پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
راهكارهاى جلوگيرى از خيانت هاى زناشويى

راهكارهاى جلوگيرى از خيانت هاى زناشويى

راهكارهاى جلوگيرى از خيانت هاى زناشويى

خيانت در ازدواج امرى تصادفى نيست. تقريباً تمامى خيانت هاى انجام شده در سرتاسر جهان از قبل برنامه ريزى شده اند. اين امر زمانى اتفاق مى افتد كه مرزهاى تعهد در ازدواج رفته رفته به سوى نابودى رفته و به طور كلى از بين مى روند. وظيفه اصلى اين مرزها حفاظت از ازدواج در مقابل خطرات خارجى همچون خيانت به همسر هستند.
اين كه آيا شما پس از خيانت همسرتان سعى مى كنيد كه او را ببخشيد و يا رابطه تان را براى هميشه قطع كنيد، تا حدودى به روحيات شما و جزئيات اين خيانت بستگى دارد. ليست زير به شما كمك خواهد كرد راهكارهايى را براى حفاظت از ازدواج، همسر و فرزندانتان به كار گرفته تا از عواقب و مشكلات آن جلوگيرى تا حد امكان جلوگيرى كنيد.

١٠ راهكار براى جلوگيرى از خيانت هاى زناشويى :

١- هيچگاه در مكانى كه همسرتان در آنجا حضور ندارد طنازى نكنيد. طنازى يكى از راه هاى جذب كردن اشخاص است كه شما وظيفه داريد اين كار را فقط براى همسرتان انجام دهيد. اگر فكر مى كنيد اين قضيه فقط به همين كار ختم مى شود، به طور قطع در اشتباه هستيد. در اين مورد حتى اگر از شخص ديگرى رفتارهاى طنازانه و عشوه گرى مى بينيد يا از او دورى كنيد و يا با رفتارتان او را متوجه سازيد كه شما به هيچ وجه از اين رفتار خوشتان نمى آيد.
راهكارهاى جلوگيرى از خيانت هاى زناشويى

٢- هميشه تصور كنيد همسرتان در كنارتان است حتى اگر او در آن لحظه حضور ندارد. زمانى كه ايميل مى زنيد، با همكارانتان صحبت مى كنيد و يا با دوستانتان در حال تفريح هستيد. آيا با اين كار باز هم مانند قبل احساس راحتى مى كنيد و يا خودتان را از انجام كارهايى كه هميشه انجام مى داده ايد منع مى كنيد؟ اگر رفتارتان با قبل تفاوت دارد پس قطعاً مشكلاتى در آن ها وجود دارد كه حتى شخص خودتان هم متوجه آن ها هستيد.
٣- يكى ديگر از راه هاى حفاظت از ازدواج دورى از جنس مخالف تا حد امكان است. قرارهاى كاريتان را تا جايى كه مى توانيد گروهى برگزار كنيد، در يك اتاق با جنس مخالف تنها نمانيد، با او به رستوران نرويد و مهم تر از همه نه از كسى بخواهيد كه او را با ماشين خود برسانيد و نه درخواست كسى را مبنى بر همين داستان قبول كنيد.ماشين هر شخص حريم شخصى اوست و وقتى شما وارد ماشين كسى مى شود امكان صحبت درمورد مسائل خصوصى تا حد زيادى بالا مى رود.

مزایای رابطه جنسی در ازدواج

راهكارهاى جلوگيرى از خيانت هاى زناشويى

٤- لمس جنس مخالف ديگرى به جز همسرتان در بيشتر مواقع نوعى دلبرى محسوب مى شود و در ادامه ى آن مسائل ديگرى اتفاق مى افتد. حتى اگر با خود فكر مى كنيد كه اين كار شما دوستانه است و هيچ قصد ديگرى در پشت آن وجود ندارد، لحظه اى به اين مسئله فكر كنيد كه شايد شخص مقابلتان در مورد اين رفتار، برداشت اشتباهى كند.

راهكارهاى جلوگيرى از خيانت هاى زناشويى

٥- يكى ديگر از ابزارهاى اصلى طنازى كردن برقرارى ارتباط چشمى بلند مدت است. در شروع روابط عاطفى اين كار به عنوان نشانه اى از علاقه تلقى مى شود. اگر احساس مى كنيد شخصى سعى دارد با شما اين ارتباط چشمى را برقرار كند، با نگاهى جدى و مسمانه او را از ناراحتى خود آگاه كنيد.
راهكارهاى جلوگيرى از خيانت هاى زناشويى

٦- اگر احساس مى كنيد شخصى از آشنايان و نزديكانتان به شما احساسى دارد با او درمورد همسرتان، فرزندانتان و رضاييتان از زندگى مشتركتان صحبت كنيد. در اين راه به هيچ وجه لازم نيست او را در جريان جزئيات روابطتتان بگذاريد. فقط هدف اين كار اين است كه او كاملاً متوجه بسازيد كه راه اشتباهى را در پيش گرفته است.
٧- يكى ديگر از راهكار هاى جلوگيرى از خيانت هاى زناشويى، پركردن اطرافتان از زوج هايى است كه از رابطه شما خوشحال هستند و هيچ گونه حسادتى به اين رابطه نمى كنند.
٨- دوستان نزديك تأثير بسزايى در شما خواهند گذاشت. در بسيارى از مواقع افراد صحبت هايى را با دوستانشان مى كنند كه شايد حتى با افراد نزديك خانواده نكنند. پس درمورد انتخاب اين دوستان وسواس زيادى به خرج دهيد. افراد حسود، خيانت كار و يا كسانى كه شما را به خيانت ترغيب مى كنند به سرعت باعث از بين رفتن زندگى مشتركتان خواهند شد.
٩- حلقه ازدواجتان را هميشه دستتان كنيد. با اين كار افرادى كه از ازدواج شما آگاهى ندارند نيز متوجه آن خواهند شد.
راهكارهاى جلوگيرى از خيانت هاى زناشويى

سیاست رفتار با خانواده شوهر

١٠- و در نهايت راهكارهاى جلوگيرى از خيانت هاى زناشويى، توجه به همسرتان قرار دارد. سعى كنيد به همسرتان اجازه دهيد تا به همه ى جنبه هاى وجودى شما وارد شود و شما را دريابد. با او در مورد مسائل مختلف صحبت كنيد و او را در جريان تمامى مسائل بگذاريد.

ترنم صارمی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *