پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
اولين برخورد با خانواده همسر

٨ قدم براى موفقيت در اولين برخورد با خانواده همسر

٨ قدم براى موفقيت در اولين برخورد با خانواده همسر

برخورد با خانواده همسر

برخورد با خانواده همسر براى بار اول مى تواند استرس زا، ترسناك و غير قابل پيش بينى باشد.
خانواده کسی که او را برای زندگی آینده خود انتخاب کرده اید و ادامه رابطه شما وابسته به نظر آن ها است.
هدف از خواندن اين مقاله اين است كه به مقدار زيادى از اين اضطراب كاسته شود و به عكس روزى خاطره انگيز و زيبا براى شما در اين ديدار رقم بخورد.
پس از خواندن اين متن متوجه خواهيد شد كه تا چه مقدار زيادى اين بار از دوش شما برداشته شده است و احساس سبكى مى كنيد.
١- به ياد داشته باشيد اولين برخوردهاى شما به طور خيلى دقيقى بررسى مى شود. تصور كنيد مى خواهيد براى حل مشكلى كه در زندگيتان رخ داده است وكيلى را انتخاب كنيد. ملاقاتى را ترتيب مى دهيد.
او در برخورد اول با شما كاملا عصبانى و بدرفتار است و پس از گذشت زمانى كوتاه براى رفتار نامناسبش از شما عذر خواهى مى كند. آيا شما حاضر هستيد او را به عنوان وكيل خودتان انتخاب كنيد؟
اولين برخورد با خانواده همسر هم دقيقا از روندى مشابه مثالى كه گفته شد پيروى مى كند.
اگر شما به آنجا برويد، كتتان را زمين بگذاريد و با بى احترامى و توهين با آن ها برخورد كنيد به نظرتان آن ها حاضر مى شوند دختر يا پسرشان با شما ازدواج كند؟ به احتمال زياد خير.
پس بهتر است با رفتار مناسبتان احساسى خوب را در ديدار اول با خانواده همسر به وجود بياوريد. اين حس خوب فقط مربوط به ظاهر نيست، بلكه شخصيت هم نقشى اساسى را ايفا مى كند.
٢- در ابتداى اين ديدار خودتان را معرفى كنيد. به طور مثال: ” سلام، من ميترا هستم، حالتان چطور است؟ ”
خيلى مهم است كه رفتار و صحبتتان به گونه اى نباشد كه مصنوعى به نظر برسد. تصنعى بودن رفتارتان حسى بسيار بد در خانواده همسرتان ايجاد خواهد كرد.
سعى كنيد همانى كه هميشه هستيد بمانيد، با اين تفاوت كه با احترام و ادب بيشترى صحبت و رفتار مى كنيد.

تمرین هایی برای داشتن زندگی عاشقانه

٣- لبخند بزنيد. يكى از راه هاى موفقيت در اولين برخورد با خانواده همسر لبخند زياد است. شما با لبخند مى توانيد احساساتتان را بروز دهيد و خانواده همسرتان را جذب خود بكنيد.

اولين برخورد با خانواده همسر

٤- تشكر را فراموش نکنید . از اين كه خانواده همسرتان شبى را براى شما در منزلشان و يا هر جاى ديگر فراهم كرده اند قدردان باشيد.
٥- اگر در اولين برخورد با بى ادبى با شما رفتار مى كنند، به گونه اى كه بى احترامى همراهش نباشد پاسخشان را بدهيد.
به طور مثال اگر مادر همسرتان به شما گفت چه كفش هاى زشتى پوشيده اى، به او بگوييد كه كفش هايتان را دوست داريد اما نظر ايشان هم قابل احترام است.  اين برخورد درست با خانواده همسر ارزش شما را بالا مى برد و به همسرتان ثابت خواهد كرد كه شما لياقت بهترين ها را در زندگى با او داريد.
٦- اگر براى شام به منزل خانواده همسرتان دعوت شده ايد، تمامى آداب و رسوم خوردن غذا را رعايت كنيد.
دستمالى را بر روى پاهاى خود قرار دهيد، آرام غذا بخوريد و مطمئن شويد هنگامى كه مشغول خوردن هستيد صحبت نمى كنيد.

اولين برخورد با خانواده همسر

٧- سعى كنيد با صداقت كامل صحبت كنيد.
در اين ديدار به طور قطع سؤال هايى از شما پرسيده خواهد شد. سعى كنيد ابتدا با آرامش به پاسخى كه قصد داريد بدهيد فكر كنيد و سپس كاملا صريح و كامل جواب خود را بدهيد.
اگر در مورد موضوعى كاملا شخصى از شما سؤالى پرسيده شد و مايل نبوديد به آن سؤال پاسخ دهيد، كاملا مودبانه به آن ها بگوييد كه ترجيح مى دهيد در مورد آن مسئله صحبتى نكنيد.
٨- و در آخر از آن ها براى زحماتى كه كشيده اند تشكر و سپس خداحافظى كنيد. اگر از اوقاتى كه در كنار آن ها سپرى كرديد لذت برديد حتما آن ها را هم در جريان بگذاريد و اگر شب خوبى براى شما نبوده است بهتر است كه چيزى نگوييد. سعى كنيد از همان ابتدا با صداقت كامل رفتار كنيد.
در نهايت همه ى اين نكاتى كه گفته شد بهتر است براى اولين برخورد با خانواده همسرتان با جزئيات بيشترى آماده شويد. به حرف هايى كه قرار است زده شود كامل فكر كنيد و يا اگر فكر مى كنيد بهتر ايت راجع به موضوعاتى خاص صحبت شود آن ها را هم در ذهن خود آماده داشته باشيد.
راهكارهاى گفته شده به اين معنى نيست كه شما شخصيت خود را تغيير دهيد و با شخصيتى مصنوعى و ساختگى وارد اين مجلس شويد.
اتفاقا بيشتر بر اين تأكيد مى كند كه سعى كنيد شخصيت واقعى خود را به نمايش بگذاريد و يك سرى از ملزومات را نيز كه واجب است انجام دهيد فراموش نكنيد تا با اين برخورد درست با خانواده همسرتان موفقيت هاى بعدى را نيز در پيش داشته باشيد.

تکنیک های مدیریت دعوای زناشویی

ترنم صارمی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

یک نظر

  1. سلام .
    سپاسگزارم بابت مطالب زیبا ، آموزنده و کاربردی که در اختیار ما می گذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *