پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
انتظاراتى كه نبايد از همسر خود داشته باشيم.

انتظاراتى كه نبايد از همسر خود داشته باشيم.

انتظاراتى كه نبايد از همسر خود داشته باشيم.

انتظارات از همسر

هرآنچه كه بر روى آن تمركز كنيد، رشد مى كند.
تا به حال فكر كرده ايد چقدر از زمانتان را صرف تمركز بر انتظاراتتان مى كنيد؟
يك تعريف خوب از انتظارات تمامى چيزهايى است كه نهايتا نااميدى را به همراه دارد و به طور مستقيم با ناراحتى مرتبط است.
زمانى كه ما انتظار داريم رخدادى اتفاق بيفتد و نمى افتد در بيشتر سطوح ناراحت هستيم و حتى رنج مى بريم.
اوایل ازدواج به اندازه کافی پیچیده و عجیب هست.
آغاز زندگی معمولا کمی با چالش همراه است اما باید بدانیم قدردانى و انتظارات دو روى سكه هستند.
هنگاميكه شما انتظاراتى را در ذهنتان آماده نكرده باشيد، كارى كه همسرتان برايتان انجام مى دهد نه تنها خوشحالتان مى كند، بلكه با كمال ميل از او قدردانى هم مى كنيد.
همين جزئيات يك رابطه موفقيت آميز را به وجود مى آورد. بنابراين اين انتظارات نابجا در رابطه هستند كه در بسيارى از موارد، مشكلات زناشويى را به دنبال دارند.
هدف از ازدواج برآوردن نيازهاى زوجين و آرامش بیشتر است، اما در بعضى مواقع اين نيازها منطقى نيستند و انتظارات نابجا از همسر خوانده مى شوند.
در اين مقاله سعى بر اين است كه كمى بيشتر با اين انتظارات نابجا در رابطه آشنا شويم و به چند مورد به اختصار مى پردازيم. امیدواریم با تعدیل این انتظارات روابط بهتری را داشته باشید.

١- بين شما و مادرشوهرتان يك نفر را انتخاب كند.

انتظاراتى كه نبايد از همسر خود داشته باشيم.

اين كه از همسرتان بخواهيد كه مادرش را ترك كند و با او قطع رابطه كند، يكى از نابجاترين انتظارات از همسر است.
رابطه اى كه هر مردى با مادرش دارد كاملا متفاوت از هر نوع رابطه اى و كاملا براى هر فردى لازم است. به همسرتان اجازه دهيد گاهى مانند كودكى به آغوش مادر خود بازگردد و حرف هايى را با او درميان بگذارد.
هرچه باشد دليل به وجود آمدن همسرتان مادرش بوده است و حقى بر گردن او دارد.
نگرانى و حسادت شما كاملا بى مورد است و همين رفتار شما در بيشتر مواقع باعث مى شود كه همسرتان بيشتر از شما دورى كند و به مادرش پناه ببرد.( عکس شماره 1- انتظارات نابجا از همسر)

چطور همسرمان را عاشق تر کنیم؟

٢- مانند يك خانم و با جزئيات به حرف هاى شما گوش دهد.

انتظارات از همسر

ذات هر مرد كاملا متفاوت با زن ها است.
اين كه از همسرتان انتظار داريد دقيقا مثل دوست شما ساعت ها كنار شما بنشيند و با دقت و جزئيات به حرف هاى شما گوش دهد، انتظار كاملا بى جايى است.
اين انتظار نابجا در رابطه، علاوه بر اينكه هدف شما كه گوش كردن كامل همسرتان به حرف هايتان است را برآورده نمى كند، بلكه ناراحتى شما را هم در پى اش خواهد داشت.
هيچگاه فكر نكنيد اين مسئله نشانه كم توجهى همسرتان به شما است. (عکس شماره 2- انتظارات نابجا از همسر)

٣- با دوستانش قطع رابطه كند.

انتظارات از همسر

با خواستن اين مسئله از همسرتان قطعا به او ظلم كرده ايد و حتى اگر او براى مدتى هم سكوت كند پيامد هاى ناگوار آن كه مشكلات زناشويى را در ادامه خواهد داشت، بعد از مدتى خواهيد ديد.
همانطور كه شما گاهى نياز داريد تا با دوستانتان دور هم جمع شويد و ساعاتى در اين فضا بگذرانيد، مردها هم بودن در اين شرايط را هر از چندگاهى دوست دارند. (عکس شماره 3- انتظارات نابجا از همسر)

٤- تمام روزها و ساعت هاى مهم رابطه تان را به خاطر داشته باشد.

انتظارات از همسر

علم ثابت كرده است آن قسمت از حافظه زنان كه مربوط به حفظ كردن جزئيات است قوى تر از مردان است.
زنان به راحتى مى توانند تاريخ و حتى ساعت دقيق كوچكترين اتفاق ها را به خاطر بياورند و به همين دليل است كه از همسرشان هم همين انتظار را دارند.
اگر مى بينيد همسرتان تاريخ دقيق ازدواجتان را پس از چندين سال فراموش كرده است به جاى برخورد نادرست و ناراحتى، با او صحبت كنيد و دليل ناراحتيتان را بگوييد.
با اين كار شما او را شرمنده كرده ايد و او سعى مى كند بعد از آن بيشتر به اين مورد دقت كند و رابطه موفقيت آميزى داشته باشيد.

باورهای غلط درباره ازدواج

٥- تمام سرگرمى هايتان مشترك باشد.

با وجود اين كه بسيارى از سرگرمى هاى دو نفرى كه با هم ازدواج كرده اند مى تواند مشترك باشد، تعدادى از آن ها هم وجود دارد كه براى هر جنس جذابيت خاص خود را دارد.
از نابجاترين انتظارات از همسرتان است كه از او انتظار داشته باشيد به تمام كارهايى كه شما را سرگرم مى كند علاقه نشان بدهد، چون ذات زن و مود كاملا متفاوت است.
بگذاريد در بعضى مواقع كارى را كه دوست دارد انجام بدهد و همزمان شما هم مشغول به كارى شويد كه در آن لحظه برايتان لذت بخش تر است. ( عکس شماره 4- انتظارات نابجا از همسر)

به طور كلى كنار آمدن با همسر يكى از كليدهاى اصلى يك رابطه موفقيت آميز مى تواند باشد.
اگر هر شخصى در رابطه بخواهد فقط از انتظارات خود صحبت كند و توجهى به طرف مقابل نكند اين رابطه يك طرفه روزى به شكست منجر خواهد شد.
با كم كردن انتظارات نابجا از همسرتان رابطه اى آرام و رضايت بخش را تجربه كنيد.

ترنم صارمی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *