پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
علل خيانت زنان

علل خيانت زنان

علل خيانت زنان

وقتى زنى در زندگى مشتركش احساس رضايت نكند، احتمال دارد كه بيان نارضايتى اش به دوستانش و مشورت با آن ها برايش كافى به نظر نرسد.
در بعضى مواقع اين نارضايتى تا جايى ادامه پيدا مى كند كه شخصى جديد وارد زندگى اش مى شود كه كمبودهايى كه احساس مى كرده است را جبران مى كند و اين شروع يك خيانت به همسر است.
اگر زنان در زندگى مشترك به اندازه كافى از لحاظ احساسى ارضا نشوند و يا با همسرشان انگونه كه بايد شاد نباشند، خيانت مى كنند.
برخلاف تصور عامه جامعه آمارى نشان مى دهد كه زنان نيز به اندازه مردان خيانت مى كنند و زندگى مشتركشان را به سمت نابودى سوق مى دهند.
آيا تا به حال به اين فكر كرده ايد كه چه كارهايى باعث مى شود همسرتان روز به روز از شما دورتر شود؟
در اين مقاله به بررسى دلايل اين نارضايتى و همچنين علل خيانت زنان به همسرشان خواهيم پرداخت.

١- يكى از علل خيانت زنان به همسرشان و درواقع عمده ترين آن، همانطور كه گفته شد، ارضا نشدن در رابطه عاطفى و جنسى است. در پى اين مشكل زن به سمت مردى ديگر كشيده مى شود كه نيازهاى او را برطرف سازد. بعضى از زنان در طى اين خيانت با خود فكر مى كنند كه حال كه همسرشان متوجه اين قضيه نشده است و نخواهد شد، پس ادامه دادن اين رابطه مشكلى ندارد. اين افراد سعى مى كنند خود را از واقعيت غلطى كه در حال اتفاق افتادن است دور كنند و به پيامدهاى روحى اى كه اين خيانت برايشان به وجود خواهد آورد توجهى نمى كنند.

اشتباهات رایج زوج‌های جوان در روزهای اول زندگی مشترک

علل خيانت زنان

٢- اشتباه رايج ديگرى كه زنان در شروع يك رابطه مى كنند، توجه به ماديات و موقعيت آن شخص است. اين افراد با گذشت زمان متوجه مى شوند كه احساس خوبى كه لازم است در يك رابطه زناشويى باشد، بينشان وجود ندارد. تعدادى از اين افراد باز هم براى حفظ موقعيتى كه دارند ترجيح مى دهند تا رابطه شان را قطع نكرده و به آن ادامه دهند. در نهايت اينگونه روابط، زنان موقعيتى ديگر را براى تخليه احساساتشان پيدا مى كنند و اينگونه است كه خيانت رخ مى دهد.

خيانت زنان

٣- تفاوت در عقايد و سليقه ها يكى ديگر از علل خيانت زنان به همسرشان است. زنان علاقه زيادى به تجملات و تفريح هاى مختلف دارند و زمانى كه مردان به اين احساسات آن ها بى توجهى مى كنند، رفته رفته نااميدى و خستگى در آن ها به وجود مى آيد.

خيانت زنان

٤- هنگاميكه مردان نتوانند خشم خود را كنترل كنند و براى مسايل مختلف كوچك و بزرگ با همسرشان بحث و دعوا كنند، همسرشان از او زده مى شود و رابطه شان به مشكل خواهد خورد. يكى ديگر از كارهايى كه زنان را در رابطه شكننده مى كند و آن ها را به سمت شخص ديگرى مى كشاند، كتك زدن همسرشان است. اين كار باعث مى شود زنان در كنار همسرشان احساس نا امنى كنند و به بهانه هاى مختلف راهى براى فرار از او پيدا كنند.

خيانت زنان

٥- گاهى زنان در پى خيانت هاى مكرر همسرشان تصميم به خيانت به او را مى گيرند. همانطور كه همه ما مى دانيم و در طى تحقيقات متعددى مشخص شده است، روحيه زنان بسيار شكننده و در عين حال با سازگارى بيشترى است. آن ها ممكن است مدت مديدى از خيانت همسرشان با خبر باشند و به اميد اين كه روزى اين مشكلات در زندگيشان تمام مى شود، حتى درباره آن صحبتى نكنند. اين افراد در بعضى مواقع زمانى كه به طور كلى از بازگشت رابطه شان به حالت اول نا اميد شدند، تصميم به جبران اشتباهات شوهرشان گرفته و با شخص ديگرى به همسرشان خيانت مى كنند.
٦- يكى از اهداف اصلى زنان براى ازدواج و شروع يك رابطه زناشويى، حمايت مردى است كه هيچگاه نميگذارد او احساس تنهايى كند و هميشه پشت او است و حمايتش مى كند. بعضى از مردان هيچگاه اين خواسته همسرشان را ارضا نمى كنند و تمامى وظايف و سنگينى زندگى را بر دوش همسرشان مى گذارند. اينگونه زن ها علاوه بر كارى كه در خانه انجام مى دهند، در بيرون از خانه نيز كار مى كنند، مخارج زندگى را مى دهند و تمامى مسئوليت هاى فرزندانشان بر دوششان است. شايد سال هاى زيادى اين افراد در زندگى به همين سبك دوام بياورند اما تعدادى از آن ها نيز تصميم مى گيرند كه به زندگى مشتركشان خاتمه داده و خيانت به همسر را انتخاب مى كنند.

باید و نباید های تغذیه عروس و داماد

ترنم صارمی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *