پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
همه چیز درباره تاج عروس

همه چیز درباره تاج عروس

همه چیز درباره تاج عروس

تاج عروسی

بعد از آرایش موها میرسیم به انتخاب تاج عروس

  • اما کدام تاج عروس با چه هزینه ای؟
  • چه مدل تاج عروسی را دوس دارید؟
  • به فرم چهره شما چه مدل تاج عروسی برازنده است؟

مانند لباس عروس، تاج عروس هم تنوع زیادی دارند و نسبت به رنگ پارچه ی لباس تان میتوانید تاج مناسب پیدا کنید. در بازار و آرایشگاه های مختلف تا دلتان بخواهد تاج پیدا می شود.

تاج های عروس رنگ ها و انواع مختلفی دارند و در چند گروه اصلی قرار می گیرند:

تاج عروس پرنسسی

تاج عروسی

این نوع تاج ها، تاج های پایه بلند و ظریفی هستند که نگین های زیادی ندارند. اگر می خواهید عروس شیک و ساده ای باشید، انتخاب این تاج ها بهترین گزینه برای شماست.

تاج عروس مدل تل

تاج عروسی

تل هایی پر نگینی هستند که به دو صورت پهن یا باریک ساخته شده اند. عروس هایی که دوست دارند موهایشان خوابیده باشد باید این تاج ها را انتخاب کنند.
البته نوع دیگر از این نوع تل ها نیز وجو دارند که به صورت نیمه هستند و فقط گوشه ای از سر را می پوشانند،یا با سنجاق یا شانه روی موها به صورت صاف یا کج محکم می شوند.

تاج عروس مدل هد بند نگین دار

تاج عروسی

این مدل برای افرادی که دوست دارند تاجی بسیار متفاوت داشته باشند مناسب است. این تاج ها به صورت هد بند روی پیشانی قرار می گیرند. این مدل تاج ها بیشتر برای عروس هایی مناسب است که پیشانی بلندی دارند، یا می خواهند خیلی خاص و متفاوت شوند.

تاج عروس ژله ای

تاج عروسی

این نوع تاج ها ، تاج های انعطاف پذیری هستند که خاصیت ارتجاعی دارند. به سادگی روی سر خم می شوند و حالت می گیرند. این تاج ها معمولا زرق و برق زیادی دارند و با نگین، برگ و مروارید های ریز و درشت تزئین می شوند.

اگر می خواهید عروس زیباتری به نظر برسید برای انتخاب تاج به چند نکته مهم توجه داشته باشید

به فرم صورت و مدل موهایتان، برای انتخاب تاج عروس و تور دقت کنید.
تاج هایی را انتخاب کنید که با فرم صورت و چهره شما همخوانی داشته باشند.
برای مثال،اگر صورت شما دایره شکل است، تاج های گرد و تل مانندی که دور تا دور سرتان را احاطه می کند برای شما مناسب نیست در عوض بهتر است تاجی را انتخاب کنید که در مرکز سر قرار می گیرد و ارتفاع بلندی دارد.در این صورت چهره شما کشیده تر به نظر می آید و در شب عروسی، زیبا تر می شوید.
اگر صورت کشیده و لاغری دارید، تاج هایی که ارتفاع کمی دارند یا به صورت خوابیده روی سر قرار می گیرند به چهره شما بیشتر می آیند. اگر صورت شما ظریف و کوچک است تاج های بزرگ و سنگین را انتخاب نکنید.
اگر پیشانی بلندی دارید به سراغ تاج های کوتاه بروید. هر چقدر تاج ظریف تر باشد جلوه زیباتری دارد.

حلقه نامزدی : ۱۰ پیشنهاد کاربردی برای انتخاب بهترین حلقه نامزدی

مدل تاج و تورتان باید با جواهرات و لباستان هم خوانی داشته باشد

اگر لباس شما نباتی است و جواهرات زرد رنگی دارید بهتراست تاجی را انتخاب کنید که کمی طلایی باشد.
هماهنگی سایر زیورآلات با تاج شما موضوعی است که نباید آن را نادیده بگیرید.
در برخی از آرایشگاه ها انواع مختلفی از تاج های رنگارنگ با فرم و مدل های گوناگون موجود است که،در روز عروسی بعد از کامل شدن آرایش و پوشیدن لباس، می توانید تاج های مختلفی را امتحان کنید و بهترین نمونه را با کمک آرایشگر روی سرتان بگذارید.
اما در همه آرایشگاه ها چنین امکانی وجود ندارد و خودتان باید از قبل تاج را از جای دیگری بخرید یا کرایه کنید، باید کمی سلیقه به خرج دهید و بهترین تاج ممکن را برگزینید تا کامل کننده زیورآلات شما باشد.
پیش از انتخاب تاج عروس و تورعروس ، با آرایشگر مشورت کنید. قبل از اینکه تاج را انتخاب کنید،بهتر است با آرایشگرتان مشاوره داشته باشید. از او بپرسید برای موهای شما چه ایده ای دارد و بعد تاج را بر این اساس تهیه کنید. مدل تاج باید با موهای شما هماهنگی داشته باشد.

اگر موهایتان را رو به بالا جمع می کنید و صورت کشیده ای دارید، انتخاب تاج های پرنسسی اشتباه بزرگی است چون کشیدگی صورت شما را بیشتر می کند. بهتر است موهای شما در گوشه پایینی سر جمع شود و تاج روی سر خوابیده باشد.
اگر قرار است آرایش صورت و موهای شما ساده و اروپایی باشد تاج ساده ای انتخاب کنید.حتی می توانید از شانه های مروارید دار یا گل های کنار سر استفاده کنید،که با نحوه آرایش شما هماهنگ تر هستند.

8 نکته برای انتخاب کفش عروسی

برای انتخاب تاج عروس ، قد آقای داماد را در نظر بگیرید

انتخاب شینیون های رو به بالا در کنار تاج های پایه بلند قد شما را ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر بلند تر نشان می دهد همچنین در نظر داشته باشید که قرار است کفش پاشنه بلند هم بپوشید. اینجاست که باید حواستان به قد داماد هم باشد. اگر با همسرتان تقریبا هم قد هستید، این نکته را در نظر داشته باشید.
اگر هم داماد خیلی قد بلند تر از شماست، با کمک یک تاج بلند خودتان را به او برسانید تا اختلاف قد شما کمتر به چشم بیاید.

تاج عروس با گل طبیعی را انتخاب نکنید

تاج عروسی

حتما خیلی رویایی به نظر می رسد شب عروسی تاجی از گل و برگ روی سرتان داشته باشید. اما بهتر است صرف نظر کنید. روز عروسی باید از صبح تا شب بدرخشید و گل های پلاسیده روی سرتان که با هر قدم یک گلبرگش روی زمین می افتد قطعا این درخشش را از شما می گیرد. رفتن به آتلیه، باغ، مراسم عقد و … همگی گل‌های شما را به سمت نابودی می برد و زمانی که پای تان به مراسم برسد دیگر خبری از تاج نیست. اگر خیلی دوست دارید بهتر است از حلقه گل های مصنوعی استفاده کنید که نه پلاسیده می شوند و نه پرپر.

مریم نریمانی بناب

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *