پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
ملاک های انتخاب تالار پذیرایی

ملاک های انتخاب تالار پذیرایی

ملاک های انتخاب تالار پذیرایی

ملاک های انتخاب تالار پذیرایی کدام اند؟

شروع زندگی مشترک نیازمند طی مراحل مختلفی است که جشن ازدواج یکی از مهمترین این مراحل به شمار می آید.

انتخاب تالار پذیرایی یکی از مهمترین تصمیماتی است که جهت برگزاری جشن ازدواج باید انجام پذیرد.

ملاک های انتخاب تالار پذیرایی به معیارهایی گفته می شود که تصمیم گیری را برای زوج های جوان راحت تر می کند و کمک می کند تصمیم بهتری بگیرند.

ملاک های انتخاب تالار پذیرایی

 

برخی از مهمترین ملاک های انتخاب تالار پذیرایی عبارت اند از:

 

نوع تالار پذیرایی

نخستین تصمیمی که در خصوص براورد هزینه تالار عروسی باید اتخاذ کنید. انتخاب نوع تالار پذیرایی است که می خواهید درآن مراسم خود را برگزارکنید.

باغ تالار، تالار یا شاید ترجیح می دهید مراسم خود را در یک فضای ویژه مثل کنار دریا برگزار کنید.

درحال حاضر تالارهای پذیرایی متعددی با امکانات مختلف در سراسر کشور قرار دارند برگزاری مراسم در هرکدام از آن ها مزایا و معایب خاص خودش را دارد.

 

موقعیت جغرافیایی تالار پذیرایی

دسترسی تالار پذیرایی یکی از مهمترین ملاک های انتخاب تالار پذیرایی به شمار می آید. نزدیکی به محل سکونت و آرایشگاه عروس از نکاتی است که در انتخاب تالار پذیرایی باید مد نظر قرار دهید.

فاصله زیاد علاوه بر اینکه هزینه ها را افزایش می دهد سبب می شود زمان زیادی را در مسیر هدر بدهید و خسته و بی حوصله در مراسم ازدواج خودتان حاضر شوید!!

خدمه و پرسنل

پرسنل تالار پذیرایی از جانب شما از میهمانانتان پذیرایی می کنند بنابراین روی خوش و اخلاق پسندیده آن ها بسیار مهم است.

هرچه پرسنل تالار پذیرایی حرفه ای تر باشند با اصول پذیرایی آشنا تر بوده و بهتر از میهمانان شما پذیرایی خواهند کرد.

ملاک های انتخاب تالار پذیرایی بسیار متنوع هستند که توجه به رفتار پرسنل یکی از مهمترین آن هاست.

آینه و شمعدان عروسی بخریم یا خیر؟

برای درک بهتر اخلاق پرسنل هنگام بازدید می توانید از آن ها سوال کنید و برخوردشان را بسنجید.

منوی غذا

هر تالار پذیرایی باید منو های مختلفی برای پذیرایی از میهمانان در اختیار داشته باشد تا شما بتوانید بر مبنای بودجه خود منوی مناسب خودتان را انتخاب کنید.

یکی از مهمترین مراحل پذیرایی هر مراسم ازدواج شام است که از اهمیت بالایی برخوردار است و کیفیت آن باید به عنوان یکی از مهمترین ملاک های انتخاب تالار پذیرایی مورد توجه قرار گیرد.

پیش ازثبت هرگونه قرارداد با تالارپذیرایی حتما سری به آشپزخانه بزنید و غذاها را هم تست کنید.

نوع پذیرایی

پذیرایی از میهمانان در مراسم رسمی مثل ازدواج مراحل خاصی دارد. معمولا در ابتدااز میهمانان بانوشیدنی مثل شربت، چای و یا قهوه پذیرایی می شود. میوه و شیرینی هم روی میز در دسترس میهمانان قرار می گیرد که باید در صورت نیاز شارژ شوند. شام و شیوه پذیرایی آن هم از بخش های مهم میهمانی به شمار می آید.

اینکه تالار پذیرایی شما از چه نوع پذیرایی استفاده می کند می تواند از ملاک های انتخاب تالار پذیرایی باشد.

 

قیمت خدمات

یافتن تالار عروسی شیک و ارزان نهایت آرزوی هر زوج جوانی است. بنابراین قیمت خدمات هم در لیست ملاک های انتخاب تالار پذیرایی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

اگرچه شاید دوراز ذهن به نظربرسد اما تالار های پذیرای خوبی که از قیمت های مناسبی هم برخوردار باشند کم نیستند فقط کافی است کمی حوصله به خرج بدهید و بیشتر بگردید.

مبلمان و دکوراسیون تالار

مبلمان تالارپذیرایی و شیوه چیدمان آن هم از اهمیت بالایی برخوردار است. یک تالار پذیرایی با کیفیت باید زیبا، شیک و درعین حال ساده باشد.

بنابر این چیدمان یکی دیگر از ملاک های انتخاب تالار پذیرایی به شمار می رود.

محل پارک خودرو

یک تالارپذیرایی مناسب باید از پارکینگ اختصاصی برخوردار باشد یا حد اقل به پارکینگ عمومی نزدیک باشد. اغلب خانواده ها برای حضور در مراسم عروسی از خودرو شخصی خود استفاده می کنند بنابراین لازم است در ملاک های انتخاب تالار پذیرایی برای محل استقرار خودرو ها برنامه ای داشته باشیم در غیر این صورت میهمانان به مشکل برمی خورند.

چرا باید قبل از ازدواج به مشاوره مراجعه کنیم؟

خدمات جانبی

خدمات جانبی هم یکی از ملاک های انتخاب تالار پذیرایی به شمار می رود. به ویژه برای زوج های جوانی که می خواهند یک عروسی خاص داشته باشند خدمات جانبی تالار مثل اتاق عقد خاص،خدمات گل آرایی، شمع آرایی و… بسیار مهم است.

انعطاف پذیری

یک تالار پذیرایی خوب باید امکانات مناسبی را برای عروس و دامادها فراهم کند تا مراسم طبق خواست آن ها و به شکلی که می پسندند برگزار شود به همین دلیل انعطاف پذیری تالار پذیرایی یکی از ملاک های انتخاب تالار پذیرایی به شمار می رود.

یک تالار خوب باید بتواند انعطاف پذیری به خرج دهد و خدمات خود را متناسب با نیاز هر مشتری تنظیم کند.

 

امکانات رفاهی

امکانات رفاهی یکی از ملاک های انتخاب تالار پذیرایی به شمار می آید. یک تالارپذیرایی خوب امکانات بهداشتی،رختکن،راهرو و سالن شیک داشته و کلیه امکانات رفاهی میهمانان را زیر یک سقف گردآوری می کند.

تالار پذیرایی باید مجهز به نمازخانه و محلی برای شیردهی نوزادان باشد.

حال که با ملاک های کلی انتخاب یک تالار پذیرایی خوب آشنا شدید باید به این نکته اشاره کنیم که ملاک های انتخاب تالار پذیرایی تا حد بسیار زیادی سلیقه ای بوده و آنچه برای شما بسیار مهم است برای دیگری ممکن است کم اهمیت باشد.

بنابراین هنگام انتخاب تالار پذیرایی مورد نظر خودتان و عقد قرارداد از مقایسه خودتان بادیگران بپرهیزید و سعی کنید بر اساس بودجه ای که در اختیار دارید آنچه به نظر شما مهم است محقق کنید.

شهرزاد کیافر

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *