پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
با مرکبی(ماشین عروس) متفاوت به خانه‌ بخت بروید

با مرکبی(ماشین عروس) متفاوت به خانه‌ بخت بروید

چند ایده‌ی خلاقانه برای داشتن یک ماشین عروس خاص، متفاوت و به‌یادماندنی

«مراسم عروسی» به‌ظاهر تنها از دو واژه تشکیل شده است اما در واقعیت دنیایی از اتفاقات و داستان‌ها پشت این دو واژه پنهان شده است. از تمام مقدمات تا مراسم عروسی و جزئیات آن، چیزهایی است که باید قدم‌به‌قدم برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرد. موارد زیادی هستند که پیش از عروسی برای انتخاب آن‌ها تصمیم‌گیری دقیقی انجام می‌شود مانند سالن برگزاری، آرایشگاه عروس،ماشین عروس , مدل لباس عروس و حتی کارت عروسی.

اما بخشی از مراسم که کمتر کسی به آن توجه می‌کند و شاید حتی عروس و داماد نیز برای تصمیم‌گیری درباره‌ی آن نه سختگیری زیادی داشته باشند و نه زمان زیادی را به آن اختصاص دهند، انتخاب ماشین عروس و نوع تزیین آن است.

اجاره‌ ماشین عروس متداول‌ترین گزینه‌ای است که توسط عروس و دامادها انتخاب می‌شود. برخی نیز برای تزیین اتومبیل خودشان را به گل‌فروشی می‌فرستند، اما نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که افراد کار تزیین را به‌طور کامل به گل‌فروش‌ها می‌سپارند و آن‌ها هم معمولاً مانند یک فرمول از پیش نوشته شده، با کمی تغییر در جزییات، به تزیین ماشین عروس می‌پردازند. نتیجه این است که همیشه یک سری ماشین عروس با تزیین‌های شبیه هم و تکراری در سطح شهر می‌بینیم و به نظرمان عجیب نیست که هیچ نوآوری و خلاقیتی در تزیین ماشین عروس استفاده نمی‌شود.

تنها تفاوت در میان ماشین‌های عروس، اغلب به مدل ماشین عروس برمی‌گردد. در این مطلب سعی کرده‌ایم تعدادی از ایده‌های خلاقانه و جالب را برای تزیین ماشین عروس به زوج‌های جوان پیشنهاد کنیم:

  •     سپر پوشیده شده از گل
  •    نوشتن و طراحی روی ماشین عروس با رنگ‌های مخصوص
  •    آویختن روبان و پلاک‌های مقوایی
  •    تزیین داخل ماشین
  •    با بادکنک‌ها احاطه شوید
  •    مرکب خاص و متفاوت

 

سپر پوشیده شده از گل

با مرکبی(ماشین عروس) متفاوت به خانه‌ بخت بروید

به‌جای نقاطی که اغلب گل‌فروش‌ها برای نصب گل استفاده می‌کنند، مانند در کاپوت، صندوق عقب و روی شیشه‌ها و دستگیره‌های ماشین، طرح خلاقانه‌ای به کار ببرید و سپری از گل برای ماشین عروستان طراحی کنید. گل‌ها می‌توانند هم سپر عقب و هم جلو را بپوشانند. این کار حتی این مزیت را نیز دارد که برخلاف معمول، هیچ قسمتی از دید راننده محدود نمی‌شود و از این جهت، راه ایمن‌تری برای تزیین ماشین عروس محسوب می‌شود.

داشتن سپری از گل، ظاهر ماشین عروس شما را بسیار منحصربه‌فرد جلوه می‌دهد بدون آن‌که بیش از حد غیرعادی باشد. اگر بتوانید برای اجاره ماشین عروس و تزیین آن مبلغ بیشتری اختصاص دهید، استفاده از گل‌ها با شاخ و برگ‌های بیشتر و یا حتی گل مصنوعی را به ما توصیه می‌کنیم. البته که توصیه به استفاده از گل‌های مصنوعی تنها برای ارزانتر بودن آن‌ها نیست، بلکه ماندگاری بیشتر و مقاومت آن‌ها در برابر آب‌وهوای مختلف (مثلا در مقابل یک باران ناگهانی) بیشتر است.

سپر گل با هر سبکی از تزیین، همخوانی دارد و می‌تواند ظاهر زیبایی داشته باشد. از یک تزیین قدیمی با گل‌های رنگارنگ روی یک ماشین کلاسیک گرفته تا ایجاد کنتراستی شیک و جذاب با گل‌های یکدست سفید برروی ماشین عروس جدید و مدرن مشکی. این حرکت واقعا در بین انواع مختلف ماشین عروس که به طور روزانه در خیابان‌ها می‌بینیم منحصربه‌فرد است و نگاه‌ها را به سمت خود جلب می‌کند.

استفاده از گل در تزیین ماشین عروس، کماکان می‌تواند خاص و متفاوت باشد، اگر در تزیین و نوع استفاده از آن ایده‌های جدید و ناب را به کار بست.

نوشتن و طراحی روی ماشین عروس با رنگ‌های مخصوص

با مرکبی(ماشین عروس) متفاوت به خانه‌ بخت بروید

 

در اروپا و آمریکا مدلی از تزیین ماشین عروس مرسوم است که تعدادی قوطی تزیین‌شده با طرح‌ها و نوشته‌های متنوع را به قسمت پشت ماشین می‌آویزند و احساس شادی یا افتخار خود از ازدواج را با این کار نشان می‌دهند. اما این حرکت در ایران کمتر دیده شده و مرسوم نیست.

اما به‌جای نوشتن روی بدنه قوطی‌ها و آویختن آن‌ها به ماشین عروس، می‌توان با رنگ‌های مخصوص که پاک کردن آن چندان دشوار نباشد، جمله یا عبارتی کوتاه و یا حتی طرح‌هایی مانند قلب‌های ریز و درشت با رنگ‌های زیبا روی شیشه ماشین عروس طراحی کرد.

عروسی در بین گل ها

این ایده دست عروس و داماد را برای خلاقیت بیار باز می‌گذارد و آن‌ها می‌توانند ایده‌های نابی را با طراحی روی شیشه عقب ماشین پیاده کنند و با این کار احساس خود را به سایرین ابراز کنند. حتی در صورت تمایل می‌توانند روی شیشه‌ی پنجره‌های کناری ماشین را هم طراحی دلخواهشان را انجام دهند.

آویختن روبان و پلاک‌های مقوایی

با مرکبی(ماشین عروس) متفاوت به خانه‌ بخت بروید

 

در مورد قبلی از ایده‌ای صحبت کردیم که علیرغم جالب بودن، در ایران آنچنان مرسوم نیست و آن هم آویختن قوطی‌هایی با نوشته و طراحی‌های زیباست. اما چرا این‌کار را با پلاک‌های مقوایی و روبان انجام ندهیم؟ به‌سادگی می‌توانید مقوا‌های مربع شکل در هر طرح و رنگ دلخواه را با روبان به یکدیگر متصل کرده و مثل یک ریسه به پشت ماشین بیاویزید (به شکلی که کمی منحنی باشد و زیر شیشه‌ی عقب قرار گیرد.

می‌خواهید ریسه‌ی مقوایی جذاب‌تری داشته باشید؟ زیر مقواها روبان‌های بلند و رنگی بیاویزید تا تصویر زیباتری از آن‌ها نمایش داده شود و مانند یک دنباله از مقوا‌ها آویخته شود. رنگ روبان‌ها را بهتر است دو یا سه رنگ محدود که با یکدیگر تناسب داشته باشند انتخاب کنید. می‌توانید رنگ آن‌ها را بارنگ ماشین عروس نیز هماهنگ انتخاب کنید.

تزیین داخل ماشین

همانطور که گفته شد، معمولاً یکسری تصویر کلیشه‌ای از تزیین ماشین عروس در ذهن افراد وجود دارد که بعد از اجاره ماشین عروس، همان تزیین‌های تکراری را برای ماشین خود انتخاب می‌کنند. تمام این تزیینات هم به فضای بیرونی ماشین عروس مربوط می‌شود. اما کسی به این نکته فکر نمی‌کند که داخل ماشین نیز می‌تواند تزیینات خاص خود را داشته باشد.

در هنگام اجاره ماشین عروس، اغلب افراد به مدل بالا و گران‌قیمت بودن ماشین توجه می‌کنند و اینکه با گل‌های گرانقیمت تری تزیین شود. اما در واقعیت هیچ‌کدام از این نکات در لحظه‌ای که عروس و داماد در ماشین نشسته‌اند و به سمت محل عکاسی یا سالن برگزاری مراسم حرکت می‌کنند، نمی‌تواند حس شادی و شعف ایجاد کند. اما با یک ایده ساده می‌توان زیباترین حس‌ها را در این لحظات تجربه کرد.

برای این اتفاق، داماد می‌تواند از اعضای خانواده و دوستان نزدیک بخواهد احساس و آرزویشان را برای عروس و داماد، بر تکه‌های کوچک کاغذ که روبانی به آن‌ نیز متصل است بنویسند. بعد از تحویل گرفتن ماشین و پیش از اینکه به دنبال عروس برود، این کاغذ‌ها را در قسمت‌هایی از فضای داخلی ماشین که در دیدرس باشند قرار دهد. با این کار می‌تواند یک غافلگیری زیبا و هیجان‌انگیز را به همسر خود هدیه دهد. قطعا خواندن آرزوها و احساسات دوستان و عزیزان پیش از قدم گذاشتن به مراسم عروسی، حس بسیار خوشایندی را برای زن و شوهر به همراه خواهد داشت.

 

در تزیین ماشین عروس تنها به تزیین قسمت بیرونی ماشین توجه نکنید. ایده‌های خلاقانه‌ی بسیار زیادی برای تزیین داخل آن و ایجاد یک حس خوشایند برای خود و همسرتان وجود دارد.

 

این تنها یکی از ایده‌هایی است که برای تزیین داخل ماشین می‌توان آن را به کار گرفت. به عنوان مثال، تزیین داخل ماشین با انواع عروسک‌های ریز عروس و داماد، عروسک حیوانات مختلف که لباس عروس و داماد به تن دارند و ایده‌هایی شبیه به این را نیز می‌توان انجام داد. هر زوج جوانی بسته به ذوق و سلیقه‌ی خود می‌تواند این تزیین را با ایده‌های خلاقانه انجام دهد.

 

با بادکنک‌ها احاطه شوید

با مرکبی(ماشین عروس) متفاوت به خانه‌ بخت بروید

 

بادکنک‌ها همیشه در تزیینات مراسم‌های مختلف ما حضور پررنگ دارند. از تزیینات تولد گرفته تا خدماتی که تحت عنوان بادکنک آرایی در سالن‌های برگزاری مراسم‌ها ارائه داده می‌شود. بادکنک‌هایی که با گاز هلیم پر می‌شوند و مدتی است که استفاده از آن‌ها در جشن‌ها بسیار رایج شده است، اما تابه‌حال کمتر پیش آمده که برای تزیین ماشین عروس از بادکنک‌های هلیمی استفاده شود.

باغ ارزان برای عروسی یک انتخاب هوشمندانه برای کاهش هزینه برگزاری جشن عروسی شما

اکثر ما بنا برآنچه در کارتون‌ها و تصاویر فانتزی دیده‌ایم، معمولاً بعد از دیدن بادکنک‌هایی که با رها کردن به آسمان می‌روند، تصویر پرواز و بالا رفتن همراه آن‌ها را در ذهن می‌سازیم! تصور کنید دسته‌ی بزرگی از بادکنک‌ به ماشین عروس شما متصل باشد و علاوه بر آن‌ها بدنه‌ی ماشین نیز از بادکنک پوشیده شده باشد. هم تصویری زیبا، منحصربه‌فرد و جالب توجه نسبت به سایر ماشین‌های عروس خواهید ساخت و هم تصویر فانتزی پرواز همراه بادکنک‌ها را در ذهن افرادی که ماشین عروس شما را می‌بینند تداعی خواهید کرد.

در تزیین ماشین عروس با بادکنک، علاوه بر اجرای ایده‌های زیبا، دست شما در انتخاب شکل، طرح، رنگ و اندازه بادکنک‌ها نیز باز است. می‌توانید رنگ آن‌ها را از یک طیف هماهنگ با رنگ اتومبیل انتخاب کنید، یا از رنگ‌ها و اندازه‌های متضاد و متنوع در تزیین ماشین عروس استفاده کنید.

این یکی از تصاویر به‌یادماندنی در ذهن میهمانانتان خواهد بود.

مرکب خاص و متفاوت

با مرکبی(ماشین عروس) متفاوت به خانه‌ بخت بروید

 

دنیای خلاقیت حدومرز نمی‌شناسد. اگر قصد دارید نسبت به دیگران خاص و متفاوت باشید، می‌توانید تنها به یک تزیین متفاوت بسنده نکرده و در هنگام اجاره ماشین عروس، جسورانه‌تر انتخاب کنید.

انتخاب از بین ماشین‌های قدیمی، در صورتی که با قیمت آن مشکلی نداشته باشید، انتخاب بسیار جذابی است. ماشین‌های قدیمی آمریکایی همیشه طرفداران زیادی داشته‌اند و حضور آن‌ها در هر مکانی توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. اگر این ماشین‌ها، به عنوان مثال یک شورلت قدیمی، با تزیینات خاص همراه شوند جلوه‌ی خیره‌کننده و جذابی پیدا خواهند کرد.

بهتر اگر برای اجاره ماشین عروس، یک اتومبیل قدیمی را انتخاب می‌کنید، تزیین آن را نیز به شکلی کلاسیک و متناسب با سبک اتومبیل انجام دهید. البته این نکته تماما به ذوق و سلیقه شما بستگی دارد. اگر تم مراسم عروسی کمی کلاسیک انتخاب شده، بهتر است برای انتخاب رنگ المان‌هایی که برای تزیین ماشین از آن‌ها استفاده می‌کنید (بادکنک، روبان، گل و…) به دو یا سه رنگ هماهنگ(که معمولاً سفید یکی از آن‌هاست) بسنده کنید.

اما حتی اگر باوجود کلاسیک بودن ماشین عروس، به تزیین‌های شاد و رنگارنگ علاقه دارید، نگرانی نداشته باشید. ماشین‌های قدیمی زیبایی خاص خود را دارند و ترکیب آن‌ها با تصویری شاد و مدرن، تضاد زیبایی را به نمایش می‌گذارد. بادکنک‌هایی به شکل قلب که با گاز هلیم پر شده باشند به همراه روبان‌هایی بارنگ‌های متنوع، یکی از صدها تصویر جذابی است که می‌توانید از ترکیب المان‌های کلاسیک و مدرن، ایجاد کنید.

در میان ایده‌های خلاقانه و استفاده از آن‌ها، می‌توانید حتی پا را فراتر گذاشته و وسیله‌ی نقلیه‌ی دیگری به‌جای ماشین، انتخاب کنید. استفاده از موتورسیکلت‌هایی که یک کابین جداگانه به همراه دارند، ایده‌ی نابی است که البته به دلیل وجود برخی محدودیت‌ها در کشورمان، خیلی از اوقات قابل اجرا نیست، اما اگر پوشش عروس این اجازه را می‌دهد، عملی کردن این ایده می‌تواند لحظاتی به‌یادماندنی برای شما و همسرتان به همراه داشته باشد.

در برگزاری مراسم عروسی، تمام جزئیات اهمیت دارند. زوج‌های جوان معمولاً هزینه‌های قابل توجهی را برای برگزاری مراسم عروسیشان اختصاص می‌دهند و به همین دلیل بهتر است در انتخاب تمام جزئیات، از جنس پارچه و مدل لباس عروس تا انتخاب نوع دسر عروسی و تزیینات ماشین عروس، دقت و سلیقه‌ی کافی را به خرج دهند تا پس از برگزاری مراسم و پشت سر گذاشتن تمام مراحل مسیر طولانی مراسم عروسی، در مجموع رضایت کافی را از مراسم خود داشته باشند و بتوانند تا سال‌های سال از آن به عنوان خاطره‌ای به‌یادماندنی نام ببرند.

کمی متفاوت و برجسته بودن نسبت به سایرین، بیشتر اوقات کار سختی نیست قطعا هرکدام از ما تابه‌حال عروس و دامادهای زیادی را سوار بر ماشین عروس در خیابان دیده‌ایم، اما باکمی دقت متوجه می‌شویم هیچ‌کدام از آن‌ها تصویری خاص و به‌یادماندنی در ذهن ما ایجاد نکرده‌اند تا در ذهن ما به عنوان بیننده باقی بماند در حالی که می‌توان به راحتی با کمی خلاقیت، تصویری خاص و متفاوت و خاطره‌ای به‌یادماندنی را خلق کرد.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *