پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
رازهای ماندگار کردن عطر

رازهای ماندگار کردن عطر

رازهای ماندگار کردن عطر

عطر

عطر ماده خوشبو کننده است که تقریبا بخشی از تیپ و استایل ما است. هر چند که شاید عطر دیده نشود اما باید بدانید تاثیر شگرفی بر کسانی که شما را می بینند، می گذارد. حتما برای شما هم پیش آمده که عطری گران قیمت را به امید ماندگاری طولانی تری تهیه کنید؛ اما متوجه شوید که این  عطر آن طورکه باید و شاید ماندگاری ندارد. در واقع ماندگاری عطر تنها به کیفیت و قیمت آن بستگی ندارد. شما می توانید با رعایت چند نکته، ماندگاری عطرها را به صورت قابل توجهی افزایش دهید.
در ادامه همراه ما باشید تا از این نکات کلیدی بیش تر بدانیم.

چربی پوست

رازهای ماندگار کردن عطر

 

به صورت کلی عطرها بر روی پوست های خشک ماندگاری بسیار کم تری دارند و تمامی عطرها بر روی پوست های چرب ماندگاری بیش تری خواهند داشت؛ زیرا پوست خشک چربی عطر را جذب می کند. پس برای افزایش ماندگاری عطر به شما توصیه می کنیم که از وازلین استفاده نمایید. البته این روش ممکن است به صورت 100 درصد موثر نباشد؛ اما حتما آن را امتحان کنید. کمی وازلین به نقاطی از بدن که می خواهید به آن ها عطر بزنید بمالید. یادتان باشد مقدار کمی وازلین بردارید و پوستتان را طوری چرب نکنید که به چشم بیاید. در آخر هم لازم است به این نکته توجه کنید که اگر وازلین بیش از حد استفاده شود منجر به کثیف شدن لباس های تان خواهد شد، پس در مقدار استفاده از آن دقت نمایید.

خستگی بینی

اغلب ما فکر می کنیم ماندگاری عطر تا مدت زمانی است که می توانیم آن را شناسایی کنیم؛ در حالی که این طور نبوده و ماندگاری یک عطر به قدرت تشخیص بو در بینی ما وابسته نیست. معمولا  گیرنده های بو در بینی پس از یک ساعت رایحه عطری را که استفاده کرده ایم، ثبت کرده و تنها رایحه های جدید را شناسایی می کنند که این موضوع به معنای پریدن بوی عطر نیست. در واقع بوی عطر شما هنوز وجود دارد؛ اما خودتان قادر به شناسایی آن نیستید. پس توجه داشته باشید که ماندگاری عطر تنها به ترکیبات شیمیایی آن وابسته نیست؛ بلکه به توانایی گیرنده های بو در بینی نیز بستگی دارد. بنابراین با عطر دوش نگیرید. چون دیگران بوی تندی از شما استشمام خواهند کرد.

تاریخچه جشن نوروز در ایران، نو شدنی به قدمت تاریخ

اندازه ملوکولی

در شرایط بسیار ساده، مولکول های بو به دو دسته تقسیم می شوند: ساده و پیچیده. ساختار مولکول های ساده، ساده است و بنابراین وقتی در معرض هوا قرار می گیرد، به سرعت تجزیه شده و ناپدید می شود؛ اما ملوکول های پیچیده برای شکسته شدن به مدت زمان بیش تری نیاز دارند، یعنی ماندگاری بیش تری خواهند داشت. به طور مثال عطر مشک، ساختار بسیار پیچیده ای دارد، به همین دلیل ماندگاری بالایی خواهد داشت.

عطر بیش تر به معنای ماندگاری بیش تر نیست

استفاده از عطر بیش تر به معنای ماندگاری بیش تر عطر نیست؛ بلکه به معنای بوی قوی تری است که ما متوجه آن خواهیم شد. در واقع هنگامی که از عطر بیش تری استفاده می شود، ملوکول های بیش تری به همان سرعت  شکست منتشر می شود و این موضوع به معنای آهسته تر شکسته شده مولوکول های عطر نیست. پس اگر تا به امروز از مقدار زیادی عطر برای افزایش ماندگاری استفاده می کردید، بدانید که روش صحیحی نیست.

اسپری کردن بر روی لباس

رازهای ماندگار کردن عطر

 

برخی از کارشناسان در این حوزه می گویند که با زدن عطر بر روی لباس به جای بدن، می توانید ماندگاری آن را افزایش دهید. البته با این کار مشکلاتی احتمالا به وجود خواهد آمد:

لباس لکه می شود

زدن برخی عطرها خصوصا آن هایی که چربی بالایی دارند روی لباس ها لک می کنند. حتما از قبل عطرتان را امتحان کنید تا هنگام رفتن به مهمانی یا یک قرار کاری مهم با لباس لک شده حاضر نشوید.

ویژگی‌های که در تاسیس یک مرکز تهیه غذا باید به آن توجه داشت

تفاوت رایحه

رازهای ماندگار کردن عطر

 

رایحه عطر برروی لباس می تواند متفاوت با رایحه آن با روی بدن باشد. در مورد این راهکار به شما توصیه می کنیم که عطرهای مختلف امتحان کنید؛  زیرا برخی از عطرها با این روش ماندگاری بیش تری خواهند داشت و برخی نیز هیچ تفاوتی نخواهند کرد.
عطر را روی نبض بزنید

اگر عطر را بر روی نبض مچ دست و یا ران بزنید، ماندگاری آن بسیار بیش تر از زمانی خواهد بود که بر روی قسمت های دیگر بدن زده می شود. این کار را حتما از فاصله 10 الی15 سانتی متری انجام دهید.

الهه افهامی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *