پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
دلایل اصلی طلاق در زندگی زناشویی

دلایل اصلی طلاق در زندگی زناشویی

دلایل اصلی طلاق در زندگی زناشویی

اوضاع در منزلتان بخوبی پیش نمی‌رود، آخرین باری که با همسرتان صحبت کرده‌اید را بخاطر ندارید، نهارها و شام‌ها را به تنهایی می‌خورید، باهم بیرون نمی‌روید، همسرتان بیش از حد عصبانی، بیحوصله و کسل است و شما از اینکه با این آدم زیر یک سقف هستید ناراحتید.
مدت‌های مدیدی است که با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنید اما راه حلی هم به ذهنتان نمی‌رسد.
یک شب که به خانه می‌رسید، نامه‌ای بر روی میز از طرف همسرتان می‌بینید، همسرتان درخواست طلاق کرده است!
طلاق گرفتن مثل سال‌های قبل اتفاقی وحشتناک و عجیب نیست، خانواده‌های زیادی که با مشکلات غیرقابل حل درگیرند، تصمیم به جدایی و طلاق می‌گیرند. اما علت طلاق چیست؟
چه اتفاقاتی باعث می‌شود که یک زن و شوهر تصمیم بگیرند به زندگی‌ای که برای ساختنش زحمات زیادی کشیده‌اند، خاتمه دهند؟
در این مقاله با ما همراه باشید تا عمده‌ترین و شایع ترین دلایل طلاق را به شما معرفی کنیم.
شاید درس گرفتن از زندگی دیگران بتواند راه‌حل مناسبی برای زوج‌های جوان باشد.

دلایل اصلی طلاق در زندگی زناشویی

1- خیانت
یکی از اصلی‌ترین دلایل طلاق در جامعه‌ی امروزی، بدون شک موضوع خیانت است. خیانت دلایل مختلفی دارد (لینک مقاله‌ی نشانه‌های خیانت) که پیشتر بررسی کرده‌ایم. عصبانیت و نارضایتی، مشکلات جنسی و کمبود احساسات در رابطه از دلایل اصلی خیانت کردن هستند. به طور معمول در ابتدا به قصد رابطه به صورت دوستی ساده شروع می‌شود و به مرور زمان گسترش می‌یابد، بسیاری از افراد در مراحل اول خود را مقصر و خیانت‌کار نمیدانند چراکه معتقدند رابطشان به شخص سوم، تنها یک رابطه‌ی ساده بود است. اما همین رابطه‌ی ساده می‌تواند به رابطه‌ی جدی و حتی رابطه‌ی جنسی در گذشت زمان تبدیل شود و زندگی زناشویی فرد را از هم بپاشد و باعث طلاق و جدایی شود.
2- پول
پول به تنهایی باعث خوشبختی یا بدبختی افراد در ازدواجشان نمی‌شود. اما اگر شخصی که بسیار حسابگر است و همیشه در زندگی خود از خرج‌های غیرضروری جلوگیری کرده است، با فردی که همیشه بسیار ولخرج بوده و قدرت پس‌انداز کردن نداشته ازدواج کنند، با گذشت مدت زمانی، به مشکلات زیادی برمی‌خورند. عادت‌های مالی و اقتصادی افراد براحتی قابل تغییر نیستند.
علاوه بر آن، اختلاف طبقاتی و تفاوت در نوع پول خرج کردن و زندگی کردن هم میتواند از دلایل اصلی طلاق باشد.

تاثیر ازدواج بر روی جسم

دلایل اصلی طلاق در زندگی زناشویی

3- عدم ارتباط درست
اگر نمی‌توانید به درستی با همسر خود ارتباط برقرار کنید یا با او صحبت کنید، این موضوع می‌تواند در طولانی مدت منجر به طلاق شما شود. این موضوع خیلی مهم است که بتوانید با همسر خود صحبت کنید، فرقی نمی‌کند در مورد چه موضوعی! در یک رابطه‌ی سالم طرفین مدت زمان زیادی را صرف صحبت کردن با یکدیگر می‌کنند. اگر در برای رابطه برقرار کردن با همسر خود، سر او فریاد می‌زنید یا هنگام صحبت کردن با اون از لفظ‌ها و دیدگاه‌های زننده استفاده می‌کنید، یا اگر مدت زمان زیادی است که با همسرتان صحبت نکرده‌اید، باید هرچه سریعتر فکری به حال رابطه‌ی خود بکنید و نگذارید این موضوع تبدیل به یکی از مشکلات زناشویی شما بشود.
4- بحث و جدل مداوم
از بحث در مورد کارهای روزانه، تا دعوا بر سر فرزندان، بحث و جدل مداوم باعث کشتن بسیاری از روابط می‌شود.
اینکه برخی از زوج‌ها در مورد یک موضوع ساده بارها و بارها بحث می‌کنند، و به نتیجه نمی‌رسند، نشانه‌ی خوبی نیست و شاید در آینده همین موضوع تبدیل به یکی از دلایل طلاق آن‌ها بشود. زوجین در یک رابطه بحث می‌کنند چون فکر می‌کنند که خودشان و دیدگاهشان توسط طرف مقابل نادیده گرفته شده است. اگر می‌خواهید اوضاع را درست کنید، برای مدتی از دیدگاه همسرتان به مسائل نگاه کنید و به جای اینکه دائما با او بحث کنید، خودتان را جای او بگذارید. این کار شاید بهتان کمک کنید تا از طلاق و جدایی پیشگیری کنید.

دلایل اصلی طلاق

5- آماده نبودن برای ازدواج
بسیاری از افرادی که در یک ازدواج ناموفق هستند و از ازدواج خود ناراضی‌اند، معتقدند که پیش از ازدواجشان به اندازه‌ی کافی برای این تصمیم گیری مهم آماده نبوده‌اند. این موضوع ممکن است برای افراد در سنین مختلف اتفاق بیفتد اما طبق آمار بیشترین طلاق مربوط به ازدواج‌های دهه‌ی بیست سالگی است و بیشترین طلاق‌ها در ده سال اول زندگی رخ می‌دهند.
6- خشونت
متاسفانه خشونت احساسی یا فیزیکی یکی از مسائلیست که برخی از زوجین بسیار زیاد با آن درگیرند و یکی از بدترین دلایل طلاق و ازدواج ناموفق همین موضوع است. شاید فردی که خشونت به خرج می‌دهد در جامعه و از دیدگاه دیگران فرد بسیار موجه و درستی باشد، همیشه اینطور نیست که تمام افرادی که در رابطه دست به خشونت می‌زنند افراد بدی هستند. اما نکته‌ی بسیار مهم در این مورد این است که تحت هیچ شرایطی نباید در برابر خشونت سکوت و یا تحمل کنید. مورد خشونت واقع شدن می‌تواند تا سال‌های طولانی بر سلامت روحی و جسمی شما تاثیر بگذارد. پس اگر با همچین مشکلی مواجه هستید، هرچه سریع‌تر خود را از این رابطه‌ی ناسالم خارج کنید، قبل از اینکه آسیب جدی‌تری به روح و جسمتان برسد!

ماه عسل

دلایل اصلی طلاق در زندگی زناشویی

ترنم صارمی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *