پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

نکاتی برای خرید جهیزیه

نکاتی برای خرید جهیزیه

یکی از مهم ترین دغدغه های خانواده های ایرانی که دختر دارند، تهیه ی جهیزیه است. بعضی از خانواده های ایرانی زمانی که دخترشان دم بخت است. قبل از ازدواج بعضی از وسایل جهیزیه  را تهیه می کنند، با این روش هزینه ها را در زمان ازدواج کاهش پیدا می کند. بعضی از خانواده های ایرانی هم تا زمان ازدواج دختر خود صبر می کنند و بعد جهیزیه را تهیه می کنند. فرهنگ خرید جهیزیه در میان اقوام مختلف ایرانی و شهر های مختلف در ایران متفاوت است. در بعضی از شهر ها خرید بعضی از وسایل ها بر عهده ی پسر است و در بعضی از شهر ها مثل اصفهان تمام وسایل خانه ی عروس و داماد را خانواده دختر تهیه می کنند. امروز تنوع در تولیدات وسایل های خانگی و برند های مختلف و تکنولوژی های جدید که هر روزه وسیله ای در بازار مصرف رواج میابد، انتخاب و خرید جهیزیه را بسیار سخت می کند. در بیشتر خانواده های ایرانی به تجمل گرایی و چشم رو هم چشمی روی آوردند. این باعث شده که وسایل هایی بخرند که در زندگی آن ها هیچ کاربردی ندارد بجز صرف کردن هزینه ها و اشغال کردن فضای خانه است.
نکاتی برای خرید جهیزیه

قبل از خرید جهیزیه متراژ خانه خود توجه کنید

در خرید جهیزیه ابتدا لیست وسایل مهم و مورد نیاز که در زندگی خود استفاده می شود، را تهیه کنید. برای خرید وسایل های بزرگ آشپزخانه و سرویس خواب و مبلمان با توجه به متراژ خانه خرید کنید. به عنوان مثال اگر شما یخچال فریزر سای با سای بخرید ولی فضای آشپزخانه کوچک باشد هزینه گزافی بابت یک انتخاب نادرست می دهید. اگر سالن پذیرایی بزرگی دارید با خرید مبلمان های بزرگ فضای خانه را بیشتر می گیرد و جذابیت جهزیه ی شما را بیشتر نشان می دهد. و اگر شما سالن پذیرایی کوچکی دارید از میز ناهار خوری چهار نفره و مبلمان ظریف استفاده کنید.
خرید جهیزیه

هدیه های خانگی و ماندگار

نکاتی برای خرید وسایل های آشپزخانه

سخت ترین و بیشترین خرید جهیزیه وسایل آشپزخانه است. برای خرید وسایل جهیزیه از یک رنگ انتخاب کنید بر اساس سنت ها اکثر وسایل های آشپزخانه عروس سفید است و شما می توانید این سنت ها را بشکنید و  رنگ مورد علاقه خود  و همسر تان و رنگی که به شما احساس و آرامش خوبی می دهد انتخاب کنید. در انتخاب رنگ وسایل های برقی فقط سیلور و سفید است برای ست کردن وسایل برقی، رنگ سفید انتخاب آسانی است ولی شما می توانید بر اساس سلیقه ی خود انتخاب کنید. خرید وسایل های چینی یک دست شش نفره استفاده روزمره است و یک دست برای پذیرایی از مهمان باید داشته باشید. امروزه در میان خانواده های ایرانی رواج شده که وسایل آشپزخانه را از یک برند معروف خرید کنند. قبل از خرید وسایل های برقی باید بدانید که هر شرکتی در یکی از تولیدات  وسایل برقی خود بهتر است. از خرید اجناس ایرانی دریغ نکنید، با پیشرفت تکنولوژی در ایران توانسته وسایل هایی تولید کند که با بازار های خارجی در رقابت باشد و شما می توانید با خرید جهیزیه ی خود از اجناس ایرانی، از تولیدات داخلی حمایت می کنید.
خرید جهیزیه

نکاتی برای خرید وسایل اتاق خواب

یکی از قسمت‌هایی جذاب خرید جهیزیه، سرویس خواب شما است. افراد برای دیدن از جهیزیه‌ی ابتدا به اتاق‌خواب شما می روند پس سرویس خواب زیبا و دلربایی انتخاب کنید. سرویس خواب متناسب با فضای اتاق خواب خود باشد،برگزینید. اگر در اتاق خواب خود پنجره وجود دارد با روتختی یک رنگ را انتخاب کنید. اگر مجسمه یا وسایل‌های تزیینی علاقه دارید حتماً برای تزیین اتاق خواب خود استفاده کنید. از خرید یک تابلو نقاشی دریغ نکنید که رنگ و نگاری به اتاق‌خواب شما می‌دهد.

آیا عشق افسانه ای وجود دارد؟

خرید جهیزیه

 

انتخاب فرش

در میان ایرانی ها انتخاب فرش بسیار اهمیت دارد که فرش جهیزیه دستباف یا ماشینی باشد. انتخاب فرش بر اساس میزان بودجه ی شما بر می گردد که فرش ماشینی باشد یا دستباف. فرش دستباف هر چه تراکم بیشتر و ابریشمی باشد قیمت آن بسیار گران است. فرش ماشینی نسبت به فرش دستباف ارزان تر است.

نفیسه زارع مهرجردی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

یک نظر

  1. ممنونم از مطلب عالیتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *