می دهند؟

متاسفانه نرخ تجرد در ایران به شکل چشم گیری افزایش یافته.
دلایل زیادی پشت این تجرد وجود دارد. اما اگر مجرد هستید، آیا تا به حال از خود پرسیده اید که دلیل واقعیتان چیست؟
آیا در مواجه با این سوال جواب های روتین و همیشگی را که اکثرا می گویند را به زبان می آورید ؟
آیا واقعا به دلیلی که بر زبان می آورید اعتقادی هم دارید؟

چرا بعضی ها مجردی را ترجیح می دهند؟

دلایل اصلی مجردی

دلایل اصلی مجردی از نقطه نظر جنسیتی کاملا متفاوت است. از این رو بهتر است به تفکیک هر کدام را در ابتدا بررسی کنیم و سپس به یک نتیجه گیری کلی برسیم:

دلایل مجردی آقایان

در ابتدا به دلایل مجردی آقایان پرداختیم به این خاطر که شاید بار مسئولیت سنگین تری را باید به دوش بکشند. اما آیا واقعا اینطور است؟
آیا تنها آقایان هستند که حس می کنند تمام مسئولیت را باید به تنهایی به دوش بکشند؟
آیا واقعا ازدواج برای آقایان حکم اسارت و بردگیست؟! قطعا خیر!

چرا بعضی ها مجردی را ترجیح می دهند؟

امروزه حتی در بسیاری از خانواده ها دیده می شود که بار مسائل مالی نیز بین زن و مرد به صورت مساوی تقسیم می شود و تنها آقایان نیستند که باید از بسیاری تفریحات دوره مجردی خود دست بکشند!
دلایل مختلفی برای تجرد در بین آقایان دیده می شود که جزء اصلی ترین آنها می توان به بد بودن شرایط اقتصادی و یا بد شدن دوره و زمانه اشاره کرد!
در درجه اول باید به این نکته اشاره کرد که اگر به دنبال شرایط کاملا ایده آل می گردید، منتظر باشید تا شاید در سن 50 سالگی ازدواج کنید!
شرایط ایده آل برای انسان هیچگاه به آن شکل که انتظارش را دارد به وجود نخواهد آمد، زیرا آمال و آرزو های انسان و سطح ایده آل او با رشد اش هموراه در حال تغییر است!

مدل لباس نامزدی برای دختر خانم‌های جوان ایرانی که به تازگی قصد ازدواج دارند

چرا بعضی ها مجردی را ترجیح می دهند؟

از این رو شما همواره میل به ایجاد شرایط بهتر دارید و با گذر زمان جسارت شما برای ریسک کردن نیز کاهش یافته و از این رو سخت تر تن به ازدواج می دهید !
پس اگر واقعا به دنبال ازدواج هستید بهتر است با یک حداقل منطقی شروع کنید و در گذر زمان و همراهی یک یار همیشگی به آرزو های خود برسید! به علاوه اینکه آسایش خاطری که یک همراه همیشگی برای شما به ارمغان می آورد با هیچ هدف و آرزویی قابل قیاس نیست!! پس نترسید و اقدام کنید!

چرا بعضی ها مجردی را ترجیح می دهند؟

دلیل دوم که بسیاری از آقایان از آن گله مند هستند، بد شدن دوره زمان و پیدا نشدن فرد مناسب برای ازدواج است. اما این موضوع فقط به ایده آل گرایی باز می گردد.
شاید این خود خواهی باشد که تصور کنید همه افراد برای شما نا مناسب هستند. بعضا شما باید کمی میزان تطابق خود را با دیگران بیشتر کنید.
هیچ دو انسانی در دنیا کاملا با یکدیگر سازگاری ندارند. حتی اگر به پدر و مادر خود بنگرید این مساله را بهتر درک می کنید.
همیشه بین هر دو انسانی اصطاک هایی وجود خواهد داشت، اما این شما هستید که می توانید با صبوری و کمی درک متقابل زندگی را برای خود و همسرتان شیرین کنید.
پس این را باید بدانید که هیچ فردی کاملا ایده آل شما نخواهد بود و اگر بخواهید عیب جویی کنید، سالیان طولانی باید در تنهایی سپری کنید.

دلایل تجرد

دلایل تجرد بانوان

بانوان عمدتا از وضعیت مالی و عدم امنیت احساسی حراص دارند.
وضعیت مالی یا همان ثبات مالی مساله ایست که اکثر بانوان در هنگام ازدواج از آن بیم داشته و به همین خاطر تن به ازدواج نمی دهند. بیشتر این موضوع به خاطر تجمل گرایی و سطح بالای توقع و رویا بافی های بی مورد است.
قطعا اینکه توقع داشتن زندگی مرفع تر از چیزی که در حال حاضر دارید، کمی رویایی به نظر می رسد. البته در موارد معدود این شرایط مقدور می شود، اما فراموش نکنید در موارد معدود!
اینکه توقع داشته باشید وضعیت مالی کسی که شاید بیست سال از پدر شما کوچک تر است، بهتر از پدر شما باشد، منطقی به نظر نمی رسد.
فراموش نکنید ساختن یک زندگی خوب، بهتر از ورود به یک زندگی خوب است. تقریبا این همان روشی بود که مادران شما با آن زندگی مشترک خود را شروع کرده اند!
البته نا گفته نماند که داشتن یک سری حداقل در این موارد نیز حائز اهمیت است.

تشک خوشخواب خوب چه ویژگی هایی دارد؟

دلایل تجرد

دلیل دیگر عدم امنیت احساسی بانوان است.
قطعا از نظر احساسی بانوان بسیار بیش از آقایان آسیب پذیر هستند. داشتن یک زندگی عاشقانه و رویایی یک ایده آل بسیار عالی و در صورتی که قدم های درستی در زندگی برداشته شود، کاملا دست یافتنی است. اما اینکه همواره به دنبال یک زندگی رومانتیک و به دور از هر گونه اختلاف باشید، کاملا دور از ذهن است.
هیچ انسانی تحت همه شرایط رفتار یکسانی از خود نشان نمی دهد. پس توقع داشتن یک زندگی کاملا عاشقانه و به دور از هر گونه دغدغه، فقط برای غصه هاست و اگر به این باور تن به ازدواج دهید به شدت دچار آسیب می شوید.
پس بهتر است بیشتر به اخلاقیات اهمیت دهید و به دنبال انسانیت و اخلاقیات باشید.

ازدواج یا تجرد؟

به صورت مختصر می توان گفت که اگر با دید باز شریک زندگی خود را انتخاب کنید، قطعا زندگی به دفعات بهتری خواهید داشت.
نمی توان گفت که ازدواج باعث افزایش مسئولیت ها و یا مشکلات نمی شود، اما باید همیشه به یاد داشته باشید که تنهایی جنون آور است. دلایل مجردی را فراموش کنید و با چشم باز به دنبال فرد مناسب خود باشید!

علیرضا مشرقی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *