پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
تمرین هایی برای داشتن زندگی عاشقانه

تمرین هایی برای داشتن زندگی عاشقانه

تمرین هایی برای داشتن زندگی عاشقانه

آیا خواهان تداوم رابطه ی عاشقانه ی خود هستید؟

قطعا در اطراف خود زوج هایی را دیده اید که تا قبل از ازدواج رابطه ی بسیار خوبی داشته اند و پس مدتی بعد از ازدواج، عشقی که بینشان بود کمرنگ شده است. از نظر شما علت آن چه می تواند باشد؟
ما در این مقاله به شما تمرین هایی را معرفی می کنیم که با انجام آنها تداوم رابطه ی عاشقانه ی شما بیشتر خواهد شد و حتی اگر رابطه ی شما با همسرتان در مرحله ی نامناسبی هم قرار دارد با انجام این روش ها می توانید رابطه ی خود اصلاح کنید و به بهبود شرایط آن کمک کنید.

تمرین هایی برای تداوم رابطه ی عاشقانه ی شما:

 

تمرین اول، خودتان را دوست داشته باشید:

تمرین هایی برای داشتن زندگی عاشقانه

برای داشتن یک زندگی عاشقانه، باید اول خودتان را دوست داشته باشید تا بتوانید به شریک زندگی خود هم عشق بورزید. انسانی که خود را دوست نداشته باشد و خود را قبول نداشته باشد چطور می تواند توقع داشته باشد که دیگران او را دوست داشته باشند؟ شما اگر خودتان را دوست نداشته باشید و برای خود ارزش قائل نشوید، دیگران هم برای شما ارزش قائل نمی شوند.
اگر شما به ارزش های خود احترامی نمی گذارید و  همیشه از همسرتان توقع دارید تا شرایط را برای شما به بهترین نحو ممکن تبدیل کند، قطعا بعد از مدتی کوتاه چیزی به جز حس ناامیدی در رابطه ی شما جاری نخواهد شد. پس برای خوشحال کردن خودتان وقت بگذارید.

تمرین دوم، برای یکدیگر وقت بگذارید:

تمرین هایی برای داشتن زندگی عاشقانه

یکی از عواملی که سبب ایجاد اختلال در تداوم رابطه ی عاشقانه می شود، دور شدن تدریجی زوجین از یکدیگر است. در دنیای امروزی اکثر زن ها و مرد های خانواده، بیرون از خانه مشغول به کار هستند در نتیجه زمانی که به خانه می رسند از لحاظ روحی و جسمی کاملا خسته اند؛ در چنین خانواده ای این زوج حداقل یک روز در هفته را باید برای یکدیگر وقت بگذارند، به گردش بروند، تجربه های جدید داشته باشند و برای این تجربه های جدید حس خلاقیت خود را به کار بیاندازند تا برنامه هایی هیجان انگیزتر و لذت بخش تر داشته باشند، و یا حتی کارهایی که قبل از ازدواج انجام می دادند را تکرار کنند، به عنوان مثال به همان رستورانی بروند که قبلا به آنجا رفته اند تا خاطره ای شیرین را دوباره برای خود زنده کنند. برای هم وقت بگذارید و نگذارید در روزمرگی های زندگی غرق شوید.

راهكارهاى جلوگيرى از خيانت هاى زناشويى

تمرین سوم، مشکلاتتان را به موقع حل کنید:

زندگی عاشقانه

مسیر زندگی پر از فراز و نشیب است و قطعا هر زوجی در زندگی زناشویی خود به مشکلاتی برخورد می کند اما افرادی می توانند این مسیر را با موفقیت طی کنند که درک کاملی از مسیر پیش روی خود داشته باشند و اگر با همسرشان به مشکلی برخورد کردند، به موقع با او درمیان بگذارند تا از انباشته شدن کینه ها جلوگیری کنند. به خاطر داشته باشید که اگر مشکلات زناشویی خود را به جای مطرح کردن با شریک زندگیتان، با فرد دیگری درمیان بگذارید ممکن است بر تداوم رابطه ی عاشقانه شما تاثیر بسزایی بگذارد. سعی کنید مشکلات خود را با آرامش و زمانی که همسر شما خسته نیست مطرح کنید. اگر همسرتان درگیری های شغلی دارد بهتر است رفع مشکلات را به زمان دیگری موکول کنید.

تمرین چهارم، سعی در تغییر شخصیت همسرتان نداشته باشید:

زندگی عاشقانه

هر فردی ویژگی های شخصیتی ثابتی دارد که در او ریشه دوانده است. پس اگر بخواهید به طور مداوم از همسرتان ایراد بگیرید و سعی در تغییر شخصیت همسرتان داشته باشید قطعا چیزی تغییر نخواهد کرد، پس ما به شما توصیه می کنیم برای تداوم رابطه ی عاشفانه ی خود بهتر است، ویژگی خوب شریک زندگیتان را در ذهنتان پررنگ تر کنید تا کوچک ترین رفتار نامناسبی شما را ناراحت نکند، به عبارت دیگر گل با آن همه زیبایی هم، خارهایی تیز و برنده دارد. همچنین اگر شما در رابطه خود با همسرتان در بعضی از موارد تفاهم ندارید، می توانید آن موارد را بر روی کاغذ بنویسید و در یک زمان مناسب با همسرتان در میان بگذارید تا با احترام به عقاید و نظرات یکدیگر، در آخر به یک نتیجه‌ی واحد برسید.

لباس‌ها را با چه دمایی بشوییم؟

تمرین پنجم، احساسات درونی خود را بروز دهید:

زندگی عاشقانه

مسئله ای که هیچوقت از اهمیت آن کاسته نمی‌شود و یکی از مهم ترین عوامل در تداوم رابطه  عاشفانه شما به حساب می آید، بروز احساسات است. در هر سنی که باشید باز هم از لحاظ روحی، احتیاج به تامین نیازهای عاطفی خود از طرف همسرتان را خواهید داشت؛ پس شما هم در برابر نیازهای روحی شریک زندگیتان مسئول هستید و می توانید با کوچک ترین کارها احساسات درونی خود را بروز دهید و او را خوشحال کنید تا از هرگونه مشکل احتمالی در رابطه ی خود جلوگیری کرده باشید. همیشه برای خرید هدیه دنبال بهانه نباشید. قرار نیست همیشه یک هدیه گران قیمت بخرید. او را با یک شاخه گل یا خوراکی مورد علاقه اش خوشحال کنید.

مینا دارائی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *