پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
هرآنچه که باید در مورد لباس کودک خود بدانید

هرآنچه که باید در مورد لباس کودک خود بدانید

هرآنچه که باید در مورد لباس کودک خود بدانید

برای تمام انسان‌ها، لحظه‌ای که پدر یا مادر می‌شوند، لحظه‌ی فوق‌العاده و بی‌نظیریست.
اکثر افراد بعد از این اتفاق، بخش زیادی از تمرکز و زمان خود را به فرزندانشان اختصاص می‌دهند و دغدغه‌ی کودکانشان تبدیل به دغدغه‌ی اصلی خودشان می‌شود.
یکی از مسائلی که والدین خیلی به آن توجه دارند، پوشاک فرزندشان است، مخصوصا تا زمانی که فرزندشان کوچک است و حساسیت‌های زیادی در مورد نحوه‌ی لباس پوشیدن او وجود دارد.
در این مقاله به بررسی مسائلی که هر مادر و پدری باید در مورد لباس‌های فرزندشان بدانند پرداخته‌ایم. اگر در مورد لباس کودک خود مطمئن نیستید، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

لباس خواب

همه‌ی ما می‌دانیم که نوزادان و کودکان، مدت زمان زیادی در طول روز را خواب هستند، همین موضوع باعث می‌شود که توجه ویژه‌ای به لباس خواب کودک خود داشته باشیم. لباس خوابی که برای فرزند خود انتخاب می‌کنید باید بسیار راحت باشد و در خوابیدن کودک مشکلی ایجاد نکند. سعی کنید از لباس خواب 100 درصد نخی برای لباس خواب فرزندتان استفاده کنید. لباس‌های نخی گزینه‌ی بسیار مناسبی برای پوست حساس نوزادان هستند. دقت داشته باشید که لباسی انتخاب کنید که با فصل متناسب باشد. گرم یا سرد بودن بیش از حد لباس، کودک را در خواب اذیت خواهد کرد و به طبع آن شما هم چندین بار با صدای گریه‌ی کودکتان تا صبح از خواب بیدار خواهید شد.

هرآنچه که باید در مورد لباس کودک خود بدانید

سرهمی

اگر هوا سرد است، می‌توانید از یک سرهمی به عنوان زیرپوش استفاده کنید. لباس کودک باید در فصول سرد به اندازه‌ی کافی باشد اما به یاد داشته باشید که پوشاندن لباس اضافی می‌تواند فرزندتان را کلافه و بداخلاق کند. سرهمی های دکمه دار گزینه‌ی بسیار مناسبی هستند چرا که به خوبی شکم و پهلوهای کودکتان را می‌پوشاند و اگر نیاز شد که لباس زیرش را عوض کنید، تنها با باز کردن دکمه‌های سرهمی می‌توانید این کار را انجام دهید. برای فصول گرم نیز سرهمی گزینه‌ی مناسبی است. می‌توانید از یک دامن یا یک شلوار برای پوشاندن پایین تنه‌ی فرزندتان استفاده کنید.
در سنین پایین نوزاد، سرهمی لباس مورد علاقه مادران است. چرا که هرچندبار که فرزندتان را بغل و جابجا کنید، لباس از تنش بیرون نمی‌آید و احتمال سرماخوردن او پایین می‌آید.
دقت کنید که اگر از سرهمی به عنوان زیرپوش استفاده می‌کنید، جنس تمام نخ آن را تهیه کنید تا در برخورد با پوست بدن نوزاد، او را اذیت نکند.

توصیه‌هایی برای گرفتن بهترین عکس‌ها از جذاب‌ترین لحظات زندگی دلبندتان

هرآنچه که باید در مورد لباس کودک خود بدانید

لباس مهمانی

سعی کنید راحتی کودک را در وهله‌ی اول انتخاب لباس مهمانی قرار دهید. اگر نمی‌خواهید که بعد از گذشتن چند ساعت از مهمانی با گریه‌های کودک خود مهمانی را ترک کنید، لباسی راحت برای او انتخاب کنید.
در سن‌های پایین‌تر، این شما هستید که لباس مورد نظر کودکتان را انتخاب می‌کنید، اما وقتی فرزندتان بزرگتر می‌شود، دوست دارد در انتخاب لباسش دخیل باشد. در سنین پایین می‌توانید از ست‌های سرهمی‌ همراه با شلوار استفاده کنید. اگر هوا گرم است و پیرهن‌های نخی به همراه جوراب شلواری گزینه‌ی خوبی برای دختر بچه‌ها هستند.
در سنین بالاتر، انتخاب‌های شما گسترده‌تر می‌شود. برای دختر بچه‌ها می‌توانید از ست‌های تاپ و دامن استفاده کنید. و برای پسر بچه‌ها هم کت‌های تک با شلوارهای کتونی بسیار جذاب خواهد بود. حتی در سنین بالاتر هم باید به این موضوع دقت کنید که لباس کودک خود را لباسی سبک و راحت انتخاب کنید.

لباس کودک

در انتخاب رنگ‌ها، رنگ‌های روشن برای بچه‌ها زیباتر هستند اما اگر به پاکیزگی لباس اهمیت می‌دهید، از رنگ‌های خنثی یا تیره استفاده کنید تا بعد از خوردن یک خوراکی کوچک، کثیفی بر روی لباس فرزندتان دیده نشود. اگر می‌توانید مراقب کثیف نشدن لباس فرزندتان باشید، رنگ سفید همیشه گزینه‌ی خوب و زیبایی برای لباس کودک خواهد بود.
کفش
تا 9 ماهگی، نوزادان نیازی به پوشیدن کفش ندارند چراکه راه نمی‌روند و کفش‌ نوزادان عموما برای گرم نگه داشتن پاهایشان استفاده می‌شوند. در این سنین سعی کنید بیشتر از کفش‌های پارچه‌ای استفاده کنیدو دقت کنید کفش‌ نوزاد به هیچ وجه نباید برای او تنگ باشد. سعی کنید دقیق‌ترین سایز را انتخاب کنید چراکه اگر کفش‌ها گشاد باشند از پاهایش در می‌آیند و به احتمال زیاد گم می‌شوند. سعی کنید کفشی انتخاب کنید که به راحتی به حالت پای نوزاد در بیاید. اگر هوا سرد است می توانید از چکمه‌های پارچه‌ای استفاده کنید تا مچ پاهای کودک گرم بماند.
هنگامی که کودکتان می‌خواهد راه رفتن را بیاموزد، اجازه بدید خودش کفش‌هایش را انتخاب کنید. این کار انگیزه‌ای می‌شود تا سریع‌تر قدم‌های اولش را بردارد. دقت داشته باشید کفش‌ها باید بسیار راحت باشند و پاهای کودکتان را اذیت نکنند.
در فصل تابستان می‌توانید از صندل‌ها و دمپایی‌های رنگی استفاده کنید. صندل‌هایی انتخاب کنید که دور مچ پای کودک بسته می‌شوند تا براحتی از پاهایش در نیایند و گم نشوند.

توصیه‌هایی برای گرفتن بهترین عکس‌ها از جذاب‌ترین لحظات زندگی دلبندتان

لباس کودک

در نهایت، دقت داشته باشید که لباس کودک شما باید علاوه بر زیبایی و جذابیت، برای خودش بسیار راحت و دوست داشتنی باشد. سعی کنید مد و فشن را فدای راحتی نکنید.

ترنم صارمی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *