پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
دلسردی های بعد از ازدواج

دلسردی های بعد از ازدواج

دلسردی های بعد از ازدواج

چه عواملی باعث ایجاد دلسردی های بعد از ازدواج می شود؟

بعضی از زوج های جوان بعد از ازدواج با وجود رابطه ی عاشقانه ای که داشتند، پس از مدتی که می گذرد عشقشان کم شده و دچار دلسردی های بعد از ازدواج می شوند که قطعا حسی ناخوشایند برای این زوج به همراه خواهد داشت و اگر برای بهبود این شرایط تاخوشایند تلاشی نکنند، در آخر موجب بروز مشکلات جدی در رابطه ی آن ها خواهد شد.
ما در این مقاله قصد داریم برای شما علت هایی را که موجب دلسردی های بعد از ازدواج می شود را بررسی کنیم و روش هایی را که به بهبود این وضعیت کمکی می کند را در اختیار شما قرار دهیم.
چند عامل اصلی در بروز دلسردی های بعد از ازدواج:

 

پایان تب و تاب عشق ! :

دلسردی های بعد از ازدواج

ازدواج اغلب با عشق رخ می دهد ولی آیا هر روز آن رمانتیک خواهد بود؟
زوجین در ابتدای ازدواج خود هنوز در تب و تاب عشق هستند، زندگی مشترک برایشان تازگی دارد که در پی آن با تجریه های جدیدی رو به رو می شوند ولی بعد از مدتی که می گذرد شرایط فعلیشان عادی خواهد شد و تب و تاب عشقشان کمتر می شود. زن و شوهر وقتی در شرایطی اینچنینی قرار می گیرند دیگر تلاشی برای بهبود آن نمی کنند که تدام این حس ها سبب بروز دلسردی های بعد از ازدواج خواهد شد.
 

فاصله گرفتن زوجین از یکدیگر:

دلسردی های بعد از ازدواج 

در اکثر خانواده های امروزی زن و مرد برای رفع نیاز های مالی زندگی مشترکشان در طول روز ساعاتی را به کار کردن بیرون از خانه اختصاص می دهند و زمانی که به خانه باز می گردند، قطعا خسته خواهند بود. این خستگی مهم ترین عامل در فاصله گرفتن زوجین از یکدیگر خواهد شد. که باید در طول هفته جبران شود.

علل خيانت مردان

روبه رو شدن با ویژگی های شخصیتی یکدیگر:

دلسردی های بعد از ازدواج

قطعا هر زن و مردی دارای ویژگی های شخصیتی خاص و عاداتی هستند که تا قبل از زندگی در زیر یک سقف مشخص نخواهند شد. بعضی از این رفتارها موجب ناراحتی طرف مقابل می شود و تکرار آن ایجاد مشکل خواهد کرد.

ما در ادامه قصد داریم برای شما روش هایی برای بهبود این حس ها پیش رویتان قرار دهیم.

پنج روش برای جلوگیری و با بهبود دلسردی های بعد از ازدواج:

 

یک) بروز احساسات:

دلسردی های بعد از ازدواج
 
اولین روش برای بهبود دلسردی بعد از ازدواج، بروز احساسات است.
اگر شما راجع به احساسات خود با همسرتان حرف بزنید، ناخودآگاه ارتباط بینتان گرم تر خواهد شد و اگر همسر شما محبت کردن را بلد نباشد به این شکل از شما یاد خواهد گرفت. همچنین تکرار این رفتار محبت آمیز نسبت به یکدیگر باعث خواهد شد که در شما حس بهتری نسبت به هم دیگر ایجاد شود و عاملی در بروز اطمینان قلبی بینتان خواهد بود.

دو) تجربه های جدید داشته باشید:

دلسردی های بعد از ازدواج
 
بعد مدتی که از ازدواج می گذرد، زندگی وارد یک روال روزانه و تکراری خواهد شد که این یکی از عوامل در ایجاد دلسردی بعد از ازدواج است. اگر شما بخواهید از ایجاد حس اینچنینی جلوگیری کنید و یا برای بهبود آن تلاشی کرده باشید، بهتر است که در روال زندگی خود تجربه های جدید ایجاد کنید. حس خلاقیت خود را بکار بیاندازید و از کارهای کوچک مثل یک پیاده روی ساده در پارک شروع کنید. این تجربه ها می تواند در رابطه ی شما تغییرات مهمی را به وجود آورد.

چگونه با همسر خود بحث كنيم؟

سه) بازسازی خاطرات گذشته:

دلسردی های بعد از ازدواج 

هر از گاهی بد نیست یادی از خاطرات کنید، و مانند روزهایی که هنوز در تب و تاب عاشقی بودید رفتار کنید. به همان رستورانی قدیمی بروید، همان غذاها را سفارش دهید یا کلی تر بگویم خاطرات گذشته را بازسازی کنید. این رفتارها باعث می شود حس هایی که در شما خاک خورده دوباره زنده شود و تاثیرات بسزایی در ایجاد رابطه ای گرم تر برایتان داشته باشد.

چهار) به صحبت ها و مشکلات یکدیگر گوش دهید:

دلسردی های بعد از ازدواج 

یکی از عواملی که در گذر زمان باعث ایجاد دلسردی بعد از ازدواج خواهد شد، این است که زن و شوهر برای گوش دادن به صحبت های بکدیگر وقت نمی گذارند. رفتار اینچنینی موجب مشکلات و دلخوری هایی می شود که در طول مدت های طولانی روی هم جمع شده اند که در آخر باعث بروز کینه و اختلاف می شود. پس بهتر است حداقل یک روز در هفته در شرایطی مناسب با همسر خود خلوت کنید با او در ارتباط با درگیری های فکری خود صحبت کنید و سپس منتظر پاسخ او شوید، حتما در صحبت های خود به موضوع درک متقابل دقت داشته باشید تا به نتیجه ی دلخواه برسید.

پنج)از گرفتن ایراد های بی دلیل به همسرتان جلوگیری کنید:

دلسردی های بعد از ازدواج
اگر شما بخواهید نسبت به تمامی رفتارهای همسرتان ایراد بگیرید، قطعا از خودتان شخصیتی همیشه معترض برای همسرتان خواهید ساخت که این موضوع می تواند در طی گذر زمان عاملی برای ایجاد دلسردی بعد از ازدواج شود. پس سعی کنید مشکلات خود را به موقع و بجا بیان کنید و قصد تغییر شخصیت همسرتان را نداشته باشید.

مینا دارائی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *